Ga naar inhoud

Veelgestelde vragen over de glasverzekering

Met de glasverzekering zijn verticale ruiten van normaal glas verzekerd. Dit glas is rechthoekig, maximaal 15 mm dik en tot 10 m² groot. Het zit in ramen, deuren of kozijnen en laat licht door. Ander glas en belettering kun je apart verzekeren.

Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken en neem contact met ons op. Univé heeft afspraken met glasherstellers die snel ter plaatse zijn om je te helpen. De nota betalen wij dan rechtstreeks aan de hersteller. Overleg dus altijd eerst met ons voordat je kosten maakt voor het herstellen van de schade.

Met de glasverzekering vergoeden we de kosten van een nieuwe ruit of glazen deur bij glasbreuk door een oorzaak van buitenaf. Ook de plaatsingskosten worden vergoed. Lees hier de voorwaarden van de glasverzekering.

Glas is alleen verzekerd via de glasverzekering. De gebouwenverzekering dekt geen schade aan glas. Wel vergoeden we schade aan het gebouw die is ontstaan door glasscherven. 

Ja, dat is toegestaan. Je moet dit wel van tevoren met ons overleggen.

Ja, dit is mogelijk maar altijd in combinatie met een gebouwenverzekering of roerende zakenverzekering op datzelfde adres.

Bij Univé krijg je 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van je verzekering. Je ontvangt dan de polis en de voorwaarden. Ben je niet tevreden? Dan kun je de polis binnen die 14 dagen terugsturen. Je bent dan niet verzekerd en krijgt geen nota.

Meld allereerst de schade zo spoedig mogelijk bij Univé, bv. telefonisch via 0592 348 181. Wij hebben een groot netwerk aan herstellers met wie wij samenwerken.