Ga naar inhoud

Uw AOV zelf aanvragen

U kunt bij Univé uw arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) zelf aanvragen, zonder de hulp van een adviseur. We gaan ervan uit dat u zelf kunt inschatten of u voldoende kennis de AOV heeft om deze zelfstandig aan te vragen. In het aanvraagproces zijn wij namelijk verplicht uw kennis en ervaring over de AOV te testen aan de hand van een kennis- en ervaringstoets.

Haalt u de toets niet? Dan kunt u de online aanvraag niet afronden. U kunt de AOV dan nog wel aanvragen met hulp van een adviseur. Deze helpt u graag verder.

Start de online aanvraag

Ik wil een AOV aanvragen. Hoe werkt dat?

U sluit de arbeidsongeschiktheidsverzekering af door de vragen in het aanvraagproces te doorlopen. Een onderdeel van de aanvraag is het invullen van een gezondheidsverklaring. Aan de hand van eventuele gezondheidsrisico wordt de hoogte van de premie definitief vastgesteld.

  • 1

    Start

    Start de online aanvraag.

  • 2

    De aanvraag

    Doorloop het aanvraagproces. U wordt stap voor stap meegenomen bij het vaststellen van uw AOV.

  • 3

    Afgerond

    Na het afronden van de aanvraag ontvangt u binnen 2 werkdagen meer informatie van ons.

  • 4

    Gezondheidsverklaring

    RMG neemt contact met u op voor de gezondheidsverklaring.

  • 5

    Beoordeling

    Uw aanvraag wordt technisch en medisch beoordeeld.

  • 6

    Resultaat

    Uw aanvraag wordt geaccepteerd of afgewezen.

Heeft u vragen over het aanvraagproces? Neem dan contact op met onze Helpdesk: 031 592 349 649.

Start de online aanvraag

Voorwaarden van de AOV

Verzekeringskaart AOV

Wat is wel en niet verzekerd met de arbeidsongeschiktheidsverzekering?

Bekijk de Verzekeringskaart

Als u een AOV heeft afgesloten, is het belangrijk dat u in de gaten houdt of een wijziging in uw persoonlijke situatie invloed heeft op uw AOV. U moet uw AOV daar zelf op aanpassen.

Verandert er iets in de wetgeving rondom de arbeidsongeschiktheidsverzekering? Wij lichten u daarover in. U besluit vervolgens zelf of u het nodig vindt om uw AOV aan te passen.

Uw AOV zelf wijzigen

Wilt u in de toekomst iets wijzigen aan uw AOV, dan kunt u dit in de meeste gevallen zelf. Het gaat dan om:

  • Adreswijziging
  • Gewijzigd bankrekeningnummer
  • Optierecht
  • Sluimeren van de premie
  • Gebruikmaken van arbeidsdeskundig advies
  • Gebruikmaken van budget voorkomen & beperken

U kunt deze wijzigingen mailen naar inkomensverzekering@unive.nl. Uw AOV wordt vervolgens aangepast.

Andere wijzigingen of veranderingen doorgeven

Heeft u een andere wijziging of wilt u iets veranderen aan uw AOV? Dan helpen van onze adviseurs u graag verder. Andere wijzigingen dan bovenstaand zijn adviesgevoelig en gaan daarom via een adviseur. Hieraan zitten kosten verbonden. Uw adviseur kan u daar meer over vertellen. Lees hier welke wijzigingen u aan ons door moet geven.