Hulp bij schade aan uw scooter
Bij een aanrijding of bijvoorbeeld bij diefstal van uw scooter is het goed om te weten wat u moet doen. En hoe u die schade bijvoorbeeld online kunt melden. Zo kan Univé u optimaal hulp bieden om de schade af te handelen.
Wat kunt u het beste doen bij schade?
Zo kunt u uw schade melden bij Univé
- Online uw schade melden
Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé of de Univé App. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan. - Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
- Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Antwoordnummer 45, 9400 VB Assen.
Direct contact met een medewerker?
Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.
Wat te doen bij een aanrijding?
- Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding.
- Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
- Waarschuw de politie en noteer de naam en het adres van de agent op het schadeformulier.
- Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
- Maak foto’s van de situatie met uw telefoon of camera.
- Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
- Meld de aanrijding bij Univé online (via Mijn Univé) of via de Univé App.
Univé Pechhulp meeverzekerd?
Met Univé Pechhulp bent u verzekerd van hulp als u onderweg in Nederland niet verder kunt. Bijvoorbeeld bij pech onderweg of na een aanrijding. Wij repareren uw scooter niet, maar vervoeren u (en uw scooter) gratis naar bijvoorbeeld uw woonadres of een reparateur.
Wat te doen bij diefstal?
- Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden.
- En zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt.
- Om tegen diefstal verzekerd te zijn, moet u uw scooter niet alleen op slot zetten met het standaardslot, maar ook met een categorie 3 ART-goedgekeurd veiligheidsslot.
- U hoeft geen Europees schadeformulier in te vullen.
- Bel zo snel mogelijk het Vermiste Objecten Register (VOR): 055 741 00 01.
Daar maakt men de diefstal bekend bij alle landelijke opsporingsdiensten. - Meld de diefstal bij Univé online in de Univé App of via Mijn Univé. Of meld uw schade via onze Klantenservice: 0592 349 249. Wij schorten uw verzekering dan voor u op.
Dit kan Univé voor u doen
Schade kan altijd gebeuren. Met de Univé Alarmcentrale helpt Univé u graag weer op weg. U kunt dag en nacht een beroep op ons doen. Krijgt u pech onderweg en kunt u niet meer verder? Voor die gevallen kunt u Univé Pechhulp aanvullend meeverzekeren.
De Univé Alarmcentrale biedt gratis hulpverlening
Heeft u hulpverlening nodig na een ongeval? Dan staat de Univé Alarmcentrale voor u klaar. U kunt de Alarmcentrale 24 uur per dag en 7 dagen per week bereiken via telefoonnummer: 0592 348 112.
Univé Pechhulp bij pech onderweg
Univé Pechhulp is de haal- en brengservice van Univé die u aanvullend kunt meeverzekeren. Daarmee bent u verzekerd van hulp als u onderweg in Nederland niet verder kunt. Bv. na een ongeval of bij pech. Wij repareren uw scooter niet, maar vervoeren u (en uw scooter) gratis naar een door u opgegeven adres. Kunt u door schade of pech onderweg niet verder rijden? Bel dan de Univé Pechhulp via onze Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Schade melden - Mijn Univé
Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.
- Bekijken van uw bestaande schademeldingen
- Bekijken van uw polisgegevens
- Bekijken van al uw correspondentie
Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in.
Schade stappenplan
Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.