Hulp bij schade aan uw auto

Bij schade aan uw auto door bijvoorbeeld een aanrijding, inbraak of diefstal is het goed om te weten wat u het beste kunt doen. En hoe u die schade bijvoorbeeld online kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden​​​. Lees meer over de autoverzekering.

​Wat kunt u het beste doen?

Wat te doen na een aanrijding met uw auto?

  • Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding
  • Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in of meld direct de schade via de Univé App of via Mijn Univé. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen. Houd zelf het origineel.
  • Waarschuw de politie en noteer de naam van de agent en het adres van het politiebureau op het schadeformulier.
  • Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen.
  • Maak, zo mogelijk, foto’s van de situatie.
  • Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 34 81 12. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Hulpverleningskaart/Groene kaart

Ook op de hulpverleningskaart bij uw groene kaart vindt u beknopt wat u moet doen in geval van schade door een ongeval.

Gratis hulp bij pech onderweg met Univé Pechhulp

Met Univé Pechhulp wordt uw auto bij pech gratis weggesleept naar de dichtstbijzijnde garage. Kan uw auto niet binnen 24 uur (in Nederland) of 48 uur (in het buitenland) gerepareerd worden? Dan regelt Univé een vervangende auto. Druk op de alarmknop in de Univé App en u heeft direct hulp bij pech.

Uw schade snel hersteld via Univé SchadeService

Heeft u schade aan uw auto? Door het hele land staan ruim 300 schadeherstelbedrijven klaar van Univé SchadeService om u namens Univé weer op weg te helpen. Vind de scahdehersteller bij u in de buurt via de Univé App.

​​

Wat te doen na diefstal van uw auto?

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden. En vraag een kopie van het proces verbaal.
  • U hoeft geen Europees schadeformulier in te vullen.
  • Bel zo snel mogelijk het Vermiste Objecten Register (VOR): 071 364 17 77.
    Daar maakt men de diefstal bekend bij alle landelijke opsporingsdiensten.
  • Meld de diefstal bij Univé online in de Univé App of via Mijn Univé.
    Wij schorten uw verzekering dan voor u op.
  • Heeft u door de diefstal vervangend vervoer nodig? Druk dan op de Alarmknop in de Univé App en hulp is binnen handbereik: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Hulpverleningskaart/Groene kaart

Ook op de hulpverleningskaart bij uw groene kaart vindt u beknopt wat u moet doen in geval van diefstal.

Een nieuwe auto aanschaffen?

Het is niet verstandig direct na diefstal een nieuwe auto aan te schaffen. Voor het vinden en retourneren van uw gestolen auto geldt namelijk een termijn van dertig dagen. Wordt uw auto binnen die dertig dagen teruggevonden, dan bent u verplicht deze terug te nemen.

​​

Wat te doen na een inbraak in uw auto?

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de inbraak heeft plaatsgevonden. En vraag een kopie van het proces verbaal.
  • U hoeft geen Europees schadeformulier in te vullen.
  • Meld de inbraakschade bij Univé online in de Univé App of via Mijn Univé.
  • Is door de inbraak de autoruit beschadigd? Lees dan wat u moet doen in het geval van autoruitschade.

No-claimkorting

Het melden van inbraak heeft geen invloed op uw no-claimkorting.

​​

Wat te doen bij ruitschade aan uw auto?

  • Heeft u uw auto alleen WA verzekerd, dan is ruitschade niet gedekt.
  • In alle andere gevallen kunt u ruitschade direct laten herstellen. U hoeft ruitschade niet te melden bij Univé. Dit doet de ruithersteller voor u.
  • Met de ruitschade kunt u terecht bij één van de autoruitherstelbedrijven die Univé voor u heeft geselecteerd. Zoek uw ruithersteller.
  • Univé betaalt de kosten altijd rechtstreeks aan een geselecteerde ruithersteller. Alleen bij ruitvervanging betaalt u een eigen risico van € 150,-.
​​ ​

Dit kan Univé voor u doen

Schade of pech onderweg kan altijd gebeuren. In de Univé App vindt u de Alarmknop. Daarmee helpt Univé u snel weer op weg. U kunt dag en nacht een beroep op ons doen.  En uw schade wordt snel en zorgvuldig afgehandeld via onze SchadeService. Ook vindt u in de Univé App de door Univé geselecteerde schadehersteller bij u in de buurt.

Meer weten over de autoverzekering?

Direct contact

Heeft u een vraag of wilt u contact met een medewerker?

Univé Klantenservice

0592 349 565 ma-vr: 08.30 - 21.00
za: 08:30 - 17:00
​​​​​​​

Contact

Vind een kantoor

Kom langs

Zoek naar een Univé-kantoor bij u in de buurt. Vul hieronder een plaatsnaam of postcode in.

Klantenservice

ma-vr 08.30 - 21.00
za 08.30 - 17.00