Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Arbeidsongeschiktheidsverzekering
(AOV)

Beschermt u tegen inkomensverlies door ongeval of ziekte.

Maak een afspraak

Dekking arbeidsongeschiktheidsverzekering

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) verzekert u tegen inkomensverlies door arbeidsongeschiktheid ten gevolge van ziekte of ongeval. Wij bieden u de keuze uit twee AOV's op maat: de Risicoverminderaar Ongeval & Ziekte verzekert u tegen inkomensverlies door arbeidsongeschiktheid. Ook kunt u kiezen voor de RisicoVerminderaar Vast Inkomen. Inkomensverlies is bij deze AOV geen voorwaarde om een uitkering te krijgen.

Maak een afspraak

Hoe wordt de uitkering berekend bij arbeidsongeschiktheid?

Als u zich bij ons ziek meldt, bepaalt u samen met de schadebehandelaar van Univé – eventueel met hulp van externe, onafhankelijke medische deskundigen – voor hoeveel procent u uw werk niet meer kunt doen. De hoogte van dit gezamenlijk vastgestelde percentage bepaalt de hoogte van de uitkering. De verzekering keert uit als u voor minimaal 25% uw werk niet meer kunt doen. Bekijk de tabel met ziekte- en bijbehorende uitkeringspercentages in de polisvoorwaarden.

Waarom onze arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Hulp en begeleiding in het re-integratieproces

Gratis cheque voor bv. een preventieve gezondheidstest

Recht op een second opinion om de mate van arbeidsongeschiktheid te bepalen

Waarom moet ik een gezondheidsverklaring invullen?

Om de juiste hoogte van uw premie te bepalen voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering is het belangrijk dat we eventuele gezondheidsrisico's goed in kunnen schatten. Informatie over uw gezondheid en leefstijl is daarbij van groot belang. De gezondheidsverklaring geeft inzicht in deze informatie. Meer hierover vindt u in de Brochure Gezondheidsverklaring.

Hulp bij arbeidsongeschiktheid

Hulp nodig bij arbeidsongeschiktheid? Lees wat u kunt doen. Of meld dit bij Univé.

Wat als ik niet kan werken door ziekte of ongeval?

U meldt uw ziekte of het ongeval zo snel mogelijk bij Univé.
Daarbij geeft u aan wat uw klachten zijn en hoe ze zijn ontstaan.
Wij nemen contact met u op en maken samen met u afspraken over het vervolgtraject (bv. over re-integratie).
Alles zodat u zo snel mogelijk weer kunt ondernemen.

illustratie voor helpdeskmedewerkers
Hoe kan ik dat melden?
  • Telefonisch via 0592 348 760
    ma – vr: 08:30 – 21:00 uur
    za          : 08:30 – 17:00 uur
  • Per e-mail
    aovclaim@unive.nl
  • Persoonlijk
    Vind de Univé-winkel bij u in de buurt

Maakt het uit dat ik in het verleden een ernstige ziekte heb gehad?

Ziekte of gezondheidsklachten die u nu heeft of in het verleden heeft gehad, moet u altijd melden bij het invullen van de digitale gezondheidsverklaring. ReMedicalGroup, een door Univé ingeschakelde onafhankelijke deskundige, beoordeelt of dit invloed heeft op uw verzekering. Lees meer over de gezondheidsverklaring.

Klantenservice Zakelijk
0592 349 649

ma-vr: 08:30 - 17:30

Arbeidsongeschiktheid melden
0592 348 760

ma-vr: 08:30 - 21:00
za:       08:30 - 17:00

Vind een Univé-winkel

Kom gerust bij ons langs. 

Welke tussentijdse veranderingen moet ik melden?

Als er wijzigingen in uw situatie optreden, kan dit van invloed zijn op uw arbeidsongeschiktheidsverzekering. Daarom vragen we u om ons zo spoedig mogelijk te laten weten als:

  • u van beroep verandert of uw werkzaamheden veranderen,
  • uw inkomen verandert,
  • u van plan bent uw bedrijf te gaan verkopen,
  • u (tijdelijk) stopt met het uitoefenen van uw beroep en/of bedrijf,
  • u langer dan zes maanden naar het buitenland gaat,
  • er bij u sprake is van faillissement, uitstel van betaling en/of schuldsanering,
  • u arbeidsongeschikt wordt,
  • u verhuist.

Verzekeringskaarten arbeidsongeschiktheidsverzekering

Wat is wel en niet gedekt door deze arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Bekijk de Verzekeringskaarten

Veelgestelde vragen

De vijf meest gestelde vragen over de arbeidsongeschiktheidsverzekering

Alle veelgestelde vragen