Dankzij u verbeterd

Hieronder leest u een aantal belangrijke verbeteringen die wij sinds 2019 hebben doorgevoerd naar aanleiding van uw reacties.

Namen bijlagen duidelijker

We hebben de namen aangepast van de bijlagen die we sturen naar onze klanten. De namen van de bijlagen begonnen met een lang nummer, waardoor het niet altijd duidelijk was welke bijlagen we hadden verstuurd. Ook zagen sommige klanten hierdoor per ongeluk bijlagen over het hoofd. Nu zijn de namen van de documenten duidelijker gemaakt. 

Plaatsingsmaand: februari 2021

 

Cyberdekking

Voor al onze klanten met een schadeverzekering bij Univé bieden wij een Helpdesk voor cybercrime aan. Deze Helpdesk is 24 uur per dag beschikbaar voor klanten met cybercrimeproblemen, zoals phishing of ransomware. Daarnaast heeft Univé op een aantal verzekeringen, waaronder de inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering, een cyberdekking toegevoegd. Hiermee zijn klanten gedekt tegen schade door cybercrime met een maximum van € 2.000 per jaar. Deze dekking is de eerste 12 maanden gratis voor onze leden. 
 

Plaatsingsmaand: februari 2021

 

Duidelijker info fietsverzekering 

Vanuit verschillende klanten ontvingen wij signalen dat het afsluiten van een fietsverzekering niet altijd even duidelijk is. We hebben gekeken waar de onduidelijkheden zaten en op basis hiervan extra informatie toegevoegd op unive.nl. U vindt er bijvoorbeeld info over de accu van de fiets en wat u moet doen als u de fietssleutel kwijt bent. 

Plaatsingsmaand: december 2020

 

Vernieuwde bevestigingsmail zorgverzekering

Klanten die online een zorgverzekering bij Univé afsluiten, krijgen nu een vernieuwde bevestigingsmail. De mail is duidelijker en bevat geen onnodige info meer. Daarnaast leest u in de mail wat u precies heeft aangevraagd en hoe het vervolg op de aanvraag verloopt.

Plaatsingsmaand: oktober 2020

 

Mijn Univé langer beschikbaar

Wij ontvingen regelmatig opmerkingen van klanten dat een sessie in Mijn Univé (te) snel wordt beëindigd. Tot nu toe kreeg u na 10 minuten een melding, waardoor het soms niet mogelijk was om een wijziging volledig door te voeren. Voortaan krijgt u niet na 10 minuten, maar pas na 30 minuten zo'n melding.

Plaatsingsmaand: september 2020

 

Duidelijke info na het indienen van een schade

Als u bij Univé online uw schade meldt, krijgt u een verbeterde pagina te zien na het melden van de schade. Door aangepaste teksten is het nu duidelijker wat u kunt verwachten nadat u uw schade heeft ingediend.

Plaatsingsmaand: september 2020

 

Compliment doorgeven mogelijk

Verschillende klanten hebben bij ons aangegeven dat zij geen mogelijkheid hebben om een compliment in te dienen over Univé. Die optie hadden we inderdaad niet. Inmiddels is het wel mogelijk om bij ons complimenten in te dienen. We geven de complimenten graag door aan de collega’s of afdelingen voor wie het compliment bedoeld is.

Plaatsingsmaand: september 2020

 

Chatten met Univé Zorg

Sinds deze zomer is het ook mogelijk om te chatten over uw zorgverzekering. U kon al wel chatten met ons over uw schadeverzekeringen, maar nu is dat ook mogelijk over uw zorgverzekering. Dat kan via deze chatpagina.

Plaatsingsmaand: juli 2020

 

Pechhulp bij de fietsverzekering

Heeft u een fietsverzekering met pechhulp én krijgt u onderweg een lekke band? Dan kunt u ervoor kiezen om deze te laten vervangen door een Gaadi-band in plaats van vervoer naar een reparatiebedrijf. Hierdoor kunt u sneller uw fietstocht weer voortzetten.

Plaatsingsmaand: juni 2020

 

Dekkingscheck bij schade

Heeft u een sterretje in uw ruit en weet u niet of u hiervoor verzekerd bent? Sinds kort vindt u de dekkingscheck via https://www.unive.nl/schade. U selecteert daar Vervoer > Auto > Ruitschade. Aansluitend vult u uw kenteken en de datum van de schade in. Vervolgens laten wij u weten of u dekking heeft voor deze schade op de door u ingevulde dag. De dekkingscheck is binnenkort ook beschikbaar voor andere soorten schade. Hierdoor kunt u gemakkelijk checken of u voor een bepaalde schade bij ons verzekerd bent of niet.

Plaatsingsmaand: mei 2020

 

Chatbot en livechat in Mijn Univé Zorg

Sinds 4 mei is het voor onze zorgklanten mogelijk om in Mijn Univé Zorg een chatbot te raadplegen of te chatten met een medewerker. De chatbot kan antwoorden geven op allerlei vragen, zoals: ‘Hoeveel fysiotherapiebehandelingen zitten er in mijn pakket?’ en ‘Hoe sluit ik een betalingsregeling af?’ Komt u er met de chatbot niet uit of weet de chatbot het antwoord niet? Dan wordt een livechatmedewerker ingeschakeld die u graag verder helpt.

Plaatsingsmaand: mei 2020

 

Verruiming voorwaarden motorverzekering

Naar aanleiding van verschillende klantreacties hebben we de voorwaarden van onze motorverzekering verruimd. Bij de All Risk-dekking is de maximale grens van de nieuw- en aanschafwaarderegeling verruimd van € 20.000 naar € 30.000. Hierdoor kunnen wij deze regelingen aan meer klanten aanbieden. Ook als u afgelopen jaar een motor in deze categorie heeft gekocht, kunt u voor één van deze regelingen kiezen.

Plaatsingsmaand: april 2020

 

Calamiteitenpagina op unive.nl

Als zich calamiteiten voordoen, willen we onze klanten graag goed en tijdig informeren. Daarom hebben we op unive.nl een calamiteitenpagina in het leven geroepen. Op deze pagina beantwoorden we onder andere de meest gestelde vragen van onze klanten. Niet alleen met betrekking tot het coronavirus, maar bijvoorbeeld ook in geval van aanslagen, natuurrampen en stakingen.

Plaatsingsmaand: maart 2020

 

Groene kaart in Mijn Univé

Op unive.nl verwezen we voor het downloaden van de groene kaart naar het tabblad ‘Correspondentie’ in Mijn Univé. Dit tabblad bleek moeilijk vindbaar, omdat het verstopt zat onder het kopje ‘Mijn Postvak’. De teksten op unive.nl zijn aangepast, zodat klanten nu direct op de goede plek terechtkomen.

Plaatsingsmaand: januari 2020

 

Preventiebudget voor AOV-klanten

We besteden graag aandacht aan het voorkomen en beperken van schades, ook bij onze arbeidsongeschikheidsverzekering (AOV). Daarom krijgen AOV-klanten sinds december 2019 het voorkomen&beperken-budget aangeboden. Eens in de drie jaar ontvangt de AOV-klant een preventiebudget van € 500,-. Dit budget kan de klant bijvoorbeeld besteden aan coaching, preventief medisch onderzoek of aan het vitaliteitsprogramma.

Plaatsingsmaand: december 2019

 

Opzeggen oude zorgverzekering

Als er online een zorgverzekering bij ons wordt aangevraagd, zeggen wij de oude verzekering op als de aanvrager dat wenst. Toch twijfelden veel klanten of dit daadwerkelijk het geval was. Om deze twijfel weg te nemen, hebben wij extra teksten geplaatst waarin we aangeven dat de vorige verzekering door ons inderdaad wordt opgezegd.

Plaatsingsmaand: december 2019

 

Meer kinderen toevoegen bij zorgaanvraag

Bij het online aanvragen van onze zorgverzekering konden er maximaal 4 kinderen worden toegevoegd op de polis. Wilde iemand meer kinderen op de polis toevoegen, dan moesten hij bellen naar onze Klantenservice. Inmiddels is het mogelijk om online maximaal 8 kinderen toe te voegen op de polis.

Plaatsingsmaand: november 2019

 

AOV voor zzp’ers

Na feedback van zzp’ers hebben we verschillende verbeteringen doorgevoerd voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV). Zo zijn verschillende teksten herschreven en is het aantal vragen teruggebracht. Ook is de oorspronkelijke naam van de verzekering 'Flexibele Inkomensverzekering zzp' aangepast in: 'AOV voor zzp’ers'.

Plaatsingsmaand: oktober 2019

 

Autoverzekering online aanvragen  

Bij het online aanvragen van een autoverzekering ontstond soms onduidelijkheid over bepaalde termen. We hebben nu verschillende termen duidelijker uitgelegd. Zo hebben we ‘motorrijtuig’ aangepast naar ‘auto’ en ‘gegevens hoofdbestuurder’ aangepast naar ‘wie rijdt er het meest in de auto’.

Plaatsingsmaand: oktober 2019

 

Schade melden voor zakelijke klanten

Het melden van een schade is voor zakelijke klanten nu nog makkelijker en sneller gemaakt. Sommige vragen bleken niet per se nodig voor het behandelen van een schade; deze vragen zijn daarom verwijderd. Daardoor blijven alleen de écht relevante vragen over. Daarnaast kan een zakelijke klant nu voor zowel een pand als voor een motorvoertuig expertise aanvragen.

Plaatsingsmaand: oktober 2019

 

Duidelijke mail bij afsluiten van een verzekering

Als u een verzekering bij ons afsluit, ontvangt u hiervan een ontvangstbevestiging per e-mail. Deze e-mail hebben wij vernieuwd. Zo weet u beter wat u van ons kunt verwachten en hoe lang het duurt voordat u een polis van ons ontvangt.

Plaatsingsmaand: september 2019

 

Hoofdbestuurder bij aanvraag autoverzekering

Bij het aanvragen van een autoverzekering wordt gevraagd naar de gegevens van de hoofdbestuurder. Dit blijkt verwarrend te zijn, want vaak worden dan de eigen gegevens ingevuld, terwijl eigenlijk één van de kinderen hoofdbestuurder is. Daarom hebben wij de volgorde van de vragen aangepast. Hierdoor wordt duidelijker welke gegevens wij precies willen weten voor het in orde maken van de autoverzekering.

Plaatsingsmaand: september 2019

 

Zorgpas aanvragen in Mijn Univé Zorg

Sinds 31 juli is het mogelijk om in Mijn Univé Zorg een nieuwe zorgpas aan te vragen. In de Mijn Omgeving kan de klant aangeven voor welke verzekerde hij/zij een nieuwe zorgpas wil aanvragen. Vervolgens krijgt de klant deze pas binnen 8 dagen gratis thuisgestuurd.

Plaatsingsmaand: augustus 2019

 

Zorgkosten in het buitenland

Regelmatig ontvangen wij vragen over hoe het precies zit met zorgkosten in het buitenland. We hebben een nieuwe informatiepagina op unive.nl aangemaakt waarop u kunt checken welke zorgkosten in het buitenland worden vergoed met uw verzekering.

Plaatsingsmaand: juni 2019

 

Inloggen met FaceID

Voor iOS-gebruikers is het vanaf nu mogelijk om in te loggen in de Univé App via FaceID. Hierdoor is het nog makkelijker om in te loggen in de Univé App.

Plaatsingsmaand: juni 2019

 

Duidelijkere brieven

Elk jaar ontvangt u van ons nieuwe verzekeringspapieren. 
Deze brieven en mails zijn aangepast waardoor ze duidelijker en makkelijker leesbaar zijn. 

Plaatsingmaand: mei 2019

 

Gemakkelijker uw autoschade melden

Wanneer u een autoschade heeft, kunt u dit melden via Mijn Univé of de Univé app. Er zijn aanpassingen gedaan waardoor u nu minder vragen hoeft te beantwoorden. Zo kunt u veel sneller een schade melden en krijgt u alleen nog vragen die ertoe doen.

 Plaatsingsmaand: februari 2019

U kunt ook de eerder gerealiseerde verbeteringen lezen.

Meer over verbeteringen