Ga naar inhoud

Uw identificatie

Als verzekeraar moeten wij voldoen aan de huidige wet- en regelgeving. In bepaalde gevallen, zoals onder andere bij afname van levens- en kapitaalverzekeringen, gelden extra regels over de vastlegging van de identificatie. Daarom moet u zich identificeren.  

Online identificeren

In de aankondiging en uitnodiging die u van ons heeft ontvangen staat uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarmee kunt u inloggen in het klantportaal. Nadat u uw wachtwoord heeft veranderd in een zelfgekozen wachtwoord kunt u naar de ID-scan.

Ga naar het klantenportaal

Maak bij voorkeur gebruik van een mobiel apparaat (smartphone) met camera om de foto van uw identiteitsbewijs direct te uploaden. Het is ook mogelijk een foto te maken en deze uploaden vanaf uw desktop of tablet.

Een goede foto van uw identiteitsbewijs maakt u zo:

  • Leg uw identiteitsbewijs plat neer, bij voorkeur op een donkere ondergrond.
  • Maak vóór gebruik de camera van uw apparaat schoon.
  • Houd de camera recht boven uw identiteitsbewijs en zorg voor een scherpe focus.
  • Pas op dat niets de tekst op het document blokkeert.
  • Let op dat er geen licht weerkaatst op het document.

Vragen en contact

Lees hieronder de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. U kunt ons bellen op 088 3300 300 of een e-mail sturen naar oost@unive.nl

Uit controle is gebleken dat uw identificatie bij ons ontbreekt. Daarom heeft u van ons een brief of e-mail ontvangen waarin wij u verzoeken zich te identificeren. Heeft u geen brief of e-mail ontvangen, dan hoeft u niets te doen. 

Volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme zijn wij, als verzekeraar en tussenpersoon, bij afname van bepaalde producten verplicht de identiteit van onze klanten te controleren en vast te leggen. 

Om u te kunnen identificeren hebben wij een geldig identiteitsbewijs van u nodig. Wij controleren uw gegevens en leggen de volgende gegevens vast:
- Type identiteitsbewijs; 
- nummer identiteitsbewijs (na vastlegging is dit nummer alleen zichtbaar voor functioneel beheerders);
- datum van uitgifte;
- plaats van uitgifte; 
- en datum verificatie.
Wij bewaren geen kopie van uw identiteitsbewijs. Wij leggen uw gegevens vast in combinatie met het product waarvoor wij u moeten identificeren. Stopt uw afname van het product, dan worden de vastgelegde identificatiegegevens na de wettelijk bepaalde bewaartermijn verwijderd. 

Voor de online identificatie maken wij gebruik van de ID-scan van Rabo Identity Services, een dienst van Rabobank (u hoeft hiervoor geen klant te zijn van Rabobank). In het online portaal kunt u op een veilige manier een foto van uw identiteitsbewijs uploaden. Na controle van uw identiteit en verwerking van de gegevens wordt de foto van uw identiteitsbewijs verwijderd. 

Om u online te kunnen identificeren heeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Uw gebruikersnaam heeft u per brief van ons ontvangen. Uw wachtwoord hebben wij u per brief of email gestuurd. Bent u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt? Neem dan contact met ons op om uw gebruikersnaam en/of wachtwoord op te vragen. U kunt ons bellen op 088 3300 300 of een e-mail sturen naar oost@unive.nl

Goed dat u alert bent, veiligheid en zekerheid staan voorop. Twijfelt u over de echtheid van het verzoek tot identificatie? Neem dan contact op met één van onze winkels om het verzoek te verifiëren.   

Om het u zo makkelijk mogelijk te maken bieden wij u de mogelijkheid zich online te identificeren. Maakt u daar liever geen gebruik van, dan kunt u ook langskomen in één van onze winkels. Vergeet niet uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of vreemdelingendocument) mee te nemen. 

Zonder uw identificatie mogen wij onze dienstverlening in de huidige vorm voor Wwft-plichtige producten niet voortzetten. Wilt of kunt u zich niet identificeren, dan zijn wij helaas genoodzaakt de dienstverlening voor deze producten te beëindigen. In dat geval informeren wij u schriftelijk.