Veelgestelde vragen overzicht
Heeft u vragen over uw verzekeringen of over het melden van schade? Kies hieronder in welk thema uw vraag valt en krijg gemakkelijk antwoord op uw vraag.
Veelgestelde vragen over Mijn Univé
Ja, je kunt bij Univé online declareren via Mijn Univé Zorg en de Univé app. Je kunt je declaraties ook online inzien.
Wanneer je een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Voor de veiligheid sturen we een e-mail naar het door jou opgegeven e-mailadres. Door in de mail op de activeringslink te klikken, activeer je je Mijn Univé-account.
In Mijn Univé vind je geen verzekeringen van ZEKUR. Hiervoor kun je terecht bij de klantenservice van ZEKUR.
In Mijn Univé en Mijn Univé Zorg kun je op een veilige manier online je verzekeringen bekijken. Tot Mijn Univé Zorg heb je alleen toegang als je een Univé zorgverzekering hebt. Hier log je in met DigiD en kun je bijvoorbeeld declaraties indienen.
In Mijn Univé vind je alle andere verzekeringen van Univé. Hier log je in met je e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Je kunt hier bijvoorbeeld je verzekeringen wijzigen en schade melden.
Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je via de link ‘Uw wachtwoord vergeten?’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Op het vervolgscherm vul je je e-mailadres in, daarna ontvang je van ons een mail met een link om het wachtwoord te wijzigen. Weet je niet meer welk e-mailadres je hebt gebruikt? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Hiervoor heb je een DigiD nodig. Dit kun je aanvragen bij een aantal Nederlandse gemeenten. Lees meer op digid.nl.
Wanneer je een account aanmaakt en kiest voor 'Identificeren zonder iDIN', ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Heb je deze niet ontvangen? Controleer dan eerst je spambox in je e-mailaccount. Als de mail ook niet hierin staat, heb je mogelijk je e-mailadres verkeerd gespeld. Maak dan opnieuw een account.
Lukt het ook dan niet om je account te activeren? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Je inlognaam voor Mijn Univé is het e-mailadres waarmee je bij ons bekend bent. Weet je niet meer welk e-mailadres dat is? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Op de beginpagina van Mijn Univé kies je voor ‘Account aanmaken’. Vervolgens kun je kiezen uit twee manieren om een Mijn Univé-account aan te maken;
1. Kies je voor 'Identificeren met iDIN' dan verifieer je jezelf eenvoudig via je eigen bank. Je gegevens zijn hierdoor gelijk bij ons bekend en worden alvast voor je ingevuld. Je hoeft alleen nog maar een wachtwoord aan te maken en je hebt direct toegang tot Mijn Univé.
2. Kies je voor ‘Identificeren zonder iDIN’ dan moet je zelf je persoonlijke gegevens invullen en een wachtwoord aanmaken. Je ontvangt hierna een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Hierna heb je direct toegang tot Mijn Univé.
Vanwege veiligheid is de link in de mail 14 dagen geldig. Heb je je account niet binnen die tijd geactiveerd? Maak dan opnieuw een account aan.
Ja, je krijgt alleen toegang tot Mijn Univé Zorg via DigiD, een erkende en veilige methode. DigiD wordt ook gebruikt door bijvoorbeeld de Belastingdienst en gemeenten. Natuurlijk gaan we zorgvuldig met je gegevens om. Ook voor Mijn Univé Zorg geldt het privacybeleid van Univé.
Univé vindt beveiliging belangrijk. Wij maken gebruik van het zogenaamde SSL-protocol, hiermee is de lijn tussen je computer of telefoon en de Univé-site goed beveiligd. Hierdoor is het voor anderen nagenoeg onmogelijk om je gegevens te onderscheppen. Zelf kun je ook bijdragen aan de veiligheid. Maak je wachtwoord voor Mijn Univé bijvoorbeeld niet te makkelijk en deel je wachtwoord niet met anderen.
Veelgestelde vragen over de Univé app
Waarschijnlijk ben je niet ingelogd via de DigiD van de hoofdverzekerde, maar via die van een gezinslid. Bij een zorgverzekering zijn gezinsleden gekoppeld aan een hoofdverzekerde. Is in de app niet de DigiD van de hoofdverzekerde, maar van een gezinslid gekoppeld? Dan los je dit in twee stappen op:
1. Maak de huidige DigiD-koppeling ongedaan. Dat kan in het menu via [Uw gegevens] en vervolgens [Zorggegevens]. Klik onder in dat scherm op de knop 'DigiD ontkoppelen'.
2. Koppel de DigiD van de hoofdverzekerde in de app.In de Univé App krijg je onder het kopje 'Zorgverzekering' alleen een zorgverzekering te zien als je die bij Univé hebt afgesloten. Een zorgverzekering bij een andere zorgverzekeraar kun je niet koppelen in de app.
In het scherm waarmee je kunt inloggen met jouw pincode vind je de link 'Ik weet mijn pincode niet'. Na een klik daarop kun je als alternatief kiezen voor inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Na een klik op 'Ga door' kun je daadwerkelijk inloggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en aansluitend een 5-cijferige pincode instellen.
Om veiligheidsredenen mogen apps alleen bestanden op een toestel opslaan wanneer je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Daarom moet je de Univé App eenmalig toegang tot jouw bestanden geven. Zodat de afbeelding van je zorgpas op jouw toestel kan worden opgeslagen.
Je kunt de app downloaden via de App Store en via de Play Store.
Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij zijn bereikbaar per telefoon, WhatsApp, Facebook en Twitter.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is dat de telefoon of tablet in de energiebesparingsmodus staat. Dan sluit de app volledig af zodra DigiD wordt geopend. Hierdoor kom je steeds terug op het beginscherm van de registratie. En is het afronden van de registratie niet mogelijk. Schakel de energiebesparingsmodus uit en probeer het opnieuw.
Waar vind ik de energiebesparingsmodus van mijn apparaat?
Controleer of je 1 van de volgende energiebesparingsmethodes aan hebt staan. Staat 1 van deze methodes aan? Schakel deze dan uit en start de registratie opnieuw.- Een energiebesparing app.
- De energiebesparingsmodus van jouw apparaat. Je vindt de energiebesparingsmodus voor IOS 11 (en hoger) en Android 10 (en hoger) terug bij ‘Instellingen’ en ‘Batterij’. Voor Android lager dan versie 10 vind je dit terug bij ‘Instellingen’, ‘Apparaatonderhoud’, ‘Batterij’.
Een foutmeldingsscherm kan wijzen op een tijdelijke verstoring in de systemen van Univé. Probeer het op een later moment nog eens. Blijft het foutmeldingsscherm verschijnen na het inloggen, neem dan contact op met de Klantenservice.
Veelgestelde vragen over IBAN
Veelgestelde vragen over iDIN
iDIN is een veilige online identificatie- en inlogmethode die is ontwikkeld door banken. Ook de overheid en verzekeringsmaatschappijen, zoals Univé, maken gebruik van iDIN. De ‘iD’ van iDIN staat voor iDentificeren en de ‘IN’ staat voor INloggen. Want met iDIN kun je veilig en gemakkelijk online identificeren.
Veelgestelde vragen over online afsluiten
Heb je vragen over de wettelijke regelingen rondom verzekeringen? Kijk dan op de website Wijzer in geldzaken. Daar lees je per verzekering waar je op moet letten.