Uw huidige autoverzekering wijzigen.
U heeft uw auto verzekerd bij Univé en u wilt graag iets wijzigen? Bijvoorbeeld de dekking van uw autoverzekering of uw adresgegevens. Op deze pagina leest u wat u dan het beste kunt doen.
Hoe kan ik een autoverzekering overzetten?
Heeft u al een auto verzekerd bij Univé en ruilt u die in voor een andere auto? Dan kunt u uw huidige Univé-autoverzekering eenvoudig omzetten. Dat kan direct online. Kiest u dan bij ‘Uw situatie’ voor ‘vervangende auto’. Uw huidige autoverzekering loopt dan verder, maar voor een nieuw kenteken.
Verzeker uw nieuwe auto
en selecteer 'vervangende auto'
Zodra u het kenteken en de meldcode (de laatste vier cijfers van het identificatie- of chassisnummer) van de andere auto weet, kunt u die auto al verzekeren. U hoeft dus niet te wachten totdat u de auto werkelijk ophaalt. Deze gegevens kunt u desgewenst opvragen bij de verkoper.
Uw wijziging zelf doorvoeren in Mijn Univé
U kunt uw autoverzekering ook eenvoudig zelf online wijzigen in Mijn Univé. U kiest dan voor 'Verzekering wijzigen', selecteert de autoverzekering en vervolgens (afhankelijk van wat u wilt) 'Wijzig uw voertuig' of 'Wijzig uw voertuig en dekking'.
Een tweede auto erbij gekocht?
Wilt u een tweede auto bij Univé verzekeren? Dan kunt u gebruik maken van onze tweede-autokorting. U krijgt dan voor uw tweede auto dezelfde korting op uw premie als voor uw eerste auto.
De dekking van uw autoverzekering wijzigen
Bij Univé heeft u de keuze uit drie soorten dekking: WA, WA+ en All Risk. Wilt u de dekking van de auto die u heeft verzekerd bij Univé wijzigen? Dan kunt u de hoofddekking en/of de aanvullende dekking(en) via Mijn Univé aanpassen.
- Twijfelt u tussen WA, WA+ Beperkt casco of een All Risk-verzekering? Lees dan meer over de inhoud van onze autoverzekering.
- Is uw auto 8 jaar of ouder en nog All Risk verzekerd? Dan kunt u erover denken de dekking te verlagen.
- Online kunt u bv. in ANWB-koerslijsten de waarde van uw auto vinden. Kunt u dit bedrag in één keer uit eigen middelen betalen? Dan kunt u overwegen om het risico bij totaal verlies van de auto zelf te dragen. Wij adviseren altijd minimaal een WA+ Beperkt casco-dekking.
- Heeft u liever persoonlijk advies? Neem dan contact op met een Univé-adviseur bij u in de buurt.
Let op! Als u uw hoofddekking van uw autoverzekering wijzigt, heeft dit gevolgen voor uw autopremie.
Aanvullende dekkingen voor de autoverzekering wijzigen
Univé heeft verschillende aanvullende dekkingen voor de autoverzekering. Daarmee stelt u de verzekering zelf samen zoals ú dat wilt.
- Inzittendenverzekering, zodat u als bestuurder samen met de inzittenden goed verzekerd bent voor de gevolgen van een ongeval.
- Rechtshulp Verkeer voor hulp bij een juridisch conflict rondom de aankoop van uw auto of bij een schade.*)
- Pechhulp Nederland/Buitend voor hulp bij pech onderweg in Nederland en/of in het buitenland.
- Eigen keuze schadeherstelbedrijf, dan bepaalt u zelf waar u uw schade laat herstellen.
- Accessoires zijn standaard meeverzekerd tot € 3.000,- en met deze dekking kunt u dit bedrag uitbreiden tot € 10.000,-.
*) Heeft u bij Univé al een rechtsbijstandverzekering? Dan bent u mogelijk al verzekerd voor Rechtshulp Verkeer. U hoeft dan niet apart nog de aanvullende dekking Verkeersrechtshulp op uw auto af te sluiten.
Dekking autoverzekering online aanpassen in Mijn Univé
Wilt u de dekking van uw autoverzekering aanpassen? U doet dit snel en gemakkelijk online via Mijn Univé.
Heeft u liever persoonlijk advies? Neem dan contact op met een Univé-adviseur bij u in de buurt. Uiteraard kunt u uw wijzigingen ook doorgeven via de Univé App.
U wilt persoonsgebonden gegeven wijzigen
Wilt u de persoonsgebonden gegevens wijzigen die gekoppeld zijn aan uw Univé-autoverzekering? Bijvoorbeeld uw rekeningnummer of andere betaalgegevens, uw telefoonnummer, e-mailadres, postadres of uw contactvoorkeur. U wijzigt dit snel en gemakkelijk online via Mijn Univé of de Univé App.
Een andere bestuurder en/of eigenaar voor uw auto
Wijzigen de gegevens van de bestuurder en/of eigenaar van uw auto? Dan is het belangrijk dat u dit doorgeeft aan onze Klantenservice.
Uw kind haalt het autorijbewijs en wordt bestuurder van uw auto
Als uw zoon of dochter het autorijbewijs heeft gehaald, ‘mag’ die ook in uw auto rijden. Om goed verzekerd te blijven, is het belangrijk dat u altijd de gegevens van de jongste bestuurder aan ons doorgeeft. Hierop baseren wij namelijk de premie.
Lees onze tips over wat u moet regelen als uw zoon of dochter 18 jaar/volwassen wordt.
Aantal kilometers per jaar wijzigen
Op uw polis staat hoeveel kilometer u per jaar denkt te rijden. Rijdt u inmiddels meer dan u heeft opgegeven (bv. door wijziging van baan/standplaats), dan kan dat gevolgen hebben voor een eventuele schade-uitkering. Geeft u daarom uw wijzigingen op dit gebied tijdig aan ons door.
Dit soort wijzigingen kunt u doorgeven aan onze Klantenservice: 0592 349 340. Bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 21:00 uur en zaterdag tussen 08:30 en 17:00 uur.
Autoverzekering opzeggen of schorsen
Zodra uw auto op uw naam staat, moet die altijd minimaal WA verzekerd zijn. Ook als u niet met de auto rijdt. Er is één uitzondering: als u het kenteken heeft geschorst via de RDW. In dat geval mag de auto niet meer op de openbare weg staan en mag u er ook niet meer mee rijden. Wanneer u het kenteken via de RDW heeft geschorst, kunt u uw autoverzekering opzeggen. Bij Univé blijven uw opgebouwde schadevrije jaren drie jaar behouden.
Wilt u uw autoverzekering opzeggen? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 0592 349 560. Bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 21:00 uur en zaterdag tussen 08:30 en 17:00 uur.
Online uw wijzigingen melden
Uw wijzigingen kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
Direct contact met een medewerker?
Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.