Klacht indienen
Is er iets gebeurd waar je niet tevreden over bent? Geef je klacht aan ons door, zodat we samen met jou kunnen kijken naar een oplossing.
Geef je klacht aan ons door
Wat gebeurt er met je klacht?
- 1
Geef een klacht over je zorgverzekering of een andere klacht digitaal aan ons door. Doe je dit liever schriftelijk? Je vindt de postadressen onderaan deze pagina.
- 2
We nemen binnen een week contact met je op om je klacht te bespreken.
- 3
We doen ons best om je binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht te geven. Lukt dit niet, dan laten we dit aan je weten. We vertellen ook wanneer je wel een reactie kunt verwachten.
- 4
In onze reactie leggen we je altijd uit waarom we je klacht toe- of afwijzen. Als het nodig is, herstellen we gemaakte fouten en bieden we onze excuses aan. Je krijgt ook de kans om vragen te stellen over de klachtafhandeling.
- 5
Nadat we je klacht hebben afgehandeld, kan het zijn dat je een enquête krijgt over hoe je de klachtbehandeling hebt ervaren. Als je nog opmerkingen hebt, kun je die daarin kwijt. Dit is natuurlijk niet verplicht.
Veelgestelde vragen
Gelukkig lukt het bijna altijd om samen tot een oplossing te komen. Soms komen we er samen helaas toch niet uit. In dat geval kun je jouw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Voor de zorgverzekering kun je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ). En voor zakelijke klachten kun je je wenden tot de burgerlijke rechter. Heb je een klacht over hoe Univé met jouw privacy omgaat? Dan kun je jouw klacht ook voorleggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Ten slotte kun je je wenden tot de burgerlijke rechter.
De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars. Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad.
Meer informatie vind je in de folder: