Ga naar inhoud

Hulp bij schade aan uw boot

Bij schade aan uw boot door bijvoorbeeld een aanvaring in de haven of door diefstal is het goed om te weten wat u het beste kunt doen. En hoe u de schade aan uw boot kunt melden. Op die manier kan Univé u optimaal hulp bieden. Hierop heeft u immers recht als u een bootverzekering bij ons heeft afgesloten.

Wat kunt u het best doen bij schade?

  • Online uw schade melden
    Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier uw account aan.
  • Daarnaast kunt u natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

Meld uw schade online 

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij u in de buurt.

Wat te doen bij inbraak of diefstal?

  • Doe direct aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval heeft plaatsgevonden. Heeft de diefstal plaatsgevonden in het buitenland? Dan moet u bij thuiskomst in Nederland nogmaals aangifte doen. Zorg ervoor dat u een kopie van de aangifte meekrijgt. Wij vragen het proces-verbaal bij u op.

Wat te doen bij een aanvaring?

  • Heeft u direct hulp nodig? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
  • Doe aangifte bij de politie en noteer het dossiernummer of vraag om een kopie van uw aangifte.
  • Neem contact op met de Klantenservice via 0592 349 249 voor verdere afhandeling en voor het repareren van de boot.

Wat te doen bij pech met uw boot?

Heeft u Pechhulp boot afgesloten en krijgt u pech met uw boot? Bel dan de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112. U heeft dan recht op 1 uur hulp van een monteur:

  • 1 april - 1 oktober: dagelijks tussen 9.00 en 21.00 uur;
  • 1 oktober - 1 april: maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

Dit geldt voor alle binnenwateren in Nederland. Daarbij horen ook de Zeeuwse wateren en het IJsselmeer plus alle Nederlandse jachthavens en Nederlandse zeehavens. Maar niet de Waddeneilanden.

Schade melden - Mijn Univé

Rondom het melden van schade zijn er veel mogelijkheden met Mijn Univé. Het is de plek waar u al uw documentatie vindt van de lopende verzekeringen. Onderstaand vindt u de mogelijkheden van Mijn Univé als het gaat om schades.

  • Bekijken van uw bestaande schademeldingen
  • Bekijken van uw polisgegevens
  • Bekijken van al uw correspondentie 

Meld u direct aan voor Mijn Univé of log in

Schade stappenplan

Er zijn veel verschillende situaties waarin u zich kan bevinden bij het hebben van schade. Voor uw gemak hebben we een stappenplan gemaakt met de verschillende scenario’s en soorten schade om u te adviseren wat u het beste kunt doen. U vindt hier het schade stappenplan.

Veelgestelde vragen

Meer weten over het verzekeren van uw boot?