Betalingsregeling
Moeite om een rekening in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons een rekening in termijnen betalen. Een betalingsregeling sluit u makkelijk zelf af via de Univé app of Mijn Univé Zorg.
Betalingsregeling afsluiten
Naar inlogpagina Mijn Univé Zorg
Betalingsregeling afsluiten
Inloggen en aanvragen
Log in op Mijn Univé Zorg of de Univé app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar Betalingsregeling aanvragen. Doorloop de 3 stappen.
Ontvangstbevestiging
Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.
Vragen? Wij helpen u
Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.
Voorwaarden afsluiten betalingsregeling
- De factuur is € 50 of hoger.
- U betaalt minimaal € 25 per keer.
- Aflossen gebeurt in minimaal 2 en maximaal 12 keer.
- U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
- U betaalt geen rente en andere extra kosten over de betalingsregeling.
- Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
- Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
- Is het een rekening voor uw premie? Wacht dan tot de betaaldatum is verlopen. Dan pas kunt u een betalingsregeling hiervoor afsluiten.
Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatische incasso betaalt
- Laat het bedrag eerst afschrijven.
- Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
- Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
- U kunt nu een betalingsregeling afsluiten via de Univé app of Mijn Univé Zorg.
Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in de Univé app of Mijn Univé Zorg een betalingsregeling afsluiten.
Wij helpen u bij betaalproblemen
Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering?
Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen
Veelgestelde vragen
De openstaande rekeningen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn Univé Zorg. Een rekening voor het eigen risico kan daar een van zijn.
Gespreid betalen eigen risico
Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico leest u hier meer over.
Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
- Als wij uw openstaande rekening aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
- Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
- Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald en aangemeld bent bij het CAK.