

Alles over je recht als consument en reiziger
Ben je opgelicht op Marktplaats? Of blijkt het vakantiehuis in het echt van slechte kwaliteit te zijn dan wat de foto's deden vermoeden toen je boekte? Hier vind je informatie over jouw rechten als consument en reiziger.
Informatie per onderwerp
Artikelen over aankopen & schade
Artikelen over vakantie & reizen
Wist je dat...
je tot € 600 vergoed kan krijgen als je vlucht is vertraagd?
online aankoopfraude steeds vaker voorkomt via webwinkels?
je beschadiging aan je bagage binnen 7 dagen na ontvangst moet melden?
Wat als je een conflict hebt met de vliegmaatschappij?
Tijdens je vakantie is de vliegmaatschappij je koffer kwijtgeraakt. Na twee weken contact met de vliegmaatschappij is je koffer nog steeds zoek. Je krijgt ter compensatie een voucher van € 50, maar wilt een complete vergoeding van de kosten. De vliegmaatschappij werkt hier niet aan mee.
Je kan direct juridisch advies vragen van een gespecialiseerde jurist
De jurist legt je uit welke stappen je kunt nemen tegen de vliegmaatschappij
Zo nodig neemt de jurist het contact met de vliegmaatschappij over
Uiteindelijk krijg je waar je recht op hebt en kun je gerust weer verder
Sluit je rechtsbijstandverzekering van Univé af
Zo ben je zeker van advies en hulp door de ervaren juristen van Univé Rechtshulp én voorkom je hoge advocaatkosten.
Meld je conflict
Heb je al een rechtsbijstandverzekering bij Univé? Neem dan contact op met Univé Rechtshulp. Een ervaren rechtshulpverlener helpt je graag verder.
Kom meer te weten over jouw recht
Van een burenruzie tot het betalen van een verkeersboete uit het buitenland.