Ga naar inhoud

Veelgestelde vragen over de glasverzekering

Met de glasverzekering betalen wij bij glasbreuk door een oorzaak van buiten de kosten van een nieuwe ruit of glazen deur. Ook vergoeden wij de kosten om de nieuwe ruit te plaatsen. Lees hier de voorwaarden van de glasverzekering.

Glas kunt u alleen verzekeren met de glasverzekering. Op de Gebouwenverzekering wordt schade aan glas niet gedekt. Schade aan het gebouw dóór glasscherven wel.

Ja, dat is toegestaan. U moet wel van tevoren met ons overleggen.

Ja, dit is mogelijk maar altijd in combinatie met een gebouwenverzekering of roerende zakenverzekering op datzelfde adres. 

Met de glasverzekering zijn verticale ruiten van normaal glas verzekerd. Normaal glas is rechthoekig van vorm, geplaatst in ramen, deuren en/of kozijnen, maximaal 15 mm dik, maximaal 10 m2 groot en bedoeld om licht door te laten. Ander glas en eventuele belettering kunt u apart verzekeren.

Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken en neem contact op met ons via telefoonnummer 0592 348 181 of met uw regionale Univé-winkel. Univé heeft afspraken met glasherstellers die snel ter plaatse zijn om u te helpen. De nota betalen wij dan rechtstreeks aan de hersteller. Overleg dus altijd eerst met ons voordat u kosten maakt voor het herstellen van de schade.

Meld allereerst de schade zo spoedig mogelijk bij Univé, bv. telefonisch via 0592 348 181. Wij hebben een groot netwerk aan herstellers met wie wij samenwerken.

Univé kent het begrip 'polisbedenktijd'. Nadat u de verzekering heeft afgesloten, ontvangt u de polis en de voorwaarden. Bent u over de inhoud van de polis niet tevreden, dan kunt u die binnen 14 dagen terugsturen. Dat betekent wel dat u niet verzekerd bent. U ontvangt dan uiteraard ook geen nota van ons.