Ga naar inhoud

Het incassobureau

Heb je namens ons post ontvangen van een incassobureau? Dan hebben wij jouw dossier waarschijnlijk overgedragen. Vervelend natuurlijk. We vertellen je graag hoe nu verder.

Een incassobureau. Wat nu?

Heb je na de laatste aanmaning jouw rekening niet betaald? Dan dragen we je dossier over aan een van onze incassobureaus. Het incassobureau neemt vervolgens contact met je op om samen met jou tot een oplossing te komen.

Let op: Je krijgt dan geen herinneringen meer van ons. Nieuwe niet-betaalde rekeningen dragen wij dan ook over aan het incassobureau.

Samen met het incassobureau jouw schuld oplossen

Weten hoe je jouw betalingsachterstand het best kunt oplossen? Benieuwd naar de hoogte van jouw achterstand? Of hoe je een betalingsregeling kunt afsluiten? Neem dan contact op met het incassobureau. Zij denken graag met je mee. De contactgegevens van het incassobureau vind je op de brief of mail die je van het incassobureau hebt ontvangen.

Bezwaar maken

Ben je het er niet mee eens dat jouw dossier is overgedragen aan een incassobureau? Neem ook dan contact op met het incassobureau. Het incassobureau kijkt vervolgens samen met ons naar jouw bezwaar.

Kosten incassobureau

Wanneer wij jouw dossier overdragen aan het incassobureau, kunnen zij buitengerechtelijke incassokosten bij je in rekening brengen. De hoogte hiervan is wettelijk bepaald en is afhankelijk van het openstaande bedrag. Over dit bedrag zal btw worden berekend en je krijgt te maken met wettelijke rente over het openstaande bedrag. Ook deze kosten worden bij je in rekening gebracht. Wij hopen uiteraard dat dit voorkomen kan worden. Daarom is het belangrijk dat je contact met ons opneemt wanneer je in de problemen komt met betalen.

Krijg je geldzaken op orde met Geldfit

Als je je zorgen maakt over geld, kan het lastig zijn om hulp te zoeken. Toch is het belangrijk om snel in actie te komen, want zo voorkom je dat problemen groter worden. Geldfit kan hierbij helpen.

Zo werkt het: