Ga naar inhoud

Schade aan auto repareren

Als jouw auto schade heeft, wil je natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden. Maar weet je ook waar je dan precies moet zijn en wat je moet doen? Je leest het hier.

Direct schade melden? Dat doe je gemakkelijk zelf in Mijn Univé.

Schade melden
Binnen 10 minuten geregeld

Autoschadeherstel bij Univé

Als je schade aan jouw auto hebt en deze schalt valt onder jouw WA+ of All Risk autoverzekering, dan kun je dit laten repareren dankzij de Univé SchadeService. Wij betalen dan de ruit- of autoschade als je dit laat repareren door een van de 300 bij Univé aangesloten schadeherstelbedrijven.  Zoals het vervangen van je autoruit of het uitdeuken van jouw auto. Een andere vraag over schade? Via onze schadepagina vind je op elke schadevraag het antwoord dat je nodig hebt.

Vrije reparatiekeuze: eigen keuze schadeherstelbedrijf

Vind je het fijner om zelf te kiezen waar je de schade laat repareren? Kies dan bij het afsluiten van jouw autoverzekering voor de aanvullende dekking ‘eigen keuze schadeherstelbedrijf’. Je mag dan zelf kiezen naar welke schadehersteller je gaat om de schade aan de auto te laten repareren. Je betaalt dan maandelijks een iets hogere premie.

Staat er ‘eigen keuze herstelbedrijf’ op jouw polis vermeld? Dan kun je schade lager dan € 700,- inclusief btw direct laten herstellen. Je stuurt dan de rekening naar Univé. Bij een schadebedrag hoger dan € 700,- inclusief btw komt eerst een van onze experts de schade bekijken.

Gratis ruitherstel

Met een WA Plus of All Risk autoverzekering ben je verzekerd voor autoruitschade. Breuk, barst of sterretje in je ruit? Maak direct een afspraak met een Univé schadehersteller in de buurt. Je hoeft de schade niet bij ons te melden. Bij een Univé schadehersteller betaal je ook geen eigen risico tenzij de hele autoruit vervangen moet worden. Dan betaal je € 100,- eigen risico aan het Univé schadeherstelbedrijf.

Schade melden

Heeft jouw auto schade opgelopen? Of heb je een aanrijding met je auto gehad? Meld de aanrijding of gebeurtenis dan direct via Mijn Univé of in de Univé App. Na de melding van de schade ontvang je meestal binnen twee werkdagen bericht van Univé. De status is ook in te zien in Mijn Univé en de Univé App.

Schade melden via Mijn Univé

Meer informatie

Nog niet helemaal zeker wat je moet doen bij jouw soort schade? Beantwoord de vragen op de pagina achter de 'Meer informatie' knop, dan leggen wij uit wat je het beste kan doen.

Meer informatie