Leegstaande woning verzekerd
Welke schade in of aan je leegstaande woning is verzekerd?
Als een woning leegstaat, dan is het risico op schade groter. Het is voor inbrekers bijvoorbeeld aantrekkelijker om in te breken, omdat er niemand in de woning is. En bij lekkage kan de schade zomaar veel groter worden, omdat je het niet op tijd in de gaten hebt. Vanwege de grotere risico’s ben je niet voor alle schades verzekerd. Dat geldt voor de opstalverzekering en voor de inboedelverzekering.
Heb je een van bovenstaande schades die wel verzekerd zijn? Dan ben je daarna ook verzekerd voor de volgende bijkomende kosten:
- Bereddingskosten
- Opruimingskosten
- Kosten van de expert
- Kosten van de Stichting Salvage
Leegstaande woning vanwege overlijden
Is de bewoner van het huis overleden? Geef het binnen twee maanden aan ons door als de woning leegstaat. Blijft er niemand op het adres van de overledene wonen? De inboedelverzekering kun je beëindigen zodra de woning helemaal leeg is. Zeg de opstalverzekering op na de overdracht van de woning.
Met welke verzekering is je leegstaande woning verzekerd?
Heb jij een leegstaande woning? Dan is het handig om te weten of je hier de juiste verzekeringen voor hebt. Je leegstaande woning is verzekerd met een opstalverzekering en een inboedelverzekering. Houd er rekening mee dat een leegstaande woning niet voor alle schades is verzekerd.
Vragen over de verzekering van je leegstaande woning?
Geef wijzigingen over je leegstaande woning bij ons door
Staat jouw woning binnenkort leeg? Of wordt jouw leegstaande woning binnenkort weer bewoond? Geef dit dan uiterlijk twee maanden nadat de situatie veranderde bij ons door.
Service & contact
De kwaliteit van de Univé Woonverzekering
Univé wil graag dat de informatie over de woonverzekering voor iedereen duidelijk is. Daarom gebruiken we zo min mogelijk moeilijke woorden. En leggen we ze begrijpelijk uit als we ze tóch moeten gebruiken. Dit is onderdeel van ons PARP-beleid.
Met het PARP-beleid* zorgen we ervoor dat we onze klanten de informatie geven die de wet van ons vraagt. Een onderdeel hiervan is het controleren van de informatie op onze website.
Zo beoordelen we bijvoorbeeld de webpagina’s van de verzekering op verschillende punten:
Worden alle voor- en nadelen van de verzekering genoemd?
Staat alle belangrijke informatie bovenaan?
Worden moeilijke begrippen uitgelegd in begrijpelijke taal?
Staan er geen tegenstrijdigheden in de teksten?
Zijn de belangrijkste documenten (zoals voorwaarden) makkelijk te vinden?
De controles voeren we op verschillende momenten uit: bij elke grote wijziging van een verzekering én standaard om de drie jaar als de voorwaarden gelijk blijven.
* In het PARP-beleid staan de volgende zaken: de gedragscode Verzekeraars van het Verbond van Verzekeraars, het toetsingskader voor financiële producten van de AFM en de Europese IDD-richtlijn.