Ga naar inhoud

Hulp bij schade aan je scooter

​Bij een aanrijding of bijvoorbeeld bij diefstal van je scooter is het goed om te weten wat je moet doen. En hoe je die schade bijvoorbeeld online kunt melden. Zo kan Univé je optimaal hulp bieden om de schade af te handelen. 

Wat kun je het beste doen bij schade?

Zo kun je schade melden bij Univé

  • Online je schade melden
    Je schade kun je 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé of de Univé App. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier je account aan.
  • Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
  • Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
    Maar je kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Antwoordnummer 45,  9400 VB Assen.

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.

Meld je schade online

Wat te doen bij een aanrijding?

  • Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding.
  • Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
  • Waarschuw de politie en noteer de naam en het adres van de agent op het schadeformulier.
  • Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
  • Maak foto’s van de situatie met je telefoon of camera.
  • Kun je door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
  • Meld de aanrijding bij Univé online (via Mijn Univé) of via de Univé App.

Univé Pechhulp meeverzekerd?

Met Univé Pechhulp ben je verzekerd van hulp als je onderweg in Nederland niet verder kunt. Bijvoorbeeld bij pech onderweg of na een aanrijding. Wij repareren je scooter niet, maar vervoeren jou en je scooter gratis naar bijvoorbeeld je huis of een reparateur.

Meld je aanrijding online

Wat te doen bij diefstal?

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden.
  • En zorg ervoor dat je een kopie van de aangifte meekrijgt.
  • Om tegen diefstal verzekerd te zijn, moet je de scooter niet alleen op slot zetten met het standaardslot, maar ook met een categorie 3 ART-goedgekeurd veiligheidsslot.
  • Je hoeft geen Europees schadeformulier in te vullen.
  • Bel zo snel mogelijk het Vermiste Objecten Register (VOR): 055 741 00 01.
    Daar maakt men de diefstal bekend bij alle landelijke opsporingsdiensten.
  • Meld de diefstal bij Univé online in de Univé App of via Mijn Univé. Of meld je schade via onze Klantenservice: 0592 349 249. Wij schorten de verzekering dan voor je op.

Meld je diefstal online

Dit kan Univé voor je doen

Schade kan altijd gebeuren. Met de Univé Alarmcentrale helpen wij je graag weer op weg. Je kunt dag en nacht een beroep op ons doen. Krijg je pech onderweg en kun je niet meer verder? Voor die gevallen kun je Univé Pechhulp aanvullend meeverzekeren.

De Univé Alarmcentrale biedt gratis hulpverlening

Heb je hulpverlening nodig na een ongeval? Dan staat de Univé Alarmcentrale voor je klaar. Je kunt de Alarmcentrale 24 uur per dag en 7 dagen per week bereiken via telefoonnummer: 0592 348 112.

Univé Pechhulp bij pech onderweg

Univé Pechhulp is de haal- en brengservice van Univé die je aanvullend kunt meeverzekeren. Daarmee ben je verzekerd van hulp als u onderweg in Nederland niet verder kunt. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij pech. Wij repareren je scooter niet, maar vervoeren jou en je scooter gratis naar het door jou opgegeven adres. Kun je door schade of pech onderweg niet verder rijden? Bel dan de Univé Pechhulp via onze Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Schade melden - Mijn Univé

Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar je alle documentatie vindt van jouw lopende verzekeringen. Onderstaand vind je de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

  • Bekijken van bestaande schademeldingen
  • Bekijken van polisgegevens
  • Bekijken van alle correspondentie 

Meld je direct aan voor Mijn Univé of log in

Meld je schade online

Schade stappenplan

Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor het gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om je te adviseren wat je het beste kunt doen. Je vindt hier het schade stappenplan.

Wat is verzekerd?