Veelgestelde vragen over Veilig Wonen
Algemeen
Als klant neem je Veilig Wonen af bij Univé. Daarom garanderen wij dat het goedkomt. We werken met meerdere partijen samen en schakelen degene in die op dat moment beschikbaar is. Daarom kunnen we vooraf niet aangeven wie er bij jou langskomt. Het is ook niet mogelijk om rekening te houden met jouw voorkeur.
Bij een storing kun je bellen met 0592 348 911. De storingsmelding zal dan worden doorgezet naar een monteur. Die belt je terug en plant met jou een afspraak om de storing op te komen lossen. De monteur zal dan in ieder geval uiterlijk de volgende dag bij jou thuis aanwezig zijn.
Veilig Wonen met Univé loopt een jaar en is daarna maandelijks opzegbaar. Bij verhuizing kan de nieuwe bewoner je abonnement overnemen of je sluit een nieuw abonnement af. Ook daarvoor kun je mailen naar veiligwonen@unive.nl.
Cv-ketel onderhoud
Ja, wanneer de koolmonoxide niet goed wordt afgevoerd loop je risico op een koolmonoxidevergiftiging. Daarom is het belangrijk je cv-ketel te laten onderhouden door een professional en te zorgen voor een goede ventilatie. Je kunt ook een koolmonoxidemelder plaatsen.
Bij elk verbrandingsproces ontstaat koolmonoxide, dus ook in je cv-ketel. Het is dus heel normaal dat er iets koolmonoxide vrijkomt. Bij een slecht afgestelde cv kan er meer koolmonoxide vrijkomen. Het wordt een probleem als deze niet goed afgevoerd kan worden, bijvoorbeeld door een lekkage. Dan ontstaat de kans op koolmonoxidevergiftiging.
Voor het wijzigen of opzeggen van je abonnement kun je een e-mail sturen naar diensten@unive.nl.
Je hoeft zelf geen afspraak te maken. Nadat je het abonnement online afsluit wordt er contact met je opgenomen voor een eerste afspraak. Dat doet Feenstra, het bedrijf dat het cv-ketel onderhoud namens Univé uitvoert. Zij namen ook weer contact op wanneer het tijd is voor de volgende onderhoudsbeurt.
De eerste inspectiebeurt wordt uitgevoerd voordat je abonnement ingaat. Tijdens de inspectie wordt je cv-ketel uitgebreid nagekeken en gekeurd. Hiermee bepalen we de staat van het toestel en of deze in onderhoud kan worden genomen. Zijn er reparaties nodig, dan worden deze in overleg met jou direct uitgevoerd. Na goedkeuring wordt de cv-ketel in onderhoud genomen.
Bij beide abonnementen krijg je dezelfde service: elke twee jaar onderhoud aan je cv en een monteur bij storingen. Het verschil zit in de kosten die bij het abonnement zijn inbegrepen. Cv-ketel onderhoud All-in is inclusief arbeidsloon voor storingen en onderdelen voor kleine reparaties. Bij Cv-ketel onderhoud Basis worden deze kosten bij jou in rekening gebracht.
Schoorsteen vegen
Als de specialist net voor een tweede keer is langs geweest om de dienst uit te voeren, kun je de dienst niet na 13 maanden opzeggen. Je betaalt namelijk voor een contractjaar van 12 maanden. Dus als een specialist in 13 maanden voor de tweede keer is langsgekomen voor bijvoorbeeld onderhoud, heb je die tweede uitgevoerde dienst al betaald met de jaarlijkse betaling van het nieuwe contractjaar. Betaal je per maand? Dan betaal je gedurende de resterende maanden van het contractjaar voor de al uitgevoerde dienst.
Is de specialist nog niet langsgekomen om de dienst te leveren? Bij een jaarlijkse betaling krijg je in dat geval geen geld terug, maar kun je wel nog gebruik maken van die dienst tot het einde van het contractjaar. Als je maandelijks betaalt, kun je in deze situatie de dienst na 13 maanden zonder terugbetaling opzeggen.
Dit is mogelijk, maar geen onderdeel van het abonnement. Neem hiervoor contact op met Univé.
De schoorsteenveger die bij je langskomt, bepaalt met zijn expertise wat de beste en meest efficiënte manier van vegen is. Het schoorsteenvegen kan van onderaf of van bovenaf gedaan worden. Afhankelijk van de situatie, bepaalt de schoorsteenveger welke optie het veiligst en meest geschikt is. Houd er rekening mee dat van onderaf vegen steeds vaker voorkomt.
Dakgoot schoonmaken
Als de specialist net voor een tweede keer is langs geweest om de dienst uit te voeren, kun je de dienst niet na 13 maanden opzeggen. Je betaalt namelijk voor een contractjaar van 12 maanden. Dus als een specialist in 13 maanden voor de tweede keer is langsgekomen voor bijvoorbeeld onderhoud, heb je die tweede uitgevoerde dienst al betaald met de jaarlijkse betaling van het nieuwe contractjaar. Betaal je per maand? Dan betaal je gedurende de resterende maanden van het contractjaar voor de al uitgevoerde dienst.
Is de specialist nog niet langsgekomen om de dienst te leveren? Bij een jaarlijkse betaling krijg je in dat geval geen geld terug, maar kun je wel nog gebruik maken van die dienst tot het einde van het contractjaar. Als je maandelijks betaalt, kun je in deze situatie de dienst na 13 maanden zonder terugbetaling opzeggen.