

Betalen: hulp bij betalen
Informatie over betalen
Wij helpen je graag verder met al je vragen over het betalen van je zorgverzekering, je schadeverzekering(en) of het aanpassen van je betaalgegevens.
Hoe kan ik betalen?
Betaling zorgverzekering
Je bepaalt zelf hoe je je premie en zorgkostenfacturen betaalt. Je rekeningnummer aanpassen? Voorkeuren pas je eenvoudig aan in Mijn Univé Zorg.
Betaling schadeverzekeringen
Bij Univé bepaal je zelf hoe en in hoeveel termijnen je de premie van je schadeverzekering betaalt. Dit kan op verschillende manieren en regel je makkelijk via Mijn Univé.
Lees meer over betalingsmogelijkheden voor schadeverzekeringen
Betaling na wijzigen pakket
Hoe zit het met betalingen nadat je een extra verzekering hebt gesloten of juist een verzekering hebt opgezegd of gewijzigd? En wat gebeurt er als er iets verandert in je persoonlijke situatie? Hier vind je alle informatie.
Veelgestelde vragen
Wijzig je betaaltermijn of de manier waarop je betaalt gemakkelijk zelf via Mijn Univé. De aanpassing is binnen 5 dagen zichtbaar. Je kunt betalen per maand, kwartaal, halfjaar of jaar. Betalen per maand kan alleen met een automatische incasso.
Wijzig zelf je rekeningnummer eenvoudig via Mijn Univé.
Heb je een zorgverzekering bij Univé? Het rekeningnummer voor je zorgverzekering verander je via Mijn Univé Zorg.
In Mijn Univé zie je in één overzicht welke facturen er voor jou openstaan. Ook zie je wanneer het bedrag wordt afgeschreven. Of wanneer je geld terugkrijgt van Univé.
Wij schrijven je premie af op woensdag. Bijvoorbeeld: Je hebt op de 14e een verzekering afgesloten. Jouw premie wordt dan telkens op de woensdag rond de 14e van de maand afgeschreven.
Heb je meerdere verzekeringen bij Univé? Dan schrijven we je premie voor al deze verzekeringen op hetzelfde, vaste moment af.
Vraag jouw Univé-adviseur om je incassodatum aan te passen. Neem contact op via 0592 349 340 of stuur ons een e-mail.
Neem contact met ons op als je de openstaande premie niet kan betalen. Samen zoeken we naar een oplossing. Bijvoorbeeld een betalingsregeling. Bel ons via 0592 349 340 of maak een afspraak bij een Univé-winkel in de buurt.
Ja, betaallinks van Univé zijn veilig. We sturen betaallinks per sms en e-mail.
Let wel goed op:
- Onze betaallinks beginnen altijd met https://betalen.unive.
- Jouw achternaam staat altijd in het bericht.
Weet je niet zeker of de e-mail of sms echt van Univé komt? Check je openstaande premies via Mijn Univé. Of lees meer over veilig betalen.
Ja, dat kan. Je kunt per maand, kwartaal, halfjaar of jaar betalen. Per maand betalen kan alleen via automatische incasso.
Wijzig je betaaltermijn in Mijn Univé
De aanpassing is binnen 5 dagen zichtbaar.
Veilig betalen
Er zijn helaas steeds meer phishing mails en andere vormen van cybercriminaliteit. Wil je zeker weten dat een e-mail of sms echt van Univé afkomstig is? We leggen je uit hoe je dat herkent.
Lees meer over veilig betalen

Hulp bij betalingsproblemen
Zorgverzekering
Is het factuurbedrag te hoog om in één keer te betalen? Meestal kun je een factuur in termijnen betalen. Dit regel je makkelijk in Mijn Univé Zorg onder ‘Facturen’.
Andere verzekering
Wil je een betalingsregeling treffen of heb je van ons een aanmaning gekregen? We proberen graag samen tot een oplossing te komen.
Grip op je geld
Onze samenwerkingspartner Geldfit helpt je financieel gezond te worden én te blijven. Weten hoe je ervoor staat? Doe de test en ontvang direct praktisch en gratis advies.
Betalen in termijnen
U kunt de premie van uw andere verzekeringen betalen per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar. U kunt uw betaaltermijn aanpassen via Mijn Univé.
Let op: Kiest u voor betaling per maand, dan is dit alleen mogelijk in combinatie met de betaalwijze ‘automatische incasso’.