Ga naar inhoud

Nieuwe wasmachine met gebreken

Als je een nieuwe wasmachine koopt, dan wil je daar natuurlijk jaren profijt van hebben. Maar helaas: het apparaat dat je kocht gaat al na 2 jaar stuk. Je neemt contact op met de verkoper, maar die wil de machine niet voor je repareren. Wel krijg je korting op een gloednieuwe wasmachine. Wat nu?

Geen rechtsbijstandverzekering, maar wel juridische hulp?

Vraag direct een (beeld)gesprek aan met een van onze juristen. Binnen 30 minuten weet je precies waar je aan toe bent.

Bellen met een jurist voor € 65

Wat zijn mijn rechten?

Heb je garantie en is de machine niet door eigen gebruik kapot gegaan? Dan moet de verkoper de machine kosteloos repareren of vervangen. Is dit niet mogelijk, dan krijg je de dagwaarde terug en haalt de verkoper de wasmachine op.

Heb je geen garantie meer van de fabrikant of verkoper? Dan kun je mogelijk aanspraak maken op de wettelijke garantie. Deze gaat soms namelijk even verder dan de garantie die de fabrikant of verkoper geeft.

Wat doet de jurist?

De jurist legt uit welke stappen mogelijk zijn in jouw situatie. Hierna gaat de jurist voor jou aan de slag. Zo kan die de verkoper verzoeken om de wasmachine te repareren of te vervangen.

Wil de verkoper niet meewerken, dan kan de jurist je verder bijstaan (in overleg). Bijvoorbeeld door jouw zaak te melden bij een geschillencommissie en zo vervanging of reparatie van jouw wasmachine te regelen.

Ik heb nu geen probleem, maar wil wel hulp als het nodig is

Met een rechtsbijstandverzekering van Univé kun je altijd rekenen op juridische hulp. Je kiest zelf de dekking die bij jouw wensen past.

Rechtsbijstandverzekering vanaf € 7,41

Heb je al een rechtsbijstandverzekering van Univé?

Bij Univé Rechtshulp kun je direct online je zaak melden. Onze juristen nemen dan snel contact met je op. Of meld je zaak telefonisch via 0592-382501 (ma t/m vr 8.30 - 19 uur, za 8.30 - 13 uur).

Zaak melden

Veelgestelde vragen over rechtshulp

Meer over kopen en recht