Ga naar inhoud

Inloggen Mijn Univé

Mijn Univé Zorg

Bekijk uw zorgverzekering, zoek een zorgverlener of dien een declaratie in via Mijn Univé Zorg.

Naar Mijn Univé Zorg

Mijn Univé

Bekijk uw schadeverzekeringen, geef een wijziging door of meld een schade.

Naar Mijn Univé

Mijn Univé Zakelijk

Bekijk uw zakelijke schadeverzekeringen en geef wijzigingen door.

Naar Mijn Univé Zakelijk

Download de Univé app

Wist u dat u de meeste verzekeringszaken ook via de Univé app kunt regelen? U kunt bijvoorbeeld uw verzekeringen inzien en wijzigen, of een schade melden. Ook documenten als uw groene kaart of zorgpas heeft u met de Univé app altijd bij de hand. Scan de QR-code met uw telefoon en download de app.

Veelgestelde vragen over Mijn Univé

Wanneer u een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvangt u een bevestigingsmail met een activerings link om uw account te activeren. Heeft u deze niet ontvangen? Controleer dan eerst uw spambox in uw e-mailaccount. Als de mail ook niet hierin staat, heeft u mogelijk uw e-mailadres verkeerd gespeld en moet u zich opnieuw aanmelden. Blijft u problemen houden? Bel dan onze Klantenservice op 0592 349 345

Nee, met alleen een zorgverzekering heeft u voldoende aan Mijn Univé Zorg. U logt in met uw DigiD. Vervolgens regelt u eenvoudig uw zorgzaken online.​​

Uit veiligheidsoverwegingen is de link 14 dagen actief. Heeft u het account niet binnen deze tijd bevestigd? Dan moet u zich opnieuw aanmelden.​

Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé dient u uw inlognaam en wachtwoord in te vullen. Uw inlognaam is uw e-mailadres.​

​Misschien komt dit omdat u verzekerd bent via een volmacht. Dan kunt u geen gebruikmaken van Mijn Univé Zorg. Kunt u niet inloggen, maar hoort u wel toegang te hebben tot Mijn Univé Zorg? Neem dan contact met ons op, via 072 527 75 95.

Op www.unive.nl/mijnunive kiest u voor ‘Account aanmaken’. Vervolgens kunt u kiezen uit twee manieren om een Mijn Univé-account aan te maken;

1. Kiest u voor 'Identificeren met iDIN'dan verifieerd u zichzelf eenvoudig via uw eigen bank. Uw gegevens zijn hierdoor gelijk bij ons bekend en worden alvast voor u ingevuld. U hoeft alleen nog maar een wachtwoord aan te maken en u heeft direct toegang tot Mijn Univé.

2. Kiest u voor ‘Identificeren zonder iDIN’ dan moet u zelf uw persoonlijke gegevens invullen en een wachtwoord aanmaken. U ontvangt hierna een bevestigingsmail met een activerings link om uw account te activeren. Hierna heeft u direct toegang tot Mijn Univé.

​In het verzekeringsoverzicht van Mijn Univé kunt u geen verzekeringen van ZEKUR terugvinden. Hiervoor kunt u terecht bij ZEKUR via klantenservice van ZEKUR​.

Nee, u kunt alleen nog maar met DigiD inloggen. We hebben hiervoor gekozen omdat dit een erg veilige inlogmethode is. U gebruikt uw DigiD bijvoorbeeld ook voor het doen van uw belastingaangifte.

​Zowel Mijn Univé als Mijn Univé Zorg zijn persoonlijke, beveiligde omgevingen waarin u uw verzekeringsgegevens online kunt inzien en beheren. Het grootste verschil:

  • Via Mijn Univé krijgt u de gegevens van al uw Univé-verzekeringen te zien, kunt u uw persoonlijke gegevens en verzekeringen wijzigen, online uw schade melden en uw correspondentie inzien. U kunt inloggen met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Uw zorgverzekering kunt u niet wijzigen in Mijn Univé; dit kan via Mijn Univé Zorg.
  • Via Mijn Univé Zorg heeft u toegang tot alleen de gegevens van uw Univé-zorgverzekering. Toegang krijgt u met uw DigiD. U kunt hier meer, zoals uw zorgverzekering wijzigen of een overzicht van uw declaraties of facturen inzien.

​Ja, u krijgt alleen toegang tot Mijn Univé Zorg via DigiD, een erkende en veilige methode. DigiD wordt ook gebruikt door de Belastingdienst, gemeenten en andere grote overheidsinstanties. Vanzelfsprekend gaan wij zorgvuldig met uw gegevens om. Veiligheid en vertrouwen staan bij ons voorop. Ook voor Mijn Univé Zorg geldt het privacybeleid van Univé.

Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé dient u uw inlognaam en wachtwoord in te vullen. Weet u uw wachtwoord niet meer, klik dan in dat scherm op de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’. U kunt dan op een vervolgscherm uw e-mailadres invullen. Kort daarna krijgt u op dat e-mailadres een mailtje met een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen.

Nee, dat is niet mogelijk. U dient uw adreswijziging aan ons door te geven. Dit kan bv. telefonisch via onze Klantenservice Zorg: 072 527 7595 (ma-vr 08:00 - 20:00 en za 09:00 - 13:00).

Univé heeft beveiliging hoog in het vaandel staan. Bij het versturen van uw persoonlijke gegevens van uw computer naar de Univé-site en andersom maken wij gebruik van het zogenaamde SSL-protocol. Hiermee is de lijn tussen uw computer en de Univé-site goed beveiligd. Hierdoor is het voor derden nagenoeg onmogelijk om uw gegevens te onderscheppen. U kunt zelf ook bijdragen aan de beveiliging van uw gegevens. Wanneer u uw wachtwoord voor Mijn Univé kiest, neem dan niet een voor de hand liggende combinatie (dus niet uw eigen naam of uw geboortedatum). Andere tips: vertel uw wachtwoord niet aan anderen, vergeet niet uw browservenster te sluiten en meld u af zodra u klaar bent op de Univé-site.​

Mijn Univé Zorg is een persoonlijke, beschermde online omgeving om uw Univé-zorgverzekering 24 uur per dag online te beheren. Nadat u met uw DigiD bent ingelogd, kunt u er eenvoudig uw verzekering wijzigen, uw berichten bekijken en  uw persoonlijke gegevens beheren.

​Mijn Univé is een persoonlijke, beschermde omgeving om uw Univé-verzekeringen 24 uur per dag online te beheren. Nadat u bent ingelogd, kunt u er eenvoudig uw persoonlijke gegevens inzien en heeft u online inzage in uw verzekeringsgegevens. Ook online uw verzekeringen wijzigen, uw schade melden en een verhuizing doorgeven behoort tot de mogelijkheden.​

​Ja, u kunt bij Univé online declareren via Mijn Univé Zorg. U kunt ook uw declaraties online inzien.

​U hebt hiervoor een DigiD nodig. Deze kunt u aanvragen en activeren bij de balies van een beperkt aantal Nederlandse gemeenten.  Lees meer op www.digid.nl

​Dat komt omdat de een verzekeringnemer is (de hoofdverzekerde op de polis) en de ander een medeverzekerde. Alleen verzekeringnemers kunnen gezinsleden bijschrijven en wijzigingen doorvoeren. De facturen en post gaan ook alleen naar de verzekeringnemer.

Wanneer u een Mijn Univé-account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvangt u een bevestigingsmail met een activerings link om uw account te activeren. Uit veiligheidsoverwegingen sturen wij deze mail naar het door u opgegeven e-mailadres. Door in de mail op de activerings link te klikken activeert u uw Mijn Univé-account en heeft u direct toegang tot Mijn Univé.

​Dat hangt ervan af. Wijzigingen in uw e-mailadres of telefoonnummer worden vrijwel direct verwerkt. Maar geeft u een wijziging door in uw adres of in een verzekering, dan zijn de nieuwe gegevens na 5 dagen zichtbaar. Die moeten eerst in het systeem worden verwerkt.​

​U kunt Mijn Univé alleen aanvragen als er verzekeringen op uw naam staan. Dus alleen als u de hoofdverzekerde bent. Uw partner of kind(eren) kunnen geen eigen Mijn Univé-account aanvragen. Maar als zij zelf verzekeringen op hun eigen naam hebben bij Univé, dan kan dat wel.​