Ga naar inhoud

Glasschade

Bij glasschade door brand aan je huis en/of inboedel is het goed om te weten hoe je de schadeafhandeling in gang zet. Op die manier kan Univé je het beste hulp bieden.

Wat is verzekerd?

Glasschade is standaard meeverzekerd via de Opstalverzekering All Risk. Univé vergoedt dan de breuk van ruiten die dienen om licht door te laten en behoren tot de woning. Kosten voor het treffen van noodvoorzieningen zijn tot bepaalde hoogte meeverzekerd. Bijvoorbeeld om het kozijn van een gesneuvelde ruit te dichten.

Wat kun je het beste doen bij glasschade?

  • Neem zelf maatregelen om de schade te beperken.
  • Maak foto’s van de schade, als je die mogelijkheid hebt.
  • Meld je schade zo snel mogelijk bij Univé. Houd daarbij je polisnummer bij de hand.

Zo kan Univé je het beste hulp bieden bij de afhandeling.

Zo kun je je glasschade melden bij Univé

  • Online je schade melden
    Je schade kun je 24 uur per dag eenvoudig online melden via Mijn Univé. Je beantwoordt een paar vragen en verstuurt online je gegevens naar ons. Nog geen account? Maak hier je account aan.
  • Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van de Univé App.

Direct contact met een medewerker?

Bekijk hier alle contactgegevens of kom langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.

Meld je schade online 

Gaat het om een calamiteit, een grote brand of enorme schade? Dan kun je die niet online melden. Hiervoor kun je beter rechtstreeks contact opnemen met Univé.

Dekking

Wil je zelf nalezen welke schade jouw Univé opstal- of inboedelverzekering dekt? Raadpleeg dan de polisvoorwaarden van je opstalverzekering of inboedelverzekering.

Het is handig om je polisnummer bij de hand te hebben als je je schade meldt.