Schade aan uw zakelijke auto en nu?

Heeft u schade aan uw zakelijke personenauto door bijvoorbeeld een inbraak, een aanrijding of diefstal, dan is het goed om te weten hoe u moet handelen. En waar u de schade eventueel kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden.

Wat kunt u het beste doen bij schade?

Bij een aanrijding

  • Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding.
  • Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in; laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen en houd zelf het origineel.
  • U kunt schade ook digitaal melden met de gratis schademeld-app van het Verbond van Verzekeraars.
  • Waarschuw de politie en noteer de naam en het adres van de agent op het schadeformulier.
  • Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen van het ongeval.
  • Maak foto’s van de situatie als u een camera bij de hand heeft.
  • Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarm Centrale: 0592 34 81 12 (vanuit Nederland) en 0031 592 34 81 12 (vanuit het buitenland).

 Bij diefstal en/of inbraak

  • Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval heeft plaatsgevonden.
  • Zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt.
  • Heeft u door de diefstal vervangend vervoer nodig? Bel dan de Univé Alarm Centrale: 0592 34 81 12 (vanuit Nederland) en 0031 592 34 81 12 (vanuit het buitenland).

Bij ruitschade

  • Het is niet nodig vóór reparatie de ruitschade te melden bij Univé.
  • U kunt de ruitschade laten herstellen bij één van de autoruitherstelbedrijven die Univé voor u heeft geselecteerd.

Zo kunt u uw schade melden bij Univé (geldt niet bij ruitschade)

Het is handig uw polisnummer bij de hand te hebben, als u uw schade meldt.

Online
Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via de Univé-site. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons.

App
Schade melden kan ook digitaal met de gratis schademeld-app van Het Verbond van Verzekeraars.

Telefonisch

U kunt de Klantenservice bellen: 0592 34 93 40. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Univé-winkel
U kunt ook langsgaan bij de Univé-winkel bij u in de buurt. Of contact opnemen met uw Univé-adviseur.

Schriftelijk (geldt alleen bij aanrijding)
Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Postbus 15,  9400 AA  Assen.

Ruitschade kunt u direct laten herstellen; u hoeft dit niet vooraf te melden bij Univé. Een eventuele nota stuurt u naderhand naar Univé Verzekeringen, Postbus 15, 9400 AA  Assen.

Wat is verzekerd met de zakelijke autoverzekering?

Wilt u zelf nalezen welke schade uw Univé zakelijke autoverzekering dekt? Kijk dan op uw polis, raadpleeg de polisvoorwaarden.

Univé SchadeService

Heeft u schade en heeft u uw verzekering inclusief SchadeService afgesloten? Mocht u onverhoopt toch schade krijgen, dan kunt u gebruik maken van de Univé Schade service. U heeft dan geen omkijken naar de reparatie van uw personenauto. Univé verrekent de kosten rechtstreeks met de reparateur. Door het hele land staan ruim 300 schadeherstelbedrijven klaar om u namens Univé weer op weg te helpen.