Hulp bij schade aan uw caravan
Bij schade aan uw caravan door bijvoorbeeld inbraak of een aanrijding is het goed om te weten wat u het beste kunt doen. En hoe u de schade eventueel kunt melden aan uw caravanverzekering. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden.
Wat kunt u het best doen bij schade?
Wat te doen bij diefstal?
- Geef de diefstal door aan de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VBV): 055 741 00 01. Zij registreren uw melding direct in het opsporingssysteem van de politie. Uw caravan kan dan mogelijk sneller worden teruggevonden.
- Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval heeft plaatsgevonden en zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt. Heeft de diefstal plaatsgevonden in het buitenland? Dan moet u bij thuiskomst in Nederland nogmaals aangifte doen.
- Heeft u door de diefstal vervangend vakantieverblijf nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
Wat te doen na een aanrijding met uw caravan?
- Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding
- Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in. Meld de schade direct via de Univé App of via Mijn Univé. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen. Houd zelf het origineel.
- Waarschuw de politie en noteer de naam van de agent en het adres van het politiebureau op het schadeformulier.
- Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen.
- Maak, zo mogelijk, foto’s van de situatie.
- Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Wat te doen bij inbraak?
- Doe direct na ontdekking (online) aangifte bij de politie. De aangifte hebben wij nodig voor de beoordeling van uw schademelding.
- Heeft u door de diefstal vervangend verblijf of een vervangende caravan nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
Wat te doen bij andere oorzaken (hagel, brand, storm, andere partij of eigen handelen)
- Heeft u ter plekke hulp nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. De Alarmcentrale is 24/7 te bereiken.
- Voor vragen over het repareren van de schade kunt u de Schade-afdeling bellen: 0592 349 249.
- Online uw schade melden
Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan. - Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
- Schriftelijk
Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Postbus 15, 9400 AA Assen.
Direct contact met een medewerker?
Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.
De voordelen van een Univé-schadehersteller
Uw caravanschade laten repareren via de Univé-schadehersteller heeft de volgende voordelen:
Haal- en brengservice
- Snelle en vakkundige reparatie
- Gratis veiligheidscheck
- Uw schade gemakkelijk afgehandeld
- 2 jaar garantie.
Zoek een Univé-schadehersteller
Schade melden - Mijn Univé
Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.
- Bekijken van uw bestaande schademeldingen
- Bekijken van uw polisgegevens
- Bekijken van al uw correspondentie
Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in.
Schadestappenplan
Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.