Uw autoverzekering wijzigen

 

U heeft uw auto verzekerd bij Univé en u heeft nu een andere auto gekocht ter vervanging? Of u wilt iets aan uw bestaande autoverzekering wijzigen (bv. de dekking)? 
Hieronder leest u hoe u dat het beste kunt doen.

U heeft een auto gekocht ter vervanging

De auto die u al heeft verzekerd bij Univé ruilt u in voor een andere auto. Dan kunt u uw huidige Univé-autoverzekering eenvoudig omzetten. Dat kan direct online; kiest u dan bij ‘Uw situatie’ voor ‘vervangende auto’. Uw huidige autoverzekering loopt dan verder, maar voor een nieuw kenteken.

Zorgt u er wel voor dat u niet onverzekerd bent? U bent namelijk verplicht voor een voertuig een WA-verzekering te hebben. Ook wanneer u niet (meer) op de openbare weg rijdt.

Met een nieuwe auto verandert er van alles aan uw situatie. Het is daarom verstandig om te kijken of u de verzekering wilt aanpassen. Veel mensen verzekeren een nieuwe auto bijvoorbeeld All Risk.

Zodra u het kenteken en de meldcode (laatste vier cijfers van het identificatie- of chassisnummer) van de andere auto weet, kunt u die auto al verzekeren. U hoeft dus niet te wachten totdat u de auto werkelijk ophaalt. Deze gegevens kunt u desgewenst opvragen bij de verkoper.

Verzeker uw nieuwe auto
     en selecteer 'vervangende auto'

Heeft u een andere auto gekocht en wilt u deze als tweede auto verzekeren? Lees dan meer over de mogelijkheden.

U wilt de dekking van uw autoverzekering wijzigen

Wilt u de dekking van de auto die u heeft verzekerd bij Univé wijzigen? Dan kunt u de hoofddekking en/of de aanvullende dekking(en) aanpassen.

Een andere hoofddekking

Twijfelt u tussen WA, WA+ Beperkt casco of een AllRisk-verzekering? Lees dan meer over de inhoud van deze hoofddekkingen.
Is uw auto  8 jaar of ouder en nog Allrisk verzekerd? Dan kunt u erover denken de dekking te verlagen. Online kunt u bv. in ANWB-koerslijsten de waarde van uw auto vinden. Kunt u dit bedrag in één keer uit eigen middelen betalen, dan kunt u overwegen  om het risico bij totaal verlies van de auto zelf te dragen. Wij adviseren altijd minimaal een WA+ Beperkt casco-dekking. 
Heeft u liever persoonlijk advies? Neem dan contact op met een Univé-adviseur bij u in de buurt. 

Andere aanvullende dekking(en)

Univé heeft verschillende aanvullende dekkingen. Daarmee stelt u de verzekering samen zoals ú dat wilt.

  • Inzittendenverzekering, zodat u als bestuurder samen met de inzittenden goed verzekerd bent voor de gevolgen van een ongeval.
  • Rechtshulp Verkeer voor hulp bij een juridisch conflict rondom de aankoop van uw auto of bij een schade.*)
  • Pechhulp Nederland voor hulp bij pech onderweg in Nederland.
  • Pechhulp Nederland + Buitenland zodat u tijdens uw vakantie niet voor verrassingen komt te staan. Lees hier onze reistips.

*) Heeft u bij Univé al een rechtsbijstandverzekering? Dan bent u mogelijk al verzekerd voor Rechtshulp Verkeer. U hoeft dan niet apart nog de aanvullende dekking Verkeersrechtshulp op uw auto af te sluiten.

Wilt u de dekking van uw autoverzekering aanpassen, dan doet u dit snel en gemakkelijk online via Mijn Univé. 

Naar Mijn Univé

Heeft u liever persoonlijk advies? Neem dan contact op met een Univé-adviseur bij u in de buurt. 

U wilt de gegevens over het gebruik van de auto wijzigen

Wilt u iets anders wijzigen dan de dekking van de verzekerde auto? Bijvoorbeeld omdat er iets is gewijzigd in uw situatie. Dan horen wij dit graag en passen wij uw polis voor u aan.

Een andere bestuurder en/of eigenaar

Wijzigen de gegevens van de bestuurder en/of eigenaar, dan is het belangrijk dat u dit doorgeeft aan onze Klantenservice.

Uw kind haalt het autorijbewijs

Als uw zoon of dochter het autorijbewijs heeft gehaald, ‘mag’ die ook in uw auto rijden. Om goed verzekerd te blijven, is het belangrijk dat u altijd de gegevens van de jongste bestuurder aan ons doorgeeft. Hierop baseren wij namelijk de premie.
Lees onze tips over wat u moet regelen als uw zoon of dochter 18 jaar/volwassen wordt.

Aantal kilometers per jaar

Op uw polis staat hoeveel kilometer u per jaar denkt te rijden. Rijdt u inmiddels meer dan u heeft opgegeven (bv. door wijziging van baan/standplaats), dan kan dat gevolgen hebben voor een eventuele schade-uitkering. Geeft u daarom uw wijzigingen op dit gebied tijdig aan ons door. Voor de autoverzekering Select geldt dit niet. Hierbij speelt het aantal gereden kilometers geen rol.

Dit soort wijzigingen kunt u doorgeven aan onze Klantenservice: 0592 349 340. Bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 21:00 uur en zaterdag tussen 08:30 en 17:00 uur.

Over de Klantenservice

U wilt persoonsgebonden gegeven wijzigen

Wilt u de persoonsgebonden gegevens wijzigen die gekoppeld zijn aan uw Univé-autoverzekering? Bijvoorbeeld uw rekeningnummer of andere betaalgegevens, uw telefoonnummer, e-mailadres, postadres of uw contactvoorkeur. U wijzigt dit snel en gemakkelijk online via Mijn Univé. 

Naar Mijn Univé

 

Korting via uw werkgever of andere organisatie

Bent u lid van een organisatie als FNV, Icare of Evean? Of heeft uw werkgever afspraken gemaakt met Univé? Dan heeft u mogelijk recht op korting op de premie van uw autoverzekering en/of andere verzekeringen. Controleer hier met welke organisaties Univé een collectief contract heeft afgesloten. Of vraag het na bij uw werkgever. 
Op uw polis leest u of er collectieve korting van toepassing is. Heeft u op dit moment nog geen collectieve korting, terwijl er wel afspraken zijn? Dan horen wij dit graag en passen wij uw polis voor u aan.

Opzeggen of schorsen

Uw auto moet altijd minimaal WA verzekerd zijn, ook als u niet met de auto rijdt. Er is één uitzondering: als u het kenteken heeft geschorst via de RDW. In dat geval mag de auto niet meer op de openbare weg staan en mag u er ook niet meer mee rijden. 

Lees meer over het opzeggen van uw autoverzekering.
Wilt u uw autoverzekering opzeggen of schorsen, neem dan contact op met onze Klantenservice: 0592 349 560. Bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 21:00 uur en zaterdag tussen 08:30 en 17:00 uur.

Zo kunt u uw autogegevens wijzigen bij Univé

  • Online
    Een aantal gegevens kunt u 24 uur per dag eenvoudig online aanpassen in Mijn Univé.
  • Telefonisch
    U kunt de Klantenservice bellen: 0592 349 340.
    Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.
  • Regiokantoor
    U kunt ook langsgaan bij het Univé-kantoor bij u in de buurt. Of contact opnemen met uw adviseur.