Annuleringsverzekering en schademelden
Stel, u moet een geboekte reis annuleren. Of u moet uw reis noodgedwongen afbreken en eerder naar huis terugkeren. Met de annuleringsverzekering van Univé bent u verzekerd van professionele hulp. De Alarmcentrale is 24/7 bereikbaar. En uw schade kunt u eenvoudig online melden bij Univé.
Wat kunt u het beste doen bij schade?
- Bij annulering van een geboekte reis
- Bij noodgedwongen onderbreking van uw reis
- Zo kunt u uw schade melden bij Univé
Schade melden - Mijn Univé
Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.
- Bekijken van uw bestaande schademeldingen
- Bekijken van uw polisgegevens
- Bekijken van al uw correspondentie
Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in.
Schade stappenplan
Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.
Veelgestelde vragen
-
Afbreken - Ik moet mijn reis eerder/tussentijds afbreken. Wat moet ik doen?
-
Annuleren vooraf - Ik moet mijn reis vooraf annuleren. Wat moet ik doen?
-
Doorlopende annuleringsverzekering – Welk bedrag is verzekerd?
-
Eigen risico – Geldt er bij schade een eigen risico?
-
Kortlopende annuleringsverzekering – Welk bedrag is verzekerd?
-
Situaties - In welke situaties ben ik verzekerd?