Ik heb een andere of nieuwe auto gekocht. Hoe kan ik deze verzekeren?
Heb je een andere of nieuwe auto gekocht als vervanging voor je huidige auto? En heb je al een autoverzekering bij Univé? Dan kan je gemakkelijk je autoverzekering wijzigen via Mijn Univé of de Univé App. In de video hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen.
Nieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering
1. In Mijn Univé
Via Mijn Univé kun je heel eenvoudig je auto wijzigen. Log in bij Mijn Univé. Bij 'Pakketoverzicht' kies je 'Verzekering wijzigen of opzeggen'. Nadat je de juiste autoverzekering hebt geselecteerd, kies je 'Ik heb een andere auto gekocht' en klik je op 'voertuig wijzigen'. Meer informatie over je autoverzekering wijzigen.
2. In de Univé App
Ga in de Univé App naar je verzekeringen en diensten. Kies de autoverzekering en selecteer 'Verzekering aanpassen'.
Heb je nog geen autoverzekering bij Univé? Of heb je een andere auto gekocht en wil je deze (tijdelijk) als tweede auto verzekeren? Lees dan meer over de mogelijkheden.
Transcript video: "Nieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering"
Voice-over: Nieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering bij Univé. Heb je pas een nieuwe auto gekocht? Gefeliciteerd!
[Beeld: Logo van Univé verschijnt in beeld, met de titel: “Nieuwe auto? Zo wijzig je makkelijk je autoverzekering”. Een vrolijke man staat in beeld. Zijn nieuwe auto staat klaar bij de autodealer, met een strik eromheen.]
Voice-over: Vervangt deze nieuwe auto jouw huidige auto? Dan is het belangrijk om je autoverzekering te wijzigen voordat je de weg opgaat. Gelukkig kan je dit regelen via de Univé App of Mijn Univé. Zo werkt het: ga naar de Univé App of Mijn Univé. Log in of maak een Mijn Univé-account aan. Selecteer de autoverzekering die je wil wijzigen.
[Beeld: De man pakt zijn mobiele telefoon erbij. Daarnaast is ook een laptop in beeld. Het beeld zoomt in op alleen de telefoon. Er wordt ingelogd in de Univé App. De man selecteert de autoverzekering die hij wil aanpassen.]
Voice-over: Kies daarna voor de optie ‘wijzigen’ en vervolgens ‘auto wijzigen". We hebben nu een paar gegevens van je nodig, zoals de ingangsdatum van de wijziging. Vanaf deze datum wil je in jouw nieuwe auto rijden. Geef ook aan of je jouw oude auto nog verzekerd wil laten.
[Beeld: In de app wordt er geklikt op ‘Wijzigen’ en daarna ‘Auto wijzigen’. De man vult de datum in en beantwoordt een vraag over de oude auto.]
Voice-over: Vul daarna het kenteken van je nieuwe auto in. Soms vragen we ook om de meldcode — die vind je op de koopovereenkomst of het kentekenbewijs.
[Beeld: De man vult zijn nieuwe kenteken en de meldcode in.]
Voice-over: Kies vervolgens de dekking die het beste bij jouw nieuwe auto past.
[Beeld: WA-, WA+-, en Allriskdekking zijn in beeld te zien. De man selecteert WA. Daarna voegt hij aanvullende dekkingen toe. De premie per maand is zichtbaar.]
Voice-over: Controleer je wijzigingen, klik op ‘Verzenden’, en je bent klaar!
[Beeld: Een samenvattingsscherm is zichtbaar. De man klikt op ‘Verzenden’. Een groen vinkje is zichtbaar met de tekst: “De wijziging voor je autoverzekering is succesvol doorgegeven.”]
Voice-over: Je ontvangt een bevestiging én je nieuwe polisblad per e-mail. En dat was het! Binnen 8 minuten is alles geregeld. Je kunt nu met een gerust hart de weg op.
[Beeld: Een e-mailmelding is op de telefoon zichtbaar. De man opent de e-mail. Bovenaan staat: “Jouw nieuwe polis”. De telefoon gaat in de broekzak van de man. Hij rijdt weg in zijn nieuwe auto. In het outro is het Univé-logo zichtbaar.]