- Reisverzekering Amerika
- Reisverzekering Duitsland
- Reisverzekering Engeland
- Reisverzekering Thailand
- Reisverzekering Frankrijk
- Reisverzekering Spanje
- Reisverzekering Italië
- Reisverzekering België
- Reisverzekering Portugal
- Reisverzekering Canada
- Reisverzekering Griekenland
- Reisverzekering Zwitserland
- Reisverzekering Oostenrijk
Reisverzekering
- Reisverzekering Amerika
- Reisverzekering Duitsland
- Reisverzekering Engeland
- Reisverzekering Thailand
- Reisverzekering Frankrijk
- Reisverzekering Spanje
- Reisverzekering Italië
- Reisverzekering België
- Reisverzekering Portugal
- Reisverzekering Canada
- Reisverzekering Griekenland
- Reisverzekering Zwitserland
- Reisverzekering Oostenrijk
Schade melden bij je reisverzekering
Een vervelende situatie: je bent heerlijk op vakantie, maar dan krijg je te maken met schade. Bijvoorbeeld doordat je koffer wordt gestolen, met al je spullen erin. Dan wil je natuurlijk dat de schade vergoed wordt. Met een reisverzekering kun je gelukkig rekenen op hulp bij schade in het buitenland. Schade melden bij je reisverzekering kan bij Univé op verschillende manieren.
Inhoudsopgave
Welke schade valt onder mijn reisverzekering?
Voordat je schade meldt, is het belangrijk om te weten welke schade wel en niet onder de dekking van jouw reisverzekering valt. Niet alle schade is namelijk standaard meeverzekerd. Schade die je bij jouw reisverzekering kunt melden is:
Een ongeval, ziekte of overlijden
Noodsituaties zoals een ongeval, ziekte of zelfs overlijden van een reisgenoot moet je altijd melden bij jouw reisverzekering. Dit doe je door te bellen naar de Univé Alarmcentrale op +31 592 348 112. Dit nummer kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken. Je krijgt dan zo snel mogelijk hulp aangeboden.
Moet je naar een arts of ziekenhuis? Zorg dan dat je altijd het volgende meekrijgt:
- Een verklaring van de arts over het consult
- De originele nota's
Extra reis-, verblijfs- of telefoonkosten door noodsituaties
Als er sprake is van een noodsituatie, bijvoorbeeld als je ernstig ziek wordt op vakantie, kan het zijn dat je extra kosten maakt. Bijvoorbeeld omdat je te ziek bent om je hotel te verlaten op de geplande vertrekdag, of een bus of trein moet nemen naar een ziekenhuis. Neem dan contact op met de Univé Alarmcentrale. Deze kun je 24/7 bellen op +31 592 348 112. Deze extra kosten kun je dan vergoed krijgen door je reisverzekering.
Schade of diefstal van geld of bagage
Is er tijdens jouw reis of op je bestemming een koffer of geld van jou gestolen? Dit kun je melden bij je reisverzekering. Doe ook aangifte bij de politie en vraag om een bewijs van je aangifte.
Zijn er spullen kapot gegaan tijdens je vakantie of de reis ernaartoe? Ook dit kun je melden op je reisverzekering. Zorg dat je de aankoopdatum en het aankoopbedrag van de spullen waar het om gaat bij de hand hebt.
Let op: je hebt wel de aanvullende dekking bagage nodig om de schade vergoed te krijgen.
Schade aan je voertuig
Als je met jouw eigen auto, motor of caravan op vakantie bent en schade of pech hebt, kun je dit melden bij jouw reisverzekering.
Heb je de aanvullende dekking pechhulp bij je reisverzekering? Dan kun je de Alarmcentrale bellen op +31 592 348 112 en zorgen we dat je weer de weg op kunt.
Geen dekking voor pechhulp? Laat dan zelf je auto repareren. Moet je bijvoorbeeld extra verblijfskosten maken om de auto te laten maken, dan kun je die declareren op je reisverzekering.
Annulering
Soms kan je reis op het laatste moment niet doorgaan of moet je deze eerder afbreken. Bijvoorbeeld omdat een familielid ernstig ziek wordt of overlijdt. Als je je vakantie om zo'n reden moet annuleren, kun je dit melden bij je reisverzekering. Hiervoor moet je wel een annuleringsverzekering hebben.
Annuleer je je reis vooraf? Neem dan eerst contact op met je reisaanbieder, mogelijk vergoedt deze (een deel van) de kosten. De kosten die je niet vergoedt krijgt, kun je melden op je reisverzekering.
Moet je je vakantie eerder afbreken? Bel dan altijd de Alarmcentrale op +31 592 348 112 . Zij kunnen adviseren. Bewaar de nota's van bijvoorbeeld je nieuwe vliegtickets goed en meld de kosten bij thuiskomst op je reisverzekering.
Hoe meld ik schade?
Schade melden bij jouw reisverzekering kan op verschillende manieren.In nood kun je bellen met de Alarmcentrale. In andere situaties meld je je schade makkelijk online. Hoe je dit precies doet, lees je hieronder.
Schade melden bij je reisverzekering doe je bij Univé gemakkelijk online. Dit kan via Mijn Univé of de Univé App. Je doet hier digitaal melding van je schade en legt uit wat er aan de hand is. Vervolgens helpen wij je zo snel mogelijk.
Als er een noodsituatie is, bijvoorbeeld dat je ernstig ziek wordt op reis, kun je hiervoor bellen naar de Univé Alarmcentrale op +31 592 348 112. Deze is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Leg zo duidelijk mogelijk uit wat er aan de hand is. Je wordt dan snel geholpen, waar je ook bent.
Wanneer meld ik mijn schade?
Wanneer je schade moet melden, hangt deels af van de ernst. Als er een noodgeval is of je zit met grote schade, is het verstandig om dit meteen te melden. Je kunt hiervoor het beste bellen naar de Univé Alarmcentrale. Dan word je zo spoedig mogelijk geholpen.
Heb je schade op reis, maar is er geen sprake van een noodsituatie? Dan kun je ook kiezen om je schade pas later te melden. Wanneer je bijvoorbeeld rustig in je vakantiehuisje of hotelkamer zit, of zelfs pas na terugkomst. Ook dan kun je nog schade vergoed krijgen.
Premie berekenen
Schade op reis is erg vervelend, en bovendien duur. Een bezoek aan een huisartsenpost in het buitenland, het kopen van vervangende kleding als je koffer is gestolen: het kan flink in de kosten lopen. Met een reisverzekering ben je hiervoor verzekerd en krijg je altijd hulp bij ziekte of schade. Bereken gemakkelijk online jouw premie en sluit de reisverzekering af die bij jou past.