Ga naar inhoud

Rekening betalen met betalingsregeling

Moeite om een rekening in één keer te betalen? Meestal kun je bij ons een rekening in termijnen betalen. Een betalingsregeling sluit je makkelijk zelf af via de Univé app of Mijn Univé Zorg

Betalingsregeling aanvragen

Betalingsregeling afsluiten

  1. Inloggen en aanvragen

    Log in op Mijn Univé Zorg of de Univé app. Ga naar jouw facturen en vervolgens naar 'Betalingsregeling aanvragen'. Doorloop de drie stappen.

  2. Ontvangstbevestiging

    Als je een regeling hebt aangevraagd, ontvang je van ons altijd een ontvangstbevestiging.

  3. Vragen? Wij helpen je

    Kom je er niet uit? Bel ons gerust. We helpen je graag verder.

Voorwaarden afsluiten betalingsregeling

  • De factuur is € 50 of hoger.
  • Je betaalt minimaal € 25 per keer.
  • Aflossen gebeurt in minimaal 2 en maximaal 12 keer.
  • Je kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • Je betaalt geen rente en andere extra kosten over de betalingsregeling.
  • Als je een betalingsregeling afsluit, krijg je geen BKR-registratie.
  • Heb je eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kun je de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
  • Is het een rekening voor je premie? Wacht dan tot de betaaldatum is verlopen. Dan pas kun je een betalingsregeling hiervoor afsluiten. 

Zo sluit je een betalingsregeling af als je via automatische incasso betaalt

  1. Laat het bedrag eerst afschrijven.
  2. Stort dan het bedrag terug op je rekening (storneren). Dit regel je zelf online via jouw bank.
  3. Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
  4. Je kunt nu een betalingsregeling afsluiten via de Univé app of Mijn Univé Zorg.

Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt je direct in de Univé app of Mijn Univé Zorg een betalingsregeling afsluiten.

Wij helpen je bij betaalproblemen

Heb je moeite met het betalen van jouw zorgverzekering? Vind hier meer informatie over hulp bij betalingsachterstand

Veelgestelde vragen

  • Als wij jouw openstaande rekening aan een deurwaarder hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met de deurwaarder en vraag daar naar de mogelijkheden.
  • Als je aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met jou, naar een passende oplossing zoeken.
  • Als je 6 maanden of langer niet je zorgpremie hebt betaald en aangemeld bent bij het CAK.

Dan stoppen we de betalingsregeling. Je betaalt jouw rekening dan niet meer in delen, maar moet het openstaande bedrag in één keer betalen.