Hoe werkt claimen bij de inboedelverzekering?
Heb je schade aan je inboedel? Meld dit dan online via de Univé App of via Mijn Univé.
In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je online schade kan melden in Mijn Univé of de Univé App.
De hoogte van de vergoeding bepalen we onder andere op basis van de leeftijd van de spullen. Lees meer over Hulp bij schade aan je inboedel.
Transcript video: "Online schade melden via Mijn Univé of de Univé App"
Voice-over: " Online schade melden via Mijn Univé of de App. Dat is zó geregeld."
[Beeld: Logo van Univé verschijnt in beeld. Een vrouw staat voor een huis. Plots vliegt er een voetbal door het raam. Het glas breekt. De vrouw schrikt.]
Voice-over: “Of je nou een paaltje hebt geraakt tijdens het inparkeren of je favoriete vaas hebt laten vallen, bij Univé kan je altijd eenvoudig en snel je schade melden.
[Beeld: De vrouw rijdt met haar auto achteruit tegen een paaltje. Ze kijkt bezorgd. Daarna staat de vrouw in de woonkamer. Een vaas glijdt uit haar handen en valt in scherven op de grond.]
Voice-over: " Schade melden in een paar stappen: stap 1: Open de Univé app of Mijn Univé op Unive.nl."
[Beeld: De telefoon van de vrouw trilt. Ze pakt hem op. In split-screen verschijnt ook een laptop. Op beide schermen is de Univé App/Mijn Univé homepagina te zien.]
Tekst in beeld: Stap 1. Open de Univé App of ga naar Unive.nl.
Voice-over: " Selecteer de verzekering waarvoor je schade wil melden en klik daarna op de knop: schade melden."
[Beeld: De vrouw tikt op 'Autoverzekering' op haar scherm.]
Tekst in beeld: “Stap 2. Selecteer de juiste verzekering”
[Beeld: Ze klikt op de tegel ‘Schade melden’.]
Tekst in beeld: “stap 3. Klik op ‘schade melden’”.
Voice-over: "Dan opent er een formulier waar je de Schade kan melden. In het formulier stellen we je een paar vragen om de situatie goed te kunnen begrijpen."
[Beeld: De laptop toont het schadeformulier. Velden zoals datum, omschrijving en locatie worden ingevuld.]
Tekst in beeld: “Stap 4. Vul details in van de schade”.
Voice-over: “Soms vragen we ook om aanvullende documenten zoals een annulerings-bevestiging of foto's van de schade.”
[Beeld: De gebruiker klikt op 'Upload foto'. Een foto van schade wordt toegevoegd.]
Tekst in beeld: “stap 5. Upload zo nodig foto’s en documenten.”
Voice-over: “Indien je een Univé schadehersteller nodig hebt kan je deze tijdens de schade melding kiezen.”
[Beeld: Er verschijnen drie opties voor schadeherstellers. De vrouw selecteert er één]
Tekst in beeld: “stap 6. Selecteer schadehersteller.”
Voice-over: “Nadat je de schade melding hebt opgestuurd ontvang je van ons een bevestiging per e-mail.”
[Beeld: Een groen vinkje verschijnt op het scherm. Daarna opent een mailbox met een nieuwe e-mail: 'Bevestiging schade melding'.
Voice-over: Zodra de schade melding bij ons is binnengekomen gaan onze schade behandelaars aan de slag en kan je de status volgen in de Univé App of Mijn Univé. Ook kan je achteraf nog extra documenten uploaden.
[Beeld: Een Univé medewerker zit achter zijn bureau en ontvangt de melding. Hij zwaait en begint met werken. Daarna zien we de telefoon van de vrouw. In de app verschijnen vinkjes bij de vervolgstappen.]
Voice-over: "En dat was het, online schade melden doe je eenvoudig en snel online via de Univé app of Mijn Univé."
[Beeld: De vrouw stopt haar telefoon weg en steekt haar duim op. Confetti valt uit de lucht. Het Univé logo verschijnt in beeld.]