Hulp bij schade aan uw motor
Bij schade aan uw motor door bijvoorbeeld een aanrijding of diefstal is het belangrijk om te weten wat u moet doen. En hoe u die schade bijvoorbeeld online kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden.
Wat kunt u het beste doen bij schade
Wat te doen na een aanrijding met uw motor?
- Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding
- Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in; laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
- Schade melden kan ook digitaal via de website mobielschademelden.nl of de gratis schademeld-app van het Verbond van Verzekeraars, die beschikbaar is voor iPhone en Android.
- Waarschuw de politie en noteer de naam en het adres van de agent op het schadeformulier.
- Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
- Maak foto’s van de situatie met uw telefoon of camera.
- Meld de aanrijding bij Univé online (via Mijn Univé) of op een andere manier.
- Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 34 81 12. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Hulpverleningskaart/Groene kaart
Ook op de hulpverleningskaart bij uw Groene kaart vindt u beknopt wat u moet doen in geval van schade door een ongeval.
Wat te doen na diefstal van uw motor?
- Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar de diefstal heeft plaatsgevonden.
- En zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt.
- Meld de diefstal bij Univé online (via Mijn Univé) of op een andere manier.
Wij schorten uw verzekering dan voor u op. - Heeft u door de diefstal vervangend vervoer nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Hulpverleningskaart/Groene kaart
Ook op de hulpverleningskaart bij uw Groene kaart vindt u beknopt wat u moet doen in geval van diefstal.
Zo kunt u uw schade melden bij Univé
- Online uw schade melden
Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan. - Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
- Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Postbus 15, 9400 AA Assen.
Direct contact met een medewerker?
Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.
Dit kan Univé voor u doen
Schade kan altijd gebeuren. Met de Univé Alarmcentrale helpt Univé u graag weer op weg. U kunt dag en nacht een beroep op ons doen. En krijgt u pech onderweg en kunt u niet meer verder? Voor die gevallen kunt u Univé Pechhulp aanvullend meeverzekeren.
Bij pech onderweg is er de Univé Pechhulp
Met Univé Pechhulp bent u aanvullend verzekerd voor hulp bij motorpech in Nederland. Uw motor wordt gratis* ter plekke gerepareerd. Lukt dit niet, dan wordt uw motor binnen Nederland kosteloos vervoerd naar een door u opgegeven adres. Kunt u door schade of pech onderweg niet verder rijden? Bel dan de Univé Pechhulp via onze Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
*Exclusief materiaalkosten
Schade melden - Mijn Univé
Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.
- Bekijken van uw bestaande schademeldingen
- Bekijken van uw polisgegevens
- Bekijken van al uw correspondentie
Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in.
Schade stappenplan
Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.