Veelgestelde vragen over schade en je fietsverzekering
Heb je schade aan je fiets en heb je dit al bij Univé gemeld? Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.
Zoekt je naar algemene informatie over je fietsverzekering?
Bekijk dan hier de veelgestelde vragen over onze fietsverzekering.
Ja, als je schade meldt of betrokken bent bij een schade, worden je gegevens doorgegeven aan Stichting CIS. Nederlandse verzekeraars delen via CIS informatie om fraude te voorkomen en risico’s beter te beheren. Dit gebeurt onder strenge regels. Het privacyreglement van CIS geldt hierbij. Meer informatie vind je op www.stichtingcis.nl.
Dat hangt af van hoe je de schade hebt gemeld.
Heb je de schade zelf gemeld via Mijn Univé? Dan krijg je meteen een bevestiging dat je schade in behandeling is. In dit bericht staat ook binnen hoeveel dagen je meer informatie krijgt.
Heb je de schade gemeld via een medewerker van Univé of via een Univé-winkel? Dan heb je vaak direct al informatie gekregen over je schade.
In de polisvoorwaarden staat welke schades wel en niet worden vergoed. Staat de schade daar niet in? Dan krijg je bericht van onze schadebehandelaar.
Bekijk hier de polisvoorwaarden.
Op je polis staat hoeveel geld wij maximaal uitbetalen als je fiets total loss raakt of wordt gestolen. Dit bedrag wordt elke keer opnieuw bepaald bij de start en verlenging van je verzekering. We gebruiken hiervoor de afschrijvingstabel in je polisvoorwaarden.
Ook accessoires van je fiets en je fietshelm zijn meeverzekerd. Hoeveel je daarvoor krijgt, hangt af van hoe oud ze zijn.
Is alleen je accu gestolen? Dan betalen wij dit alleen als de accu nieuw was toen je de verzekering afsloot, of als je daarna een nieuwe accu hebt laten plaatsen. Tweedehands of refurbished accu’s zijn niet verzekerd. Hoeveel je krijgt, hangt af van hoe lang de accu al verzekerd is. In je polisvoorwaarden staat hiervoor een afschrijvingstabel.