Bij schade aan uw caravan door bijvoorbeeld inbraak of een aanrijding is het goed om te weten wat u het beste kunt doen. En hoe u de schade eventueel kunt melden aan uw caravanverzekering. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden.
Wat kunt u het best doen bij schade?
-
Bij diefstal
-
Wat te doen bij diefstal?
- Geef de diefstal door aan de Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VBV): 055 741 00 01. Zij registreren uw melding direct in het opsporingssysteem van de politie, zodat er gericht kan worden gezocht naar uw caravan.
- Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval heeft plaatsgevonden en zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt. Heeft de diefstal plaatsgevonden in het buitenland? Dan moet u bij thuiskomst in Nederland nogmaals aangifte doen.
- Heeft u door de diefstal vervangend vakantieverblijf nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
-
Bij aanrijding
-
Wat te doen na een aanrijding met uw caravan?
- Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding
- Vul direct na het ontstaan van de schade het Europees schadeformulier in. Of meld direct de schade via de Univé App of via Mijn Univé. Laat dit schade-aangifteformulier ook door de tegenpartij ondertekenen. Houd zelf het origineel.
- Waarschuw de politie en noteer de naam van de agent en het adres van het politiebureau op het schadeformulier.
- Noteer ook de naam- en adresgegevens van eventuele getuigen.
- Maak, zo mogelijk, foto’s van de situatie.
- Kunt u door de schade niet verder rijden? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. Altijd te bereiken: 24 uur per dag, 7 dagen per week.
-
Bij inbraak
-
Wat te doen bij inbraak?
- Doe direct na ontdekking aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval heeft plaatsgevonden en zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt.
- Heeft u door de diefstal vervangend verblijf of een vervangende caravan nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
-
Bij overige oorzaken
-
Wat te doen bij andere oorzaken (hagel, brand, storm, andere partij of eigen handelen)
- Heeft u ter plekke hulp nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
- Voor vragen over het repareren van de schade kunt u de Klantenservice bellen: 0592 349 249.
-
Zo kunt u uw schade melden bij Univé
-
- Online uw schade melden
Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
- Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.
- Schriftelijk
Maar u kunt ook het ingevulde Europees schadeformulier opsturen naar Univé Verzekeringen, Postbus 15, 9400 AA Assen.
Meld uw schade online
Direct contact met een medewerker?
Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.
De voordelen van een Univé-schadehersteller
Uw caravanschade laten repareren via de Univé-schadehersteller heeft de volgende voordelen:
- Haal- en brengservice
- Snelle en vakkundige reparatie
- Gratis veiligheidscheck
- Uw schade gemakkelijk afgehandeld
- 2 jaar garantie.
Zoek een Univé-schadehersteller
Schade melden - Mijn Univé
Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.
- Bekijken van uw bestaande schademeldingen
- Bekijken van uw polisgegevens
- Bekijken van al uw correspondentie
Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in.
Schadestappenplan
Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.
Meer weten over het verzekeren van uw caravan?