Ga naar inhoud

Betalen: hulp bij betalen

De premie voor je verzekeringen betaal je meestal via automatische incasso. Heb je vragen over betalen of heb je een achterstand? Je vindt op deze pagina het antwoord op je vragen.

Informatie over betalen

Wij helpen je graag verder met al je vragen over het betalen van je zorgverzekering, je schadeverzekering(en) of het aanpassen van je betaalgegevens. 

Hoe kan ik betalen?

Betaling zorgverzekering

Je bepaalt zelf hoe je je premie en zorgkostenfacturen betaalt. Je rekeningnummer aanpassen? Voorkeuren pas je eenvoudig aan in Mijn Univé Zorg.

    Lees meer over betalingsmogelijkheden voor zorgkosten

    Betaling schadeverzekeringen

    Bij Univé bepaal je zelf hoe en in hoeveel termijnen je de premie van je schadeverzekering betaalt. Dit kan op verschillende manieren en regel je makkelijk via Mijn Univé.

      Lees meer over betalingsmogelijkheden voor schadeverzekeringen

      Betaling na wijzigen pakket

      Hoe zit het met betalingen nadat je een extra verzekering hebt gesloten of juist een verzekering hebt opgezegd of gewijzigd? En wat gebeurt er als er iets verandert in je persoonlijke situatie? Hier vind je alle informatie.

        Lees meer over betalen na het wijzigen van je verzekeringen

        Veelgestelde vragen

        Wijzig je betaaltermijn of de manier waarop je betaalt gemakkelijk zelf via Mijn Univé. De aanpassing is binnen 5 dagen zichtbaar. Je kunt betalen per maand, kwartaal, halfjaar of jaar. Betalen per maand kan alleen met een automatische incasso. 

        Betaaltermijn of betaalwijze wijzigen in Mijn Univé

        Wijzig zelf je rekeningnummer eenvoudig via Mijn Univé.

        Heb je een zorgverzekering bij Univé? Het rekeningnummer voor je zorgverzekering verander je via Mijn Univé Zorg.

        In Mijn Univé zie je in één overzicht welke facturen er voor jou openstaan. Ook zie je wanneer het bedrag wordt afgeschreven. Of wanneer je geld terugkrijgt van Univé.

        Bekijk je facturen in Mijn Univé

        Wij schrijven je premie af op woensdag. Bijvoorbeeld: Je hebt op de 14e een verzekering afgesloten. Jouw premie wordt dan telkens op de woensdag rond de 14e van de maand afgeschreven.

        Heb je meerdere verzekeringen bij Univé? Dan schrijven we je premie voor al deze verzekeringen op hetzelfde, vaste moment af.

        Vraag jouw Univé-adviseur om je incassodatum aan te passen. Neem contact op via 0592 349 340 of stuur ons een e-mail.

        Zodra je het openstaande bedrag hebt betaald, activeren wij jouw verzekering weer. Dat gebeurt 1 dag nadat je betaling binnen is.

        We laten je via e-mail of via de post weten dat alles is gelukt. Heb je op een vrijdag of in het weekend betaald? Dan krijg je de bevestiging na het weekend.

        Neem contact met ons op als je de openstaande premie niet kan betalen. Samen zoeken we naar een oplossing. Bijvoorbeeld een betalingsregeling. Bel ons via 0592 349 340 of maak een afspraak bij een Univé-winkel in de buurt.

        Ja, betaallinks van Univé zijn veilig. We sturen betaallinks per sms en e-mail.

        Let wel goed op:

        • Onze betaallinks beginnen altijd met https://betalen.unive.
        • Jouw achternaam staat altijd in het bericht.

        Weet je niet zeker of de e-mail of sms echt van Univé komt? Check je openstaande premies via Mijn Univé. Of lees meer over veilig betalen.

        Ja, dat kan. Je kunt per maand, kwartaal, halfjaar of jaar betalen. Per maand betalen kan alleen via automatische incasso.

        Wijzig je betaaltermijn in Mijn Univé

        De aanpassing is binnen 5 dagen zichtbaar. 

        Veilig betalen

        Er zijn helaas steeds meer phishing mails en andere vormen van cybercriminaliteit. Wil je zeker weten dat een e-mail of sms echt van Univé afkomstig is? We leggen je uit hoe je dat herkent.

        Lees meer over veilig betalen

        Hulp bij betalingsproblemen

        Zorgverzekering

        Is het factuurbedrag te hoog om in één keer te betalen? Meestal kun je een factuur in termijnen betalen. Dit regel je makkelijk in Mijn Univé Zorg onder ‘Facturen’.

          Lees meer over betalingsregeling zorgverzekering

          Andere verzekering

          Wil je een betalingsregeling treffen of heb je van ons een aanmaning gekregen? We proberen graag samen tot een oplossing te komen.

            Ik ben te laat met betalen, wat nu?

            Lees meer over de mogelijkheden betalingsregeling

            Grip op je geld

            Onze samenwerkingspartner Geldfit helpt je financieel gezond te worden én te blijven. Weten hoe je ervoor staat? Doe de test en ontvang direct praktisch en gratis advies.

              Lees meer over Geldfit

              Doe de test

              Betalen in termijnen

              U kunt de premie van uw zorgverzekering per maand of per jaar betalen. Kiest u voor betaling per jaar, dan krijgt u 1% korting op uw premie.

              U kunt de premie van uw andere verzekeringen betalen per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar. U kunt uw betaaltermijn aanpassen via Mijn Univé

              Let op: Kiest u voor betaling per maand, dan is dit alleen mogelijk in combinatie met de betaalwijze ‘automatische incasso’.

              Service & Contact

              Klantenservice

              WhatsApp