Hulp bij schade aan uw auto

Heeft u schade aan uw auto door bijvoorbeeld een aanrijding, inbraak of diefstal? Of heeft u ruitschade? Lees hieronder meer informatie over wat u het beste kunt doen.

Univé Alarmcentrale

Met een autoverzekering van Univé bent u in binnen- en buitenland verzekerd van gratis hulpverlening na een ongeval. Want de Univé Alarmcentrale staat 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar.

Heeft u hulp nodig na een ongeval? Bel dan met de Univé Alarmcentrale: +31 592 34 81 12.

Univé Pechhulp

Heeft u aanvullend Univé Pechhulp, dan wordt uw auto bij pech gratis weggesleept naar de dichtstbijzijnde garage. Kan uw auto niet binnen 24 uur (in Nederland) of 48 uur (in het buitenland) gerepareerd worden? Dan regelt Univé een vervangende auto. 

Schade stappenplan

Wilt u de schade melden dan is het vooraf goed om te weten of u hiervoor verzekerd bent, wat het eigen risico is en wat de eventuele gevolgen zijn voor uw premie. Raadpleeg daarom eerst ons schade stappenplan.

Naar het schade stappenplan

Zo kunt u de schade melden

Meld de schade online via Mijn Univé of onze App. Wilt u direct contact met een medewerker? Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt. 

Na de schademelding ontvangt u in de meeste gevallen binnen 2 werkdagen bericht van Univé. De status van uw schademelding kunt u volgen in Mijn Univé en de Univé App. 

Meld de schade online

Univé SchadeService: uw schade snel hersteld

Heeft u schade, dan staan door het heel Nederland ruim 300 schadeherstelbedrijven van Univé SchadeService klaar om u namens Univé weer op weg te helpen. Ook vindt u in de Univé App de door Univé geselecteerde schadehersteller bij u in de buurt. U bent daarmee verzekerd van:

  • snelle en vakkundige reparatie,
  • vier jaar garantie op de reparatie en
  • (afhankelijk van uw verzekering) een gratis vervangende auto of korting op vervangend vervoer tijdens de reparatie.
  • De schadehersteller die is aangesloten bij de Univé SchadeService herkent u aan onderstaand vignet.

Eigen keuze herstelbedrijf

Met schade kunt u terecht bij één van de autoschadeherstelbedrijven die Univé voor u heeft geselecteerd. Wilt u liever zelf kiezen waar u de schade laat herstellen? Kies dan voor 'eigen keuze schadeherstelbedrijf'.

Autoschade die niet is gedekt

Heeft u uw auto bij Univé WA of WA+ verzekerd? En heeft u schade die niet is gedekt? Dan kunt u toch reparatieoffertes aanvragen bij herstellers in ons netwerk.

Groene kaart

De groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs waarmee u aantoont dat uw auto minimaal WA verzekerd is. In veel Europese landen is de originele groene kaart inmiddels niet langer verplicht. De digitale groene kaart wordt geaccepteerd in alle 28 EU-landen plus Andorra, Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Lees meer informatie en download de groene kaart.

Veelgestelde vragen

Bekijk hier meer Veelgestelde vragen.

Verzekeringskaarten autoverzekering

Wat is wel en niet gedekt door de autoverzekering? Bekijk de Verzekeringskaarten hieronder:

Op uw polisblad leest u welke voorwaarden op uw verzekering van toepassing zijn.
U vindt dit in Mijn Univé via Mijn verzekeringen (als ‘polisblad’). Of in de Univé app via Mijn verzekeringen op het tabblad Documenten (als ‘pakketpolisblad’).