Ga naar inhoud

6 mei 2024Ledenorganisatie

“Inmiddels sta ik in mijn omgeving bekend als Miss Univé”

Univé Noord-Nederland is een coöperatie. Dat betekent dat we van en vóór onze leden zijn. Maar hoe is dat coöperatieve gedachtegoed terug te zien in ons werk? In een serie verhalen vertellen onze collega’s over hun werk, het mooie van Univé en wat leden hiervan merken. Met deze keer Particulier Adviseur Jessica Hoving-Burghgraef.

“Ik zei altijd: als er een vacature voor de Univé-winkel in Annen komt, ga ik solliciteren. Zo geschiedde. Op 29 augustus 1998 was het zover. In een advertentie in de lokale krant vroegen ze om een assurantieadviseur. Ze zochten specifiek iemand uit de buurt. Aangezien ik geboren, getogen en toen nog woonachtig in Annen was, perfect voor mij. Zo kwam ik ruim 25 jaar geleden bij Univé Noord-Nederland terecht.

Inmiddels sta ik in mijn omgeving bekend als ‘Miss Univé’. Dat stond ook op het spandoek toen ik 50 jaar werd. Het zegt wel iets over de rol van Univé in mijn leven. Ondanks dat ik inmiddels alweer een poos in de winkel in Assen werk, word ik in het dorp nog regelmatig aangesproken met verzekeringsvragen. Hartstikke leuk!

Dat ik werk voor een verzekeraar zonder winstoogmerk vind ik erg fijn. Het zorgt ervoor dat ik onafhankelijk kan adviseren en kan kijken wat een lid écht nodig heeft, wat hij of zij belangrijk vindt en wat daar het beste bij past. Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om wat terug te doen voor onze leden, bijvoorbeeld met onze fietsverlichtingsactie, het ophangen van rookmelders bij oudere leden thuis en ledenavonden.

Univé is dan ook een maatschappelijk betrokken organisatie. Niet alleen naar de leden en de samenleving toe, maar ook naar medewerkers. Er is veel begrip. Dat heb ik zelf ook ervaren. Onze zoon is meervoudig gehandicapt. Dat levert natuurlijk extra zorg op. Univé geeft mij alle ruimte om mijn mantelzorgtaken te doen.

Nog steeds ben ik erg blij met mijn werk. Als particulier adviseur mag ik onze leden rond tal van verzekeringsvragen adviseren en een luisterend oor bieden. Of het nou gaat om emoties bij een ziekte, na een brand, een auto-ongeluk of bijvoorbeeld waterschade: ik mag leden geruststellen door er te zijn en door hen te ontlasten. Dat échte contact met mensen past bij mij.”

Deel dit bericht