Ga naar inhoud

Beoordelingen

Hieronder een overzicht van de meest recente prijzen en beoordelingen.

Erkenning 

Toelichting 

Winnaar Website van het Jaar 2022 (cat. Verzekeringen) 

Jaarlijks organiseert Emerce en marktonderzoeksbureau Multiscope de Website van het Jaar Verkiezing. In november 2022 werd de homepage van Univé tot Website van het Jaar 2022 verkozen in de categorie Verzekeraars. 

Winnaar Shopping Awards 2022 (cat. Verzekeringen) 

Medio 2022 werd voor de 20ste keer het Shopping Awards Gala gehouden, waar jaarlijks erkenning wordt gegeven aan bedrijven die ‘een positieve bijdrage leveren aan e-commerce in Nederland.’ In de categorie Verzekeringen werd Univé de Shopping Awards publieksprijs voor Beste Webwinkel toegekend. 

Runner-up Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2022 (cat. Verzekeringen) 

Jaarlijks maakt onderzoeksbureau MarketResponse de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland bekend. In 2022 werd Univé tweede in de categorie Verzekeringen. Bovendien was de score van 7,9 goed voor een plaats in de Overall Top 20 van de verkiezing. 

AM Top 50 Powervrouwen 2022 

Met oog voor hun rol en impact stelt verzekeringsvakblad AM jaarlijks de AM 100 Topvrouwen samen om vrouwen zichtbaarder te maken in een financiële sector, waar nog steeds meer mannen dan vrouwen in actief zijn. In 2022 nam namens Coöperatie Univé Chief Transformation Officer Ellen Peper plaats 8 in op de lijst. 

Winnaar Globee Awards 2021 (cat. Cybersecurity) 

In het najaar van 2021 heeft Univé een International Best in Business Award gewonnen tijdens The Globee Awards 2021. Tijdens de jaarlijkse uitreiking riep de organisatie van de verkiezing Univé uit tot winnaar in de categorie Cybersecurity voor de lancering van Univé Cyberhulp, dat sinds februari 2021 standaard is opgenomen binnen de dekking van alle verzekeringen van de coöperatie. 

Winnaar Brons in Employer Brand Management Awards 2021  (cat. Best alignment of the employer value proposition with corporate brand values) 

In 2021 werd Univé voor onder meer haar arbeidscommunicatieconcept ‘Het Mooie van Univé’ genomineerd voor de internationale Employer Brand Management Awards 2021 en won het Brons in de categorie ‘Best alignment of the employer value proposition with corporate brand values.’ 

Nominatie CIO Magazine Innovation Award 2020 

De CIO Magazine Innovation Awards is een initiatief van ICT Media, bedoeld om innovatieve projecten te belonen en te stimuleren bij zowel leveranciers als afnemers op het gebied van IT. Het idee is dat het totale Nederlandse IT-ecosysteem een collaboratieve en innovatieve mindset gaat omarmen. In 2020 werd Univé genomineerd voor het onderzoek van haar afdeling Innovatie om met inzet van Internet of Things en zonder grootschalige investeringen risico’s als ten aanzien van stalbranden, diefstal en persoonlijke veiligheid te beperken. 

Gouden Oor Erkenning niveau 2  

Stichting Gouden Oor stimuleert organisaties om maximaal te luisteren naar hun klanten. Aan de hand van de Gouden Oor Standaard wordt getoetst hoe het zit met het luisterend, oplossend en lerend vermogen. De Erkenning vindt plaats op basis van audits uitgevoerd door de daarvoor geaccrediteerde certificerende instellingen. Deze Erkenning is 3 jaar geldig, maar er moet wel elk jaar een review plaatsvinden. Univé heeft inmiddels niveau 2 behaald. We gaan er de aankomende periode alles aan doen om het hoogste niveau te bereiken (volgende audit in 2023).  

Productbeoordelingen

Onze verzekeringen krijgen ook regelmatig een pluim van bijvoorbeeld de Consumentenbond en Moneyview over de kwaliteit van onze producten. In het onderzoek van de Consumentenbond naar fietsverzekeringen kwam Univé in 2019  als één van de besten naar voren.  De fietsverzekering voor de stadsfietsen kreeg een 7.7, en de verzekering voor de e-bikes een 8,2.  De speciale verzekering voor racefietsen kreeg zelfs een 9.1. Ook beoordeelde de Consumentenbond in 2018 alle rechtsbijstandsverzekeringen. Univé kwam daaruit naar voren als één van de voordeligste polissen. En bij de tevredenheid scoorde Univé met een 7,3 als beste.

Van Moneyview kregen we kortgeleden drie keer de hoogste waardering (vijf sterren) in de categorie 'Prijs'. Onze Budget-autoverzekering krijgt al sinds 2012 de hoogst mogelijke waardering van MoneyView voor prijsstelling. Ook in 2017 scoort deze autoverzekering vijf sterren in de categorie ‘prijs’. Onze doorlopende reisverzekering kreeg zowel in 2016 als in 2017 vijf sterren van Moneyview. De Arbeidsongeschiktheidsverzekering RisicoVerminderaar Ongeval & Ziekte (AOV)  voor zelfstandigen van Univé krijgt van Moneyview in 2016, 2017 en 2018 een waardering van vijf sterren voor prijsstelling. De Arbeidsongeschiktheidsverzekering RisicoVerminderaar Vast Inkomen (AOV) voor zelfstandigen krijgt van MoneyView in 2018 vijf sterren voor voorwaarden.

Het oordeel van onze klanten

Onze verzekeringen krijgen mooie cijfers van onze klanten. Zo beoordelen klanten begin 2018 onze reisverzekering met een 8.3, onze woonverzekeringen met een 8.0, de aansprakelijkheidsverzekering met een 8.0, de fietsverzekering met een 8.2, de bromfietsverzekering met een 7.9, de motorverzekering met een 8.3, de oldtimerverzekering met een 8.1, de autoverzekering met een 8.1, en de rechtsbijstandverzekering met een 8.0.

VerzekeraarsInBeeld: rapportcijfer 7,7

Het Verbond van Verzekeraars heeft in 2020 - voor het vierde jaar op rij - een groot onderzoek uitgevoerd naar de klantgerichtheid van verzekeraars: VerzekeraarsInBeeld. Univé staat met een gemiddeld rapportcijfer van 7,7 op de zesde plaats. In totaal deden 43 verzekeraars mee aan dit onderzoek.

Klanten beoordeelden hun verzekeraar op de onderdelen vertrouwen, tevredenheid, klantgerichtheid, deskundigheid, duidelijkheid en contact. Per verzekeraar zijn ongeveer 200 klanten bevraagd. Het onderzoek zal elk jaar plaatsvinden. Zo kunnen klanten de prestaties van de verzekeraars goed met elkaar vergelijken.