Schade melden bij je autoverzekering
Je kunt je autoschade gemakkelijk online melden in Mijn Univé of de Univé App.
Na de schademelding krijg je binnen 5 werkdagen bericht van ons.
Meld je schade online in Mijn Univé
Binnen 10 minuten geregeld
Is mijn autoschade verzekerd?
Wil je vooraf weten of de autoschade verzekerd is? Kies hieronder jouw situatie en lees meer over hoe dit verzekerd is.
Om wat voor soort schade gaat het?
Inzicht in je reparatiekosten met de SchadeCheck
Ben je tegen een paaltje aangereden? Of tegen een ander object? Dan kan het goedkoper zijn om je reparatie zelf te betalen. Als je de schade bij ons meldt, gaat je no-claim korting omlaag en je premie omhoog. Met onze SchadeCheck maak je een foto van je schade en krijg je inzicht in je reparatiekosten. Je krijgt ook de premie te zien die je zou betalen als je de schade bij ons meldt. Vervolgens kun je zelf bepalen of je de schade bij ons meldt of de reparatie zelf betaalt.
Let op: de SchadeCheck is alleen te gebruiken met de Univé App door leden met een All Risk autoverzekering.
Lees hier meer over de SchadeCheck
Hulp nodig na een ongeluk? Wat kan Univé voor je doen
Heb je direct hulp nodig na een ongeluk? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 34 81 12.
Met een autoverzekering van Univé ben je verzekerd van gratis hulpverlening na een ongeval. In binnen- en buitenland. Onze medewerkers staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.
Univé Pechhulp bij pech onderweg
Heb je daarnaast Univé Pechhulp afgesloten bij je Univé Autoverzekering? Dan wordt je auto bij pech gratis weggesleept naar de dichtstbijzijnde garage. Kan je auto niet binnen 24 uur (in Nederland) of 48 uur (in het buitenland) gerepareerd worden? Dan regelt Univé zo snel mogelijk een vervangende auto.
Univé SchadeService: je autoschade snel hersteld
Heb je blikschade, dan staan door heel Nederland ruim schadeherstelbedrijven van Univé SchadeService klaar. Zij helpen je namens Univé weer op weg. Ook vind je in de Univé App de door Univé geselecteerde schadehersteller bij jou in de buurt. Je bent daarmee verzekerd van:
- snelle en vakkundige reparatie,
- vier jaar garantie op de reparatie en
- (afhankelijk van je verzekering) een gratis vervangende auto of korting op vervangend vervoer tijdens de reparatie.
Zoek een Univé-schadehersteller
De schadehersteller die is aangesloten bij de Univé SchadeService herken je aan onderstaand vignet.

Zelf kiezen waar je je autoschade laat herstellen?
Met schade kun je terecht bij één van de autoschadeherstelbedrijven die Univé voor je heeft geselecteerd. Wil je liever zelf kiezen waar je de schade laat herstellen? Kies dan voor 'eigen keuze schadeherstelbedrijf'. Dat geldt ook voor autoruitschade.
Lees meer over eigen keuze schadeherstelbedrijf
Schade veroorzaakt door een ander?
Ben je aangereden door een ander motorrijtuig en heb je schade? Is het duidelijk dat de tegenpartij aansprakelijk is? Meld dan toch ook de schade bij ons. Mogelijk kunnen wij de schade voor je verhalen bij de verzekeraar van de aansprakelijke partij. Sinds 1 juli 2021 maken bijna alle verzekeraars gebruik van Directe Schadeafhandeling (DSA). De voordelen hiervan zijn:
- Schade wordt door Univé sneller afgehandeld;
- Je klopt gewoon aan bij je eigen verzekeraar en meldt zijn schade;
- Schade wordt makkelijker voor je afgehandeld;
- Het indienen van een schademelding kost je minder tijd, omdat niet meer uitgezocht hoeft te worden wie de aansprakelijke verzekeraar is;
- Je hoeft niet meer zelf in gesprek te gaan met de aansprakelijke partij;
Lees meer over Directe Schadeafhandeling.
Hoe zie je wat je autoverzekering dekt?
Wil je weten hoe je verzekerd bent? Kijk dan op je polisblad. Daar staat precies wat je autoverzekering wel en niet vergoedt.
Je polisblad vind je:
- In Mijn Univé via Mijn verzekeringen (als ‘polisblad’).
- Of in de Univé App via Mijn verzekeringen op het tabblad Documenten (als ‘pakketpolisblad’).
Auto verzekeren
Autoverzekering dekkingen
Klantenservice
Handige informatie