Ga naar inhoud

Alles over je recht als consument en reiziger

Ben je opgelicht op Marktplaats? Of blijkt het vakantiehuis in het echt van slechte kwaliteit te zijn dan wat de foto's deden vermoeden toen je boekte? Hier vind je informatie over jouw rechten als consument en reiziger.

Informatie per onderwerp

Wist je dat...

je tot € 600 vergoed kan krijgen als je vlucht is vertraagd?

online aankoopfraude steeds vaker voorkomt via webwinkels?

je beschadiging aan je bagage binnen 7 dagen na ontvangst moet melden?

Wat als je een conflict hebt met de vliegmaatschappij?

Tijdens je vakantie is de vliegmaatschappij je koffer kwijtgeraakt. Na twee weken contact met de vliegmaatschappij is je koffer nog steeds zoek. Je krijgt ter compensatie een voucher van € 50, maar wilt een complete vergoeding van de kosten. De vliegmaatschappij werkt hier niet aan mee.

  • Je kan direct juridisch advies vragen van een gespecialiseerde jurist

  • De jurist legt je uit welke stappen je kunt nemen tegen de vliegmaatschappij

  • Zo nodig neemt de jurist het contact met de vliegmaatschappij over

  • Uiteindelijk krijg je waar je recht op hebt en kun je gerust weer verder

Sluit je rechtsbijstandverzekering van Univé af

Zo ben je zeker van advies en hulp door de ervaren juristen van Univé Rechtshulp én voorkom je hoge advocaatkosten.

Bereken direct je premie

Of lees meer over de Univé Rechtsbijstandverzekering

Meld je conflict

Heb je al een rechtsbijstandverzekering bij Univé? Neem dan contact op met Univé Rechtshulp. Een ervaren rechtshulpverlener helpt je graag verder.

Naar Univé Rechtshulp

Kom meer te weten over jouw recht

Van een burenruzie tot het betalen van een verkeersboete uit het buitenland.

Ga naar alle artikelen