Dankzij u verbeterd

Hieronder leest u een aantal belangrijke verbeteringen die wij hebben doorgevoerd naar aanleiding van uw reacties.

Privacyverklaring zorgklanten (plaatsingsmaand mei)

Klanten die een zorgverzekering bij ons hebben en op zoek zijn naar meer informatie over privacy worden nu direct doorgelinkt naar deze pagina. Voorheen kwamen alle klanten terecht op één algemene privacypagina. Nu komen zorgklanten uit op een verbeterde privacypagina met informatie die alleen voor hen van toepassing is.

Plaatsingsmaand: mei 2021

 

Schadeherstellers ruitschade bij campers

Op unive.nl toonden we ook schadeherstellers van caravanschades als u voor ‘camper’ had gekozen. Dit is nu opgelost, waardoor u alleen nog de voor u relevante schadeherstellers te zien krijgt.

Plaatsingsmaand: april 2021

 

Wijzigen contactvoorkeuren mogelijk

In Mijn Univé kunt u vanaf nu aangeven welke mails u liever wel of niet van ons ontvangt. Zo kunt u bijvoorbeeld aangeven of en op welke manier u informatie wilt ontvangen over acties en aanbiedingen.

Plaatsingsmaand: maart 2021

 

Ingangsdatum bij wijzigen betaalgegevens

Als u een wijziging van uw betaalgegevens aan ons doorgeeft, dan ontvangt u hier een bevestigingsbrief van. Op deze brief stond geen ingangsdatum van de wijziging vermeld. Omdat dit wel zo duidelijk is, hebben we de ingangsdatum van de wijziging toegevoegd aan de brief.

Plaatsingsmaand: maart 2021

 

Informatie over schadeherstel

Klanten kunnen o.a. via de zoekbalk op unive.nl meer informatie vinden over schadeherstel. Hier kwamen echter ook zoekresultaten naar boven die niet met schadeherstel te maken hebben. Dit is nu opgelost, waardoor u alleen relevante informatie te zien krijgt als u zoekt op schadeherstel.

Plaatsingsmaand: maart 2021

 

Namen bijlagen duidelijker

We hebben de namen aangepast van de bijlagen die we sturen naar onze klanten. De namen van de bijlagen begonnen met een lang nummer, waardoor het niet altijd duidelijk was welke bijlagen we hadden verstuurd. Ook zagen sommige klanten hierdoor per ongeluk bijlagen over het hoofd. Nu zijn de namen van de documenten duidelijker gemaakt. 

Plaatsingsmaand: februari 2021

 

Cyberdekking

Voor al onze klanten met een schadeverzekering bij Univé bieden wij een Helpdesk voor cybercrime aan. Deze Helpdesk is 24 uur per dag beschikbaar voor klanten met cybercrimeproblemen, zoals phishing of ransomware. Daarnaast heeft Univé op een aantal verzekeringen, waaronder de inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering, een cyberdekking toegevoegd. Hiermee zijn klanten gedekt tegen schade door cybercrime met een maximum van € 2.000 per jaar. Deze dekking is de eerste 12 maanden gratis voor onze leden. 
 

Plaatsingsmaand: februari 2021

 

Duidelijker info fietsverzekering 

Vanuit verschillende klanten ontvingen wij signalen dat het afsluiten van een fietsverzekering niet altijd even duidelijk is. We hebben gekeken waar de onduidelijkheden zaten en op basis hiervan extra informatie toegevoegd op unive.nl. U vindt er bijvoorbeeld info over de accu van de fiets en wat u moet doen als u de fietssleutel kwijt bent. 

Plaatsingsmaand: december 2020

 

Vernieuwde bevestigingsmail zorgverzekering

Klanten die online een zorgverzekering bij Univé afsluiten, krijgen nu een vernieuwde bevestigingsmail. De mail is duidelijker en bevat geen onnodige info meer. Daarnaast leest u in de mail wat u precies heeft aangevraagd en hoe het vervolg op de aanvraag verloopt.

Plaatsingsmaand: oktober 2020

 

Mijn Univé langer beschikbaar

Wij ontvingen regelmatig opmerkingen van klanten dat een sessie in Mijn Univé (te) snel wordt beëindigd. Tot nu toe kreeg u na 10 minuten een melding, waardoor het soms niet mogelijk was om een wijziging volledig door te voeren. Voortaan krijgt u niet na 10 minuten, maar pas na 30 minuten zo'n melding.

Plaatsingsmaand: september 2020

 

Duidelijke info na het indienen van een schade

Als u bij Univé online uw schade meldt, krijgt u een verbeterde pagina te zien na het melden van de schade. Door aangepaste teksten is het nu duidelijker wat u kunt verwachten nadat u uw schade heeft ingediend.

Plaatsingsmaand: september 2020

 

Compliment doorgeven mogelijk

Verschillende klanten hebben bij ons aangegeven dat zij geen mogelijkheid hebben om een compliment in te dienen over Univé. Die optie hadden we inderdaad niet. Inmiddels is het wel mogelijk om bij ons complimenten in te dienen. We geven de complimenten graag door aan de collega’s of afdelingen voor wie het compliment bedoeld is.

Plaatsingsmaand: september 2020

 

Chatten met Univé Zorg

Sinds deze zomer is het ook mogelijk om te chatten over uw zorgverzekering. U kon al wel chatten met ons over uw schadeverzekeringen, maar nu is dat ook mogelijk over uw zorgverzekering. Dat kan via deze chatpagina.

Plaatsingsmaand: juli 2020

 

Pechhulp bij de fietsverzekering

Heeft u een fietsverzekering met pechhulp én krijgt u onderweg een lekke band? Dan kunt u ervoor kiezen om deze te laten vervangen door een Gaadi-band in plaats van vervoer naar een reparatiebedrijf. Hierdoor kunt u sneller uw fietstocht weer voortzetten.

Plaatsingsmaand: juni 2020

 

Dekkingscheck bij schade

Heeft u een sterretje in uw ruit en weet u niet of u hiervoor verzekerd bent? Sinds kort vindt u de dekkingscheck via https://www.unive.nl/schade. U selecteert daar Vervoer > Auto > Ruitschade. Aansluitend vult u uw kenteken en de datum van de schade in. Vervolgens laten wij u weten of u dekking heeft voor deze schade op de door u ingevulde dag. De dekkingscheck is binnenkort ook beschikbaar voor andere soorten schade. Hierdoor kunt u gemakkelijk checken of u voor een bepaalde schade bij ons verzekerd bent of niet.

Plaatsingsmaand: mei 2020

 

Chatbot en livechat in Mijn Univé Zorg

Sinds 4 mei is het voor onze zorgklanten mogelijk om in Mijn Univé Zorg een chatbot te raadplegen of te chatten met een medewerker. De chatbot kan antwoorden geven op allerlei vragen, zoals: ‘Hoeveel fysiotherapiebehandelingen zitten er in mijn pakket?’ en ‘Hoe sluit ik een betalingsregeling af?’ Komt u er met de chatbot niet uit of weet de chatbot het antwoord niet? Dan wordt een livechatmedewerker ingeschakeld die u graag verder helpt.

Plaatsingsmaand: mei 2020

 

Verruiming voorwaarden motorverzekering

Naar aanleiding van verschillende klantreacties hebben we de voorwaarden van onze motorverzekering verruimd. Bij de All Risk-dekking is de maximale grens van de nieuw- en aanschafwaarderegeling verruimd van € 20.000 naar € 30.000. Hierdoor kunnen wij deze regelingen aan meer klanten aanbieden. Ook als u afgelopen jaar een motor in deze categorie heeft gekocht, kunt u voor één van deze regelingen kiezen.

Plaatsingsmaand: april 2020

 

Calamiteitenpagina op unive.nl

Als zich calamiteiten voordoen, willen we onze klanten graag goed en tijdig informeren. Daarom hebben we op unive.nl een calamiteitenpagina in het leven geroepen. Op deze pagina beantwoorden we onder andere de meest gestelde vragen van onze klanten. Niet alleen met betrekking tot het coronavirus, maar bijvoorbeeld ook in geval van aanslagen, natuurrampen en stakingen.

Plaatsingsmaand: maart 2020

 

Groene kaart in Mijn Univé

Op unive.nl verwezen we voor het downloaden van de groene kaart naar het tabblad ‘Correspondentie’ in Mijn Univé. Dit tabblad bleek moeilijk vindbaar, omdat het verstopt zat onder het kopje ‘Mijn Postvak’. De teksten op unive.nl zijn aangepast, zodat klanten nu direct op de goede plek terechtkomen.

Plaatsingsmaand: januari 2020

 

U kunt ook de eerder gerealiseerde verbeteringen lezen.

Meer over verbeteringen