Ga naar inhoud

Annuleringsverzekering en schade melden

Stel, u moet een geboekte reis annuleren. Of u moet uw reis noodgedwongen afbreken en eerder naar huis terugkeren. Met de annuleringsverzekering van Univé bent u verzekerd van professionele hulp. De Alarmcentrale is 24/7 bereikbaar. En uw schade kunt u eenvoudig online melden bij Univé.

Wat kunt u het beste doen bij schade?

    • Annuleringsverzekering?
      Heeft u een annuleringsverzekering? Dan kunt u uw schade melden aan Univé en een beroep doen op vergoeding van de kosten.
    • Annuleer uw vakantie
      Probeer uw vakantie zo spoedig mogelijk te annuleren. Zo beperkt u de kosten misschien. Bewaart u alle nota’s goed.

    Meld uw annulering online

    • Bel altijd de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112
      De centrale is dag en nacht bereikbaar. Daar helpt men u snel verder.
    • Nota’s bewaren
      Bewaart u de nota’s van eventueel extra gemaakte kosten goed.
    • Heeft u een annuleringsverzekering?
      Dan kunt u bij thuiskomst uw schade melden aan Univé en een beroep doen op vergoeding van de kosten.

    Meld de onderbreking online

    • Online uw schade melden
      Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
    • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

    Meld uw schade online 

    Direct contact met een medewerker?

    Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

    Schade melden - Mijn Univé

    Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

    • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
    • Bekijken van uw polisgegevens
    • Bekijken van al uw correspondentie 

    Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

    Schade stappenplan

    Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

    Veelgestelde vragen

    Bij een doorlopende annuleringsverzekering kun je kiezen voor welk bedrag je je reissom wilt verzekeren. Je hebt twee mogelijkheden voor het verzekeren van je reissom:  

    • tot maximaal € 1.500 per persoon per reis. Met een maximum van € 6.000 per jaar voor alle verzekerden samen,  

    • tot maximaal € 3.000 per persoon per reis. Met een maximum van € 12.000 per jaar voor alle verzekerden samen.  

    Nee, bij onze annuleringsverzekeringen geldt geen eigen risico.

    Welk bedrag verzekerd is, hangt af van de kosten van de reis. De kortlopende annuleringsverzekering vergoedt maximaal € 5.000 per persoon per reis. Met een maximum van € 25.000 voor alle verzekerden samen.

    Neem eerst contact op met je reisorganisatie of aanbieder om je reis of ticket te annuleren, of om te kijken of je je reis om kunt boeken. Vergoed de reisorganisatie of aanbieder niet alle kosten van het omboeken of annuleren? Daarna kun je dit bij ons melden. 

    Bel altijd eerst met de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112 (24/7 bereikbaar). Eenmaal thuis kun je je schade declareren via Mijn Univé. Bewaar ook de nota's van eventueel extra gemaakte kosten goed, zodat je deze ook kunt declareren.

    Meer weten over het verzekeren van annulering?