Univé Klantenservice: waar kunnen we je mee helpen?
Bij Univé regel je veel zaken eenvoudig zelf online. Zo hoef je niet te wachten en is het direct geregeld. Iets regelen voor je zakelijke verzekering? Ga dan naar klantenservice zakelijk.
- Nieuwe verzekering afsluiten
- Schade, diefstal of annulering meldenDe status van je schade, diefstal of annulering bekijken
- Verzekering wijzigenJe dekking of voertuig wijzigen
- Gegevens wijzigenJe contact- of inloggegevens wijzigen, gezinssamenstelling wijzigen of verhuizing doorgeven
- Facturen en betalenJe facturen bekijken, betaalgegevens wijzigen of een betalingsregeling aanvragen
- Verzekering bekijkenJe polis, dekking en voorwaarden bekijken
- Zorgdeclaratie indienenJe eigen risico en zorgverbruik bekijken
- Verzekering opzeggen
Hulp bij jouw verzekering
Op zoek naar je groene kaart of zorgpas, een extra auto verzekeren of weten waarvoor je verzekerd bent?
Chat met ons
Heb je een vraag over de zorgverzekering? Gebruik hier de zorgchat.
Veelgestelde vragen
De premies van onze schadeverzekeringen zijn om verschillende redenen verhoogd:
- De uurtarieven van schadeherstellers en juristen zijn gestegen.
- De kosten van letselschades stijgen door inflatie.
- Reparaties en onderdelen zijn duurder geworden.
- Schades worden steeds complexer door technische ontwikkelingen.
Neem gerust contact met ons op
Onze adviseurs kijken graag samen met je naar jouw lopende verzekeringen en hoe wij je kunnen blijven verzekeren, tegen een passende dekking en premie. Ga naar unive.nl/afspraak voor het maken van een (telefonische) afspraak.
Klik op het dashboard in Mijn Univé op de link ‘Schade melden’ en kies vervolgens de verzekering waarvoor je schade wilt melden.
In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Geef je nieuwe kenteken via Mijn Univé aan ons door. Zo zet je jouw autoverzekering van nu over op de nieuwe auto. In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.
Geef je nieuwe kenteken door
Binnen 8 minuten geregeldNieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering
Bekijk of beluister het transcript van de video hier.
Dat hangt af van jouw zorgverzekering. Heb je naast jouw basisverzekering ook aanvullende verzekeringen? Dan krijg je voor veel zaken een hogere vergoeding. Daarnaast draag je bepaalde kosten (gedeeltelijk) zelf, bv. het wettelijk verplicht eigen risico, een eventueel vrijwillig eigen risico en de eigen bijdrage.
Klik hier om meer te lezen over het verplichte eigen risico.
Klik hier om meer te lezen over het vrijwillig eigen risico.
Klik hier om meer te lezen over de eigen bijdrage.De vergoedingen van de zorgverzekering vind je in onze Vergoedingenzoeker.
Klik hier om naar de vergoedingenzoeker te gaan.Wat je in jouw situatie precies vergoed krijgt, hangt af van jouw specifieke zorgverzekering.
Je kunt jouw verzekeringen eenvoudig en snel wijzigen in Mijn Univé of de Univé App.
Je kunt je verzekeringen laten vergelijken via de Univé Premievergelijker. Het werkt heel makkelijk. Je maakt een foto of scan van de polis(sen) of offerte die je wilt laten vergelijken. Vervolgens mail je deze foto('s) of scan(s) naar ons. Binnen 2 werkdagen ontvang je een vrijblijvend advies per mail of telefoon. Zo weet je snel of Univé een interessant aanbod voor je heeft.
Jouw Univé-verzekering opzeggen gaat snel en eenvoudig online via Mijn Univé of de Univé app. Hier staat meer informatie over het opzeggen van jouw verzekering.
Contact
Heb je een noodgeval en hulp nodig? Ook op die momenten is Univé bereikbaar via onze Alarmcentrales.
Zorg noodgevallen
Bel +31 40 29 757 50
7 dagen per week, dag en nacht bereikbaarAndere noodgevallen
Bel +31 592 348 112
SMS 06 30 02 06 40 (uitsluitend voor doven en slechthorenden)
7 dagen per week, dag en nacht bereikbaar
Naar Mijn Univé Zorg
Naar Mijn Univé Zorg
Direct online geregeldChat
Start chat
Weet de chatbot het antwoord op je vraag niet? Dan krijg je, tijdens openingstijden, een medewerker te spreken.Telefoon
Bel 072 527 7595
Maandag tot en met vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag: 09:30 tot 13:00 uur
Mijn Univé
Naar Mijn Univé
Direct online geregeldChat
Start chat
Weet de chatbot het antwoord op je vraag niet? Dan krijg je, tijdens openingstijden, een medewerker te spreken.Telefoon
Bel 0592 34 93 40
Bellen via Teletolk in gebaren, tekst of spraak
Maandag tot en met vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uurWhatsapp
Whatsapp 06 12 77 85 04
Maandag tot en met vrijdag 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uurE-mail
Contactformulier
Reactie binnen 5 werkdagenCyberhelpdesk
Bel 0592 74 22 22
24/7 bereikbaar