Dankzij jou verbeterd
Hieronder lees je een aantal belangrijke verbeteringen die wij hebben doorgevoerd naar aanleiding van jouw reacties.
Verbeteracties voor de agrarische klant
De pagina https://www.unive.nl/zakelijk/agrariers is vernieuwd, er zijn pagina’s voor de verschillende agrarische sectoren (zoals melkvee en akkerbouw) live gezet én de vindbaarheid van de agrarische pagina’s via Google is verbeterd.
Plaatsingsdatum: augustus 2025
Machtigingsformulieren verbeterd
De formulieren waarbij je een naaste kan machtigen om verzekeringszaken te regelen zijn in een nieuw jasje gestoken en een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. Leden kunnen de formulieren nu ook digitaal invullen en ondertekenen.
Plaatsingsdatum: augustus 2025
Duidelijkere uitleg alarmsystemen bij auto’s
Op unive.nl/autoverzekering/alarmsysteem-auto hebben we de uitleg over de alarmsystemen van auto’s verbeterd. We kregen de feedback dat deze lastig te begrijpen was. Daarom hebben we de tekst aangepast, waardoor de uitleg nu duidelijker en makkelijker leesbaar is.
Plaatsingsdatum: augustus 2025
Buitenlandhulp bij twijfel of je een Nederlandse zorgverzekering kunt behouden
Door allerlei regels en wetten is het soms lastig te overzien of je bij wonen, werken of studeren in het buitenland je Nederlandse zorgverzekering kunt behouden. Daarvoor kun je vanaf nu de Buitenlandhulp raadplegen. Door het beantwoorden van een paar vragen weet je direct waar je aan toe bent en of je iets moet regelen. De Buitenlandhulp is via diverse pagina’s op unive.nl te benaderen, zoals unive.nl/zorgverzekering/buitenland.
Plaatsingsdatum: augustus 2025
Bewindvoerders kunnen nu ook cliënten online aanmelden
Het is voor bewindvoerders, curators, budgetbeheerders en mentors gemakkelijker om hun cliënten aan- en af te melden. Via deze pagina kunnen cliënten nu ook online aangemeld worden. Op deze manier kan de aanvraag sneller en efficiënter afgehandeld worden. De bewindvoerder ontvangt na de aan- of afmelding altijd bericht van Univé zodra het verzoek is verwerkt.
Plaatsingsdatum: mei 2025
Teletolk nu ook beschikbaar in de Univé app
Vanaf nu is het voor dove en slechthorende leden ook mogelijk om contact met Univé op te nemen via de Univé app. Via de Teletolk button in de app kunnen zij kiezen voor een gesprek met tussenkomst van een tolk in gebaren, tekst of spraak. Zij kunnen kiezen voor een tolk die het gesprek via tekst of via gebarentaal vertaalt. Vervolgens wordt een officiële tolk ingeschakeld en kan de adviseur het gesprek voeren zoals hij gewend is. Dit is een gratis service.
Plaatsingsdatum: mei 2025
Chatten in Mijn Univé in meerdere talen
Het is nu ook mogelijk om contact op te nemen via de chat als je ingelogd bent in Mijn Univé. Daarnaast kan je nu in verschillende talen met ons chatten dankzij de ingebouwde vertaalmogelijkheid.
Plaatsingsdatum: december 2024
Univé beter bereikbaar voor doven en slechthorenden
Vanaf november kunnen ook doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking laagdrempelig telefonisch contact met Univé opnemen. In Nederland zijn ruim 1,5 miljoen mensen die zich niet goed verstaanbaar kunnen maken en hierdoor dagelijks tegen problemen aanlopen. Via een button op onze klantenservicepagina kunnen doven en slechthorenden contact met Univé opnemen met de tussenkomst van een doventolk.
Plaatsingsdatum: november 2024
Fietsverzekering afsluiten
Sinds kort is het mogelijk om twee fietsverzekeringen tegelijk aan te vragen. Op deze manier hoef je jouw persoonlijke gegevens maar één keer in te vullen.
Plaatsingsdatum: oktober 2024
Livechat
Het chatvenster van de livechat is vernieuwd. Het heeft een gebruiksvriendelijker ontwerp. Je kunt nu bijlages meesturen en het chatgesprek kan worden gedownload.
Plaatsingsdatum: oktober 2024
Fysio ZelfCheck
In de Univé App kan je sinds kort een Fysio ZelfCheck doen. Deze zelfcheck is handig wanneer je lichte lichamelijke klachten hebt. Je ontvangt dan een instructievlog en oefeningen om thuis mee aan de slag te gaan.
Plaatsingsdatum: september 2024
Polisblad zorgverzekering
Het polisblad van onze zorgverzekering is in een nieuw jasje gestoken. Het is duidelijker en overzichtelijker gemaakt, zodat je in één oogopslag kunt zien hoe je verzekerd bent.
Plaatsingsdatum: augustus 2024
Fietssleutel doorgeven
Als jouw fietsslot vervangen is, moet je het nieuwe sleutelnummer aan Univé doorgeven. We hebben dit makkelijker gemaakt. Er is nu in Mijn Univé een ingang gemaakt met de naam ‘Ik wil een nieuwe fietssleutel doorgeven’ met daarbij extra informatie over het doorgeven ervan. Zo is de route logischer en makkelijker vindbaar.
Plaatsingsdatum: mei 2024
Aanvragen groene kaart caravan
Dan heb je elk jaar een nieuwe groene kaart nodig. Eerder moest je hiervoor zelf contact met ons opnemen. Vanaf nu sturen wij je, voordat de groene kaart afloopt, een mailtje met de melding dat de groene kaart opnieuw kan aangevraagd kan worden.
Plaatsingsdatum: april 2024
Chatbot
Sinds kort is het ook mogelijk om contact met ons op te nemen via de chatbot. Het voordeel is dat de chatbot altijd bereikbaar is en je niet hoeft te wachten op een antwoord.
Toch liever bellen of naar jouw vertrouwende Univé winkel? Dat kan natuurlijk ook.
Plaatsingsdatum: april 2024
Je kunt ook de eerder gerealiseerde verbeteringen lezen.