Hulp bij jouw woonverzekering
Voor je woonverzekering kun je zelf veel online regelen en bekijken.
Binnen 10 minuten geregeld
3.700+ online meldingen en wijzigingen per maand
Direct geholpen
Veelgestelde vragen over onze woonverzekering
Ja, je kunt schade aan je huis of spullen online op twee verschillende manieren melden: in Mijn Univé of via de Univé app.
In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App. Bekijk of beluister het transcript van de video hier.
Op Mijn Univé zie je de actuele dekkingen voor je woonverzekeringen, zoals de inboedel- of opstalverzekering.
Ja, in de meeste gevallen zijn jouw zonnepanelen automatisch meeverzekerd. De dekking hangt af van de verzekering die je hebt afgesloten:
Opstalverzekering
Zonnepanelen zijn standaard onbeperkt meeverzekerd op je opstalverzekering. Hieronder vallen ook omvormers en een batterij of accu. Je betaalt hier geen extra premie voor.
Inboedelverzekering
Zonnepanelen vallen onder het huurders- of eigenaarsbelang. Ze zijn standaard meeverzekerd tot maximaal € 30.000. Wil je de zonnepanelen voor een hoger bedrag verzekeren? Dan kun je dit bedrag vaak verhogen tegen een kleine extra premie.
De waarde van een huis en spullen veranderen door de tijd heen, onder andere door inflatie. Bij Univé bieden we garantie tegen onderverzekering. Dat betekent dat de hoogte van je woonverzekering altijd voldoende is, ook als de prijzen door inflatie stijgen.
Download de Univé App
Dat is het gemak, van Univé op zak.
Eenvoudig je verzekering wijzigen of schade melden
24/7 contact met de Univé Alarmcentrale
Geniet van exclusieve kortingen en winacties
Inzicht in al jouw hypotheek- en woonzaken
Download in de Play Store | Download in de App Store

Contact over de woonverzekering
Klantenservice
Vragen over je woonverzekering? Neem contact op met de klantenservice.
Maandag t/m vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Livechat en WhatsApp: 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uur