Ga naar inhoud

Glasschade

Bij glasschade door brand aan je huis en/of inboedel is het goed om te weten hoe je de schadeafhandeling in gang zet. Op die manier kan Univé je het beste hulp bieden. Lees meer over de glasverzekering

Welke glasschade is verzekerd?

Glasschade is niet standaard meeverzekerd met de woonverzekering van Univé. Om dit te verzekeren heb je de aanvullende Ruitbreuk dekking nodig. Met deze dekking krijg je schade aan ruiten die bedoeld zijn om licht door te laten in je woning vergoed. Ook de kosten voor noodvoorzieningen zijn meeverzekerd. Bijvoorbeeld om het kozijn van een gesneuvelde ruit te dichten.

Lees meer over de Ruitbreuk dekking

Wil je zelf nalezen welke schade jouw Univé opstal- of inboedelverzekering dekt? Raadpleeg dan de polisvoorwaarden van je opstalverzekering of inboedelverzekering.

Wat kun je het beste doen bij glasschade?

  • Neem zelf maatregelen om de schade te beperken.
  • Maak foto’s van de schade, als je die mogelijkheid hebt.
  • Meld je schade zo snel mogelijk bij Univé. Houd daarbij je polisnummer bij de hand.

Zo kan Univé je het beste hulp bieden bij de afhandeling.

Zo kun je je glasschade melden bij Univé

Online je schade melden

Je schade kun je 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier je account aan. Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

Direct contact met een medewerker

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.

Gaat het om een calamiteit, een grote brand of enorme schade? Dan kun je die niet online melden. Hiervoor kun je beter rechtstreeks contact opnemen met Univé.

Meld je schade online