Veelgestelde vragen over Mijn Univé Zakelijk
Heeft u een vraag over Mijn Univé Zakelijk? Bekijk de antwoorden op de meestgestelde vragen hieronder.
Veelgestelde vragen
Uit veiligheidsoverwegingen is de link 24 uur actief. Heb je het account niet binnen deze tijd bevestigd? Dan moet je je opnieuw aanmelden.
Zowel Mijn Univé, Mijn Univé Zakelijk als Mijn Univé Zorg zijn persoonlijke, beveiligde omgevingen waarin je jouw verzekeringsgegevens online kunt bekijken en wijzigen. Het verschil tussen de drie omgevingen:
Via Mijn Univé krijg je de gegevens van al jouw Univé-verzekeringen te zien, kunt je jouw persoonlijke gegevens en verzekeringen wijzigen, online jouw schade melden en je correspondentie inzien. Je kunt inloggen met jouw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Jouw zorgverzekering kun je niet wijzigen in Mijn Univé; dit kan via Mijn Univé Zorg.
Via Mijn Univé Zorg heb je toegang tot alleen de gegevens van uw Univé-zorgverzekering. Toegang krijg je met jouw DigiD. Je kunt hier meer, zoals jouw zorgverzekering wijzigen of een overzicht van jouw declaraties of facturen bekijken.
Via Mijn Univé Zakelijk krijg je de gegevens van al jouw Zakelijke Univé-verzekeringen te bekijken, kun je jouw persoonlijke gegevens bekijken en heb je online inzage in jouw verzekeringsgegevens. Ook is al jouw correspondentie met Univé in te zien. Je kunt inloggen met jouw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Jouw particuliere of zorgverzekeringen kun je niet wijzigen in Mijn Univé Zakelijk; dit kan via Mijn Univé of Mijn Univé Zorg.
Opwww.unive.nl/mijnunivezakelijk kies je voor ‘Account aanmaken’ en vul je eenmalig een aantal bedrijfsgegevens in, zoals het Kvk-nummer, e-mailadres, mobiele nummer en wachtwoord. Aan de hand daarvan zoeken wij jou op in onze klantenadministratie. Hebben wij je gevonden, dan krijg je een bevestigingsmail met een activeringslink. Nadat je via die link jouw account hebt geactiveerd, heb je direct toegang tot Mijn Univé Zakelijk.
Op het eerste scherm (het inlogscherm) van Mijn Univé Zakelijk dien je jouw inlognaam en wachtwoord in te vullen. Weet je jouw wachtwoord niet meer, klik dan in dat scherm op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Je kunt dan op een vervolgscherm jouw e-mailadres invullen. Kort daarna krijg je op dat e-mailadres een mail met een link waarmee je jouw wachtwoord kunt wijzigen.
Mijn Univé Zakelijk is een persoonlijke, beschermde omgeving om jouw Zakelijke Univé-verzekeringen 24 uur per dag online te beheren. Nadat je bent ingelogd, kun je eenvoudig jouw bedrijfsgegevens bekijken en heb je online inzage in jouw verzekeringsgegevens. Ook is al jouw correspondentie met Univé in te zien.
Je kunt Mijn Univé Zakelijk alleen aanvragen als er verzekeringen op jouw naam staan. Dus alleen als jij de verzekeringsnemer bent. Jouw zakelijk partner of werknemers kunnen geen eigen Mijn Univé Zakelijk-account aanvragen. Maar als zij zelf verzekeringen op hun eigen naam hebben bij Univé, dan kan dat wel.
Als je deze foutmelding krijgt te zien, is het polisnummer, het e-mailadres of het KvK-nummer (of een combinatie hiervan) niet juist. Wanneer wij een ander e-mailadres van jou geregistreerd hebben dan het adres waarmee jij je probeert aan te melden, krijg je ook deze foutmelding. Neem dan contact met ons op via 0592 349 345 (ma-vr 08:30 - 21:00 en za 08:30 - 17:00 uur).
Heb je een Univé-verzekeringspakket? Dan kun je inloggen of je aanmelden voor een account met het e-mailadres dat bij ons bekend is.
Hebben wij geen e-mailadres van jou geregistreerd? Dan kun je je aanmelden met jouw e-mailadres.
Let op: Elk e-mailadres kan maar één keer gebruikt worden als gebruikersnaam. Voor twee Mijn-omgevingen heb je dan ook twee afzonderlijke e-mailadressen nodig.