Glasverzekering
De dekking van de glasverzekering
Glas is kwetsbaar, dus een ongeluk zit in een klein hoekje. Met de glasverzekering van Univé betalen wij de kosten van glasbreuk. Ook als deze is veroorzaakt zonder dat er sprake is van brand of storm. Wij vergoeden dan ook de kosten om de nieuwe ruit te plaatsen. En de kosten van een eventuele noodvoorziening.
Wat is verzekerd?
Schade aan glas is verzekerd bij een breuk. Welk glas is te verzekeren?
- Verticale ruiten van normaal glas (bedoeld om licht door te laten)
- Glas in dakramen
Ander glas, zoals lichtkoepels en -straten, is optioneel te verzekeren. Vraag uw adviseur naar de mogelijkheden.
Wat is niet verzekerd?
Welke schades zijn niet gedekt met deze verzekering:
- Opzettelijk toegebrachte schade
- Schade aan glas van kassen of broeibakken
- Schade aan glas in windschermen en schuttingen
- Schade door lekkage van dubbel of meerwandig glas
Een volledig overzicht van situaties waarin glas wel en niet verzekerd is, vindt u in de voorwaarden onderaan deze pagina.
Voordelen glasverzekering
Dekt schade aan glas in deuren en verticale ruiten.
Ook als de schade niet is veroorzaakt door brand of storm
Dekt kosten voor een noodvoorziening of het plaatsen van een nieuwe ruit.
Maak uw bedrijf cyber fit
Leer veiliger online ondernemen met Cyber Fit Service. Dit online programma traint u in het herkennen van verschillende soorten cybercrime. Cyber Fit Service is gratis voor alle zakelijke Univé-klanten. Aanmelden kan tot 1 juli 2022.
Hulp bij schade
Hulp nodig bij schade? Lees wat u kunt doen. Meld uw schade zo snel mogelijk bij Univé.
Wat kunt u het beste doen bij schade?
Neem maatregelen om de schade te beperken.
Meld uw schade zo spoedig mogelijk bij Univé.
Univé heeft afspraken met glasherstellers die snel ter plaatse zijn om u te helpen. De nota betalen wij dan rechtstreeks aan de hersteller.
Wilt u de schade zelf herstellen, overleg eerst met ons voordat u kosten maakt.
Uw schade melden
- Telefonisch via 0592 349 340
ma - vr: 08:30 - 21:00
za: 08:30 - 17:00 - Persoonlijk
Vind de Univé-winkel bij u in de buurt
Schade melden Zakelijk
Maandag t/m vrijdag: 08:30 uur - 21:00 uur
Zaterdag: 08:30 uur - 17:00 uur
Veelgestelde vragen
De vijf meest gestelde vragen over de glasverzekering
Met de glasverzekering betalen wij bij glasbreuk door een oorzaak van buiten de kosten van een nieuwe ruit of glazen deur. Ook vergoeden wij de kosten om de nieuwe ruit te plaatsen. Lees hier de voorwaarden van de glasverzekering.
Glas kunt u alleen verzekeren met de glasverzekering. Op de Gebouwenverzekering wordt schade aan glas niet gedekt. Schade aan het gebouw dóór glasscherven wel.
Ja, dit is mogelijk maar altijd in combinatie met een gebouwenverzekering of roerende zakenverzekering op datzelfde adres.
Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken en neem contact op met ons via telefoonnummer 0592 348 181 of met uw regionale Univé-winkel. Univé heeft afspraken met glasherstellers die snel ter plaatse zijn om u te helpen. De nota betalen wij dan rechtstreeks aan de hersteller. Overleg dus altijd eerst met ons voordat u kosten maakt voor het herstellen van de schade.
Documenten en voorwaarden bij de glasverzekering
Op deze pagina vindt u algemene informatie over de dekking van de glasverzekering. Wilt u weten wat er wel en niet verzekerd is? Lees dan de voorwaarden hieronder.Heeft u al een glasverzekering bij Univé? Dan kunt u op het bijbehorende polisblad/pakketoverzicht lezen welke voorwaarden van toepassing zijn. Uw polisblad vindt u in Mijn Univé Zakelijk onder het tabblad ‘Verzekeringen’.
Verzekeringskaart glasverzekering
Wat is wel en niet gedekt door de glasverzekering?