Ga naar inhoud

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over rechtsbijstand?

Als je niet tevreden bent over de juridische hulp van Univé Rechtshulp, kun je een klacht indienen bij Univé Rechtshulp via dit klachtenformulier. Heb je een klacht over de rechtsbijstandverzekering? Dat geef je aan bij de verzekeraar Univé. Hier kun je een klacht indienen bij Univé over de rechtsbijstandverzekering

Wat te doen als je niet tevreden bent over de rechtshulpverlening?

De rechtshulpverleners van Univé Rechtshulp doen hun best je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de dienstverlening van je rechtshulpverlener. Geef dit eerst aan bij je eigen rechtshulpverlener. Die probeert dan samen met jou tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Stuur je klacht op via het klachtenformulier van Univé Rechtshulp. Het klachtenbureau van Univé Rechtshulp beoordeelt vervolgens jouw klacht.

Ben je het niet eens met die beoordeling? Dan kun je altijd jouw klacht aangeven bij het KiFiD. Het KiFiD is het officiële klachteninstituut voor de financiële dienstverlening.

Je klacht schriftelijk melden

Heb je een klacht die gaat over bijvoorbeeld je rechtsbijstandverzekering? Meld je klacht via het online klachtenformulier van Univé of schriftelijk. Als je schriftelijk jouw klacht wilt melden, stuur je jouw klacht naar het volgende adres:

Coöperatie Univé U.A.
Afdeling Klachtenmanagement
Postbus 15
9400 AA Assen

Heb je antwoord op je vraag gekregen?