Ga naar inhoud

Annuleringsverzekering en schade melden

Stel, u moet een geboekte reis annuleren. Of u moet uw reis noodgedwongen afbreken en eerder naar huis terugkeren. Met de annuleringsverzekering van Univé bent u verzekerd van professionele hulp. De Alarmcentrale is 24/7 bereikbaar. En uw schade kunt u eenvoudig online melden bij Univé.

Wat kunt u het beste doen bij schade?

    • Annuleringsverzekering?
      Heeft u een annuleringsverzekering? Dan kunt u uw schade melden aan Univé en een beroep doen op vergoeding van de kosten.
    • Annuleer uw vakantie
      Probeer uw vakantie zo spoedig mogelijk te annuleren. Zo beperkt u de kosten misschien. Bewaart u alle nota’s goed.

    Meld uw annulering online

    • Bel altijd de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112
      De centrale is dag en nacht bereikbaar. Daar helpt men u snel verder.
    • Nota’s bewaren
      Bewaart u de nota’s van eventueel extra gemaakte kosten goed.
    • Heeft u een annuleringsverzekering?
      Dan kunt u bij thuiskomst uw schade melden aan Univé en een beroep doen op vergoeding van de kosten.

    Meld de onderbreking online

    • Online uw schade melden
      Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
    • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

    Meld uw schade online 

    Direct contact met een medewerker?

    Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

    Schade melden - Mijn Univé

    Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

    • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
    • Bekijken van uw polisgegevens
    • Bekijken van al uw correspondentie 

    Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

    Schade stappenplan

    Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

    Veelgestelde vragen

    Belt u altijd de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Onze alarmcentrale is dag en nacht bereikbaar. Bij thuiskomst kunt u dan uw schade melden bij Univé.

    Neemt u contact op met uw reisorganisatie om de reis te annuleren. Hierna kunt u de schade bij Univé melden. Uw schade kan sneller worden afgewikkeld als de annuleringskosten van uw reis bekend zijn.

    U heeft twee mogelijkheden om uw reissom te verzekeren:

    • tot maximaal € 1.500,- per persoon per reis (met een maximum van € 6.000,- per jaar voor alle verzekerden samen) of 
    • tot maximaal € 3.000,- per persoon per reis (met een maximum van € 12.000,- per jaar voor alle verzekerden samen). 

    Het verzekerde bedrag per persoon vindt u op uw polis. Heeft u uw doorlopende annuleringsverzekering aangevuld met een uitgebreide dekking en moet u uw reis eerder afbreken? Dan krijgt u bij een geldige reden niet alleen een vergoeding voor de dagen die u eerder terug moest komen, maar wordt de hele verzekerde reissom vergoed tot maximaal het bedrag op de polis. 

    U heeft de mogelijkheid uw reissom te verzekeren tot maximaal € 5.000,- per persoon per reis (met een maximum van € 25.000,- voor alle verzekerden samen). De verzekerde reissom vindt u op uw polis. Moet u uw reis eerder afbreken? Dan krijgt u bij een geldige reden een vergoeding voor de dagen die u eerder terug moest komen, tot maximaal het bedrag op de polis.

    Op uw annuleringsverzekering is geen eigen risico van toepassing.

    Meer weten over het verzekeren van annulering?