Waar kunnen we je mee helpen?
Hulp bij jouw verzekering
Chat met ons
Heb je een vraag over de zorgverzekering? Gebruik hier de zorgchat.
Veelgestelde vragen
Op de beginpagina van Mijn Univé kies je voor ‘Account aanmaken’. Vervolgens kun je kiezen uit twee manieren om een Mijn Univé-account aan te maken;
1. Kies je voor 'Identificeren met iDIN' dan verifieer je jezelf eenvoudig via je eigen bank. Je gegevens zijn hierdoor gelijk bij ons bekend en worden alvast voor je ingevuld. Je hoeft alleen nog maar een wachtwoord aan te maken en je hebt direct toegang tot Mijn Univé.
2. Kies je voor ‘Identificeren zonder iDIN’ dan moet je zelf je persoonlijke gegevens invullen en een wachtwoord aanmaken. Je ontvangt hierna een bevestigingsmail met een activeringslink om je account te activeren. Hierna heb je direct toegang tot Mijn Univé.
Klik op het dashboard in Mijn Univé op de link ‘Schade melden’ en kies vervolgens de verzekering waarvoor je schade wilt melden.
In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App.
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Geef je nieuwe kenteken via Mijn Univé aan ons door. Zo zet je jouw autoverzekering van nu over op de nieuwe auto. In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.
Geef je nieuwe kenteken door
Binnen 8 minuten geregeldNieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering
Bekijk of beluister het transcript van de video hier.
Je kunt jouw verzekeringen eenvoudig en snel wijzigen in Mijn Univé of de Univé App.
Dat hangt af van jouw zorgverzekering. Heb je naast jouw basisverzekering ook aanvullende verzekeringen? Dan krijg je voor veel zaken een hogere vergoeding. Daarnaast draag je bepaalde kosten (gedeeltelijk) zelf, bv. het wettelijk verplicht eigen risico, een eventueel vrijwillig eigen risico en de eigen bijdrage.
Klik hier om meer te lezen over het verplichte eigen risico.
Klik hier om meer te lezen over het vrijwillig eigen risico.
Klik hier om meer te lezen over de eigen bijdrage.De vergoedingen van de zorgverzekering vind je in onze Vergoedingenzoeker.
Klik hier om naar de vergoedingenzoeker te gaan.Wat je in jouw situatie precies vergoed krijgt, hangt af van jouw specifieke zorgverzekering.
Je kunt je reisverzekering eenvoudig wijzigen in Mijn Univé of de Univé App. Standaard ben je verzekerd in Europa. Je kunt ook kiezen voor wereldwijd óf Nederland-België-Duitsland.
Contact
Heb je een noodgeval en hulp nodig? Ook op die momenten is Univé bereikbaar via onze Alarmcentrales.
Zorg noodgevallen
Bel +31 40 29 757 50
7 dagen per week, dag en nacht bereikbaarAndere noodgevallen
Bel +31 592 348 112
SMS 06 30 02 06 40 (uitsluitend voor doven en slechthorenden)
7 dagen per week, dag en nacht bereikbaar
Naar Mijn Univé Zorg
Naar Mijn Univé Zorg
Direct online geregeldChat
Start chat
Weet de chatbot het antwoord op je vraag niet? Dan krijg je, tijdens openingstijden, een medewerker te spreken.Telefoon
Bel 072 527 7595
Maandag tot en met vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag: 09:30 tot 13:00 uur
Mijn Univé
Naar Mijn Univé
Direct online geregeldChat
Start chat
Weet de chatbot het antwoord op je vraag niet? Dan krijg je, tijdens openingstijden, een medewerker te spreken.Telefoon
Bel 0592 34 93 40
Bellen via Teletolk in gebaren, tekst of spraak
Maandag tot en met vrijdag: 08.30 tot 18.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uurWhatsapp
Whatsapp 06 12 77 85 04
Maandag tot en met vrijdag 08.30 tot 21.00 uur
Zaterdag: 09.30 tot 16.00 uurE-mail
Contactformulier
Reactie binnen 5 werkdagenCyberhelpdesk
Bel 0592 74 22 22
24/7 bereikbaar