Melden dat je arbeidsongeschikt bent geraakt
Ben je arbeidsongeschikt geraakt of dreig je dat te worden? Als je niet kunt werken, dan brengt dat natuurlijk zorgen met zich mee. Over je gezondheid, maar mogelijk ook over jouw bedrijf en inkomen. Er komt veel op je af, dat begrijpen we. Natuurlijk wil je dan zo snel mogelijk weten waar je aan toe bent.
Wij staan voor je klaar om je zo goed mogelijk op te vangen. We doen ons best om zo snel mogelijk te bepalen of je een uitkering van ons krijgt en hoe hoog deze is. Ook helpen we je om zo mogelijk weer aan de slag te gaan.
Eerste stap: dien je aanvraag tot uitkering in
Start met Univé zo snel mogelijk op de hoogte stellen dat je door een ongeval of ziekte (gedeeltelijk) niet meer kunt werken. Of wil je een zwangerschap melden? Van harte! Ook dan horen we graag gauw van je. Zo voorkomen we vertraging en kun je tijdig rekenen op je uitkering.
Meld je arbeidsongeschiktheid via e-mail: aovclaim@unive.nl of telefonisch: 0592 348 760 (maandag t/m vrijdag: 08.30 uur - 17.30 uur).
Wat gebeurt er na je melding van arbeidsongeschiktheid?
Zodra je een melding hebt gemaakt van je beroepsarbeidsongeschiktheid, gaan wij voor je aan de slag. Dit is wat er staat te gebeuren:
Hulp en advies bij arbeidsongeschiktheid
Je kunt dus ook op ons rekenen bij je re-integratie. Zo betalen wij geheel of gedeeltelijk de kosten van re-integratie en revalidatie, wanneer deze aanpak voordeel lijkt te bieden. Denk aan kosten voor:
advies en hulp van onze arbeidsdeskundigen over bijvoorbeeld het aanpassen van werk en werkomstandigheden, zodat je binnen jouw bedrijf toch aan het werk kunt blijven;
aanpassingen aan de werkplek;
herplaatsing;
scholing waarmee je ander werk kunt doen;
bemiddeling naar ander werk.
Voordat je aan een revalidatie- of re-integratie traject begint, maken we hierover afspraken met jou. Bekijk de voorwaarden.
Budget: arbeidsongeschiktheid voorkomen en beperken
Verder is er onder meer een driejaarlijks 'Voorkomen & Beperken'-budget dat je kunt inzetten voor coaching, een healthcheck of vitaliteitsprogramma. Ook kun je altijd contact opnemen met de arbeidsdeskundigen van de Preventiedesk om te praten over zakelijke of persoonlijke situaties. Het team staat altijd voor je klaar.
Ontdek al onze preventiediensten
De ervaring van een mede-ondernemer
Een recent voorbeeld van zulk arbeidsdeskundig advies en aanpassing van de werkomstandigheden, is de relatief jonge stukadoor die door onze arbeidsdeskundige werd bezocht. Zijn AOV had nog een lange looptijd en hij meldde tijdig zijn startende gewrichtsproblemen. Met de hulp van de arbeidsdeskundige heeft de stukadoor een exoskelet gekregen. Dat bleek een succesvolle oplossing: hij heeft zo voorkomen om arbeidsongeschikt te raken. Hij is hierover erg tevreden!
En wist je dat de claimafhandeling van de Univé AOV gemiddeld een 8,4 van onze klanten krijgt?
Meer lezen: wegwijs bij arbeidsongeschiktheid
Blader door de brochure: