Ga naar inhoud

Hulp bij jouw verzekering

Op zoek naar je groene kaart of zorgpas, een extra auto verzekeren of weten waarvoor je verzekerd bent?

Chat met ons

Heb je een vraag over de zorgverzekering? Gebruik hier de zorgchat.

Veelgestelde vragen

De premies van onze schadeverzekeringen zijn om verschillende redenen verhoogd:

  • De uurtarieven van schadeherstellers en juristen zijn gestegen. 
  • De kosten van letselschades stijgen door inflatie.
  • Reparaties en onderdelen zijn duurder geworden. 
  • Schades worden steeds complexer door technische ontwikkelingen.  

Neem gerust contact met ons op
Onze adviseurs kijken graag samen met je naar jouw lopende verzekeringen en hoe wij je kunnen blijven verzekeren, tegen een passende dekking en premie. Ga naar unive.nl/afspraak voor het maken van een (telefonische) afspraak.

Klik op het dashboard in Mijn Univé op de link ‘Schade melden’ en kies vervolgens de verzekering waarvoor je schade wilt melden.

Schade melden in Mijn Univé

In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Geef je nieuwe kenteken via Mijn Univé aan ons door. Zo zet je jouw autoverzekering van nu over op de nieuwe auto. In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.

Geef je nieuwe kenteken door
Binnen 8 minuten geregeld

Nieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering

Bekijk of beluister het transcript van de video hier.

Dat hangt af van jouw zorgverzekering. Heb je naast jouw basisverzekering ook aanvullende verzekeringen? Dan krijg je voor veel zaken een hogere vergoeding. Daarnaast draag je bepaalde kosten (gedeeltelijk) zelf, bv. het wettelijk verplicht eigen risico, een eventueel vrijwillig eigen risico en de eigen bijdrage.

Klik hier om meer te lezen over het verplichte eigen risico.

Klik hier om meer te lezen over het vrijwillig eigen risico.

Klik hier om meer te lezen over de eigen bijdrage. 

De vergoedingen van de zorgverzekering vind je in onze Vergoedingenzoeker.
Klik hier om naar de vergoedingenzoeker te gaan.

Wat je in jouw situatie precies vergoed krijgt, hangt af van jouw specifieke zorgverzekering.

Je kunt jouw verzekeringen eenvoudig en snel wijzigen in Mijn Univé of de Univé App. 

Verzekering wijzigen in Mijn Univé

Download de Univé App

Jazeker, je kunt voor alle verzekeringen van Univé de premie online berekenen en direct afsluiten.

Je kunt je verzekeringen laten vergelijken via de Univé Premievergelijker. Het werkt heel makkelijk. Je maakt een foto of scan van de polis(sen) of offerte die je wilt laten vergelijken. Vervolgens mail je deze foto('s) of scan(s) naar ons. Binnen 2 werkdagen ontvang je een vrijblijvend advies per mail of telefoon. Zo weet je snel of Univé een interessant aanbod voor je heeft.

Naar de Univé Premievergelijker

Jouw Univé-verzekering opzeggen gaat snel en eenvoudig online via Mijn Univé of de Univé app. Hier staat meer informatie over het opzeggen van jouw verzekering.

Verzekering opzeggen in Mijn Univé

Contact

Heb je een noodgeval en hulp nodig? Ook op die momenten is Univé bereikbaar via onze Alarmcentrales.

Zorg noodgevallen

Bel +31 40 29 757 50
7 dagen per week, dag en nacht bereikbaar

Andere noodgevallen

Bel +31 592 348 112
SMS 06 30 02 06 40 (uitsluitend voor doven en slechthorenden)
7 dagen per week, dag en nacht bereikbaar

Naar Mijn Univé Zorg

Naar Mijn Univé Zorg
Direct online geregeld

Chat

Start chat
Weet de chatbot het antwoord op je vraag niet? Dan krijg je, tijdens openingstijden, een medewerker te spreken.

Telefoon

Bel 072 527 7595
Maandag tot en met vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag: 09:30 tot 13:00 uur

Mijn Univé

Naar Mijn Univé
Direct online geregeld

Chat

Start chat
Weet de chatbot het antwoord op je vraag niet? Dan krijg je, tijdens openingstijden, een medewerker te spreken.

Telefoon

Bel 0592 34 93 40
Bellen via Teletolk in gebaren, tekst of spraak
Maandag tot en met vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uur

Whatsapp

Whatsapp 06 12 77 85 04
Maandag tot en met vrijdag 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uur

E-mail

Contactformulier
Reactie binnen 5 werkdagen

Cyberhelpdesk

Bel 0592 74 22 22
24/7 bereikbaar