Klantenservice

Direct antwoord? Start de online chat

​​​​​​​​​​​​​​

De meeste verzekeringszaken kunt u eenvoudig direct regelen, bijvoorbeeld online in Mijn Univé. De vele mogelijkheden vindt u hieronder.
En anders helpen de veelgestelde vragen of onze telefoonnummers u wel op weg. Service van Univé voor u.

Nieuwe mogelijkheden in Mijn Univé

Ontvangt u uw Univé-informatie voortaan liever digitaal en zo weinig mogelijk per post? Ook dat regelt u voortaan eenvoudig via Mijn Univé. Als u bent ingelogd, kunt u daar via Contactvoorkeur wijzigen kiezen voor ‘per e-mail’. Dat scheelt een hoop papierwerk.

​Wij luisteren graag naar u. Lees wat Univé dankzij u verbeterd​ heeft.

Veelgestelde vragen

​​Lees hier de top 5 veelgestelde vragen.
  1 - Moet de groene kaart groen zijn en is deze ook digitaal geldig?

De groene kaart hoeft in de meeste landen niet meer groen te zijn. U kunt ook een zwart/wit kopie gebruiken of zelfs een digitale kopie op uw tablet of telefoon.
Lees hier meer over de groene kaart en in welke landen deze geldig is.

  2 - Kan ik mijn verzekeringen van Univé digitaal inzien?
U kunt al uw verzekeringszaken online regelen met Mijn Univé. Dit is een persoonlijke, beschermde omgeving om uw Univé-verzekeringen 24 uur per dag online te beheren. Nadat u bent ingelogd in Mijn Univé, kunt u er eenvoudig uw persoonlijke gegevens inzien en heeft u online inzage in uw verzekeringsgegevens. Ook online uw verzekeringen wijzigen en een verhuizing doorgeven behoort tot de mogelijkheden. Aanmelden kan via www.unive.nl/mijnunive. Heeft u al een Mijn Univé-account? Dan kunt u hier inloggen.
  3 - Ik wil mijn betaalwijze of betaaltermijn aanpassen, hoe doe ik dit?
Dit kan eenvoudig via Mijn Univé. Als u in Mijn Univé inlogt, kunt u uw betaalwijze aanpassen naar automatische incasso. En als betaaltermijn kunt u kiezen voor betalen per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar. Heeft u nog geen account voor Mijn Univé? Dan kunt u zich aanmelden met uw klantnummer dat u vindt op uw verzekeringspapieren.
  4 - Ik heb een andere auto gekocht, hoe kan ik deze verzekeren?
Sluit online een autoverzekering af. Tijdens het afsluiten kan u aangeven
of u een nieuwe, extra of een vervangende auto wilt verzekeren. U vindt hier ook informatie over de verschillende
dekkingen en u kunt een keuze maken welke verzekering het beste bij u past.
  5 - Welke vergoedingen krijg ik met mijn zorgverzekering?
Dat hangt af van uw zorgverzekering. Heeft u naast uw basisverzekering ook een aanvullende verzekering? Dan krijgt u voor veel zaken een hogere vergoeding. Daarnaast draagt u bepaalde kosten (gedeeltelijk) zelf, bv. het wettelijk verplicht eigen risico, een eventueel vrijwillig eigen risico en de eigen bijdrage.
De vergoedingen van de zorgverzekering vindt u in onze vergoedingenzoeker. Wat u in uw situatie precies vergoed krijgt, kunt u vinden in het vergoedingenoverzicht.
Alle veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen

Direct contact

Heeft u een vraag of wilt u contact met een medewerker?

Kantoor in de buurt

Zoek een kantoor

Klantenservice Zorg

072 52 77 595 ma-vr: 08.00 - 20.00
za: 09.00 - 13.00

Klantenservice Schade

0592 349 340 ma-vr: 08.30 - 21.00
za: 08:30 - 17:00

Univé Alarmcentrale

0592 348 112 Alarmcentrale zorg
+31 40 297 5750Directe hulpverlening
24/7 bereikbaar
​​​​​​​​​​​​​​​​​​
Start online chat

Contact

Vind een kantoor

Kom langs

Zoek naar een Univé-kantoor bij u in de buurt. Vul hieronder een plaatsnaam of postcode in.

Klantenservice

ma-vr 08.30 - 21.00
za 08.30 - 17.00