Ga naar inhoud

Hoe wordt een conflict beoordeeld?

Wanneer je Rechtsbijstand verkeer wilt inschakelen voor je bedrijfsauto en een conflict meldt, zal er eerst een beoordeling plaatsvinden. De beoordeling bestaat uit drie vragen. Kunnen de eerste twee vragen met ‘ja’ beantwoord worden? Dan gaan we samen bespreken wat je wilt bereiken met onze hulp

1. Valt het conflict onder de dekking van de verzekering?
We gaan eerst kijken of de hulp verzekerd is. Benieuwd waarvoor je precies verzekerd bent? Kijk dan in Mijn Univé Zakelijk bij je polis.

2. Kunnen we vaststellen of er een conflict is?
Het is niet altijd direct duidelijk of er daadwerkelijk een conflict is. Om dit te beoordelen hebben we informatie nodig zoals:

  • Wat is er precies gebeurd of waardoor is er schade ontstaan?
  • Wie is verantwoordelijk voor deze gebeurtenis.?
  • Hoe groot is de schade of je belang?

3 Is er een redelijke kans dat we bereiken wat je wilt?
Samen gaan we kijken of we het eens worden over wat je wilt bereiken met onze juridische hulp. Het is belangrijk dat er een redelijke kans op succes moet zijn. Redelijke kans betekent dat meer dan 50% slagingskans is. Is dat het geval? Dan gaan we aan de slag met het conflict

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?