Hulp bij schade aan uw boot

Bij schade aan uw boot door bijvoorbeeld een aanvaring in de haven of door diefstal is het goed om te weten wat u het beste kunt doen. En hoe u de schade aan uw boot kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden. Hierop heeft u immers recht als u een bootverzekering bij ons heeft afgesloten.

Wat kunt u het best doen bij schade?

Wat te doen bij pech met uw boot?

Heeft u Pechhulp boot afgesloten en krijgt u pech met uw boot? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. U heeft dan recht op 1 uur hulp van een monteur:

  • 1 april - 1 oktober: dagelijks tussen 9.00 en 21.00 uur;
  • 1 oktober - 1 april: maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Dit geldt voor alle binnenwateren in Nederland. Daarbij horen ook de Zeeuwse wateren en het IJsselmeer plus alle Nederlandse jachthavens en Nederlandse zeehavens. Maar niet de Waddeneilanden.

Schade melden - Mijn Univé

Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

  • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
  • Bekijken van uw polisgegevens
  • Bekijken van al uw correspondentie 

Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

Schade stappenplan

Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

Veelgestelde vragen

Meer weten over het verzekeren van uw boot?