Ga naar inhoud

Hulp bij schade aan uw scooter

​Bij een aanrijding of bijvoorbeeld bij diefstal van uw scooter is het goed om te weten wat u moet doen. En hoe u die schade bijvoorbeeld online kunt melden. Zo kan Univé u optimaal hulp bieden om de schade af te handelen. 

Wat kunt u het beste doen bij schade?

Zo kunt u uw schade melden bij Univé

  • Online uw schade melden
    Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé of de Univé App. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
  • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
  • Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
    Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Antwoordnummer 45,  9400 VB  Assen.

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

Meld uw schade online

Wat te doen bij een aanrijding?

  • Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding.
  • Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
  • Waarschuw de politie en noteer de naam en het adres van de agent op het schadeformulier.
  • Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
  • Maak foto’s van de situatie met uw telefoon of camera.
  • Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
  • Meld de aanrijding bij Univé online (via Mijn Univé) of via de Univé App.

Univé Pechhulp meeverzekerd?

Met Univé Pechhulp bent u verzekerd van hulp als u onderweg in Nederland niet verder kunt. Bijvoorbeeld bij pech onderweg of na een aanrijding. Wij repareren uw scooter niet, maar vervoeren u (en uw scooter) gratis naar bijvoorbeeld  uw woonadres of een reparateur.

Meld uw aanrijding online

Wat te doen bij diefstal?

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden.
  • En zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt.
  • Om tegen diefstal verzekerd te zijn, moet u uw scooter niet alleen op slot zetten met het standaardslot, maar ook met een categorie 3 ART-goedgekeurd veiligheidsslot.
  • U hoeft geen Europees schadeformulier in te vullen.
  • Bel zo snel mogelijk het Vermiste Objecten Register (VOR): 055 741 00 01.
    Daar maakt men de diefstal bekend bij alle landelijke opsporingsdiensten.
  • Meld de diefstal bij Univé online in de Univé App of via Mijn Univé. Of meld uw schade via onze Klantenservice: 0592 349 249. Wij schorten uw verzekering dan voor u op.

Meld uw diefstal online

Dit kan Univé voor u doen

Schade kan altijd gebeuren. Met de Univé Alarmcentrale helpt Univé u graag weer op weg. U kunt dag en nacht een beroep op ons doen. Krijgt u pech onderweg en kunt u niet meer verder?  Voor die gevallen kunt u Univé Pechhulp  aanvullend meeverzekeren.

De Univé Alarmcentrale biedt gratis hulpverlening

Heeft u hulpverlening nodig na een ongeval? Dan staat de Univé Alarmcentrale voor u klaar. U kunt de Alarmcentrale 24 uur per dag en 7 dagen per week bereiken via telefoonnummer: 0592 348 112.

Univé Pechhulp bij pech onderweg

Univé Pechhulp is de haal- en brengservice van Univé die u aanvullend kunt meeverzekeren. Daarmee bent u verzekerd van hulp als u onderweg in Nederland niet verder kunt. Bv. na een ongeval of bij pech. Wij repareren uw scooter niet, maar vervoeren u (en uw scooter) gratis naar een door u opgegeven adres. Kunt u door schade of pech onderweg niet verder rijden? Bel dan de Univé Pechhulp via onze Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Schade melden - Mijn Univé

Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

  • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
  • Bekijken van uw polisgegevens
  • Bekijken van al uw correspondentie 

Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

Meld uw schade online

Schade stappenplan

Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

Wat is verzekerd?