Ga naar inhoud

Aankopen en geld

Heb je een conflict over een product of dienst? Bijvoorbeeld doordat je aankoop geleverd is met schade? Dan kunnen onze juristen ervoor zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt. Ook als je niet verzekerd bent.

  • Conflict over product (bijv. auto, tv, bank of laptop)
  • Conflict over dienst, abonnement of lening
  • Conflict met verkoper, kredietverstrekker of adviseur

Onze oplossingen

Soms kan het helemaal misgaan met een grote aankoop. Misschien werd je opgelicht door een webshop of een verkoper op Marktplaats. Of ging je in zee met een kredietverstrekker die ervandoor is met jouw aanbetaling. Welk probleem rondom aankopen en geld je ook hebt: onze ervaren juristen kunnen je bijna altijd verder helpen.

Uit onze oplossingen kies je precies de hulp die jij nodig hebt. Advies nodig? Met onze online pakkethulp ontdek je binnen een minuut welke oplossing het beste bij jouw situatie past.

Geen verborgen kosten

Bij ons krijg je juridische hulp voor een vaste prijs, inclusief btw. Komen er extra kosten van derden bij, bijvoorbeeld omdat je een rechtszaak wilt starten? Dan bespreken we dit altijd vooraf met jou. Zo kun je bepalen of je akkoord gaat met de kosten.

Wat past het beste bij jouw situatie?

We bieden oplossingen voor allerlei juridische problemen over aankopen en geld. Wil je direct weten of en hoe we je kunnen helpen? Gebruik dan onze online pakkethulp.

Of je nu een auto of koelkast koopt: je hebt recht op een product dat werkt. Kocht je een product, maar heb je dit nooit gekregen? Voldoet de aankoop helemaal niet aan wat je ervan mag verwachten? Of ging het product snel kapot, terwijl je het normaal gebruikt hebt? Dan helpen we je graag met een juridische check van de koopovereenkomst.

  • Product voldoet niet aan koopovereenkomst: het product biedt niet wat je ervan verwachtte, terwijl je het normaal gebruikt hebt 

  • Ondeugdelijk product: product werkt niet goed, is beschadigd of heeft missende onderdelen

  • Misleidende of agressieve verkoop van product

Lees meer over Situatie beoordelen

Werd je door een verkoper onder druk gezet om een abonnement of verzekering af te sluiten? Of bestelde je een dienst die niet voldoet aan de beloftes van de verkoper? Dan raden we je het pakket Situatie beoordelen aan. Onze juristen checken jouw (diensten)overeenkomst en leggen precies uit wat je rechten zijn.

  • Conflict met leverancier van een service of abonnement

  • Conflict met verzekeraar (in overleg)

  • Misleidende of agressieve verkoop van dienst, abonnement of verzekering

Lees meer over Situatie beoordelen

Mogelijk sloot je een lening af die achteraf minder aantrekkelijk blijkt dan de kredietverstrekker je beloofde. Of misschien is de kredietaanbieder ervandoor met jouw aanbetaling. In zo’n situatie raden we een beoordeling van je situatie aan. De jurist controleert jouw overeenkomst en geeft direct advies over wat je kunt doen.

  • Conflict met kredietaanbieder

  • Conflict met bank, broker, pensioenfonds of andere financiële instelling

  • Misleidende of agressieve verkoop van lening

Lees meer over Situatie beoordelen

Het kan zijn dat je reis of vakantie enorm tegenviel. Bijvoorbeeld doordat het hotel helemaal geen zwembad bleek te hebben. Of doordat het helemaal misging bij de reisorganisatie. In zulke situaties raden we je een gesprek met een jurist aan. Tijdens het (beeld)gesprek kun je jouw situatie uitleggen en krijg je direct juridisch advies.

  • Conflict met aanbieder van reis of vakantie

  • Conflict met hotel, camping, B&B of andere accommodatie

  • Conflict met autoverhuurbedrijf

Lees meer over Bellen met jurist

Goed om te weten: voor deze situatie bieden we alleen deze oplossing.

Wat Univé voor je kan betekenen

We hebben meer dan 250 juristen in dienst die je kunnen helpen met de lastigste situaties. Zonder dat je een verzekering nodig hebt of moet afsluiten. Wel zo makkelijk.

Vragen & contact