Veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering
Algemene veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering
Een annuleringsverzekering verzekert de kosten wanneer je reis onverwachts niet doorgaat. Je krijgt dan de reissom, of een deel daarvan, vergoed als er sprake is van een geldige annuleringsreden. Een annuleringsverzekering is niet verplicht, maar wel handig om af te sluiten als je weet dat op reis gaat.
Dit kan, maar er gelden wel voorwaarden. Bovendien zijn deze voorwaarden voor de kortlopende anders dan die voor de doorlopende annuleringsverzekering.
Klik hier voor meer informatie over het afsluiten van een annuleringsverzekering nadat je je reis hebt geboekt.
Het is niet mogelijk de annuleringsverzekering te gebruiken om je reis te wijzigen. Je reis wijzigen met de annuleringsverzekering is alleen mogelijk als je reis niet door kan gaan of onverwacht afgebroken moet worden door bijzondere omstandigheden, zoals overlijden.
Klik hier en bekijk de situaties waarvoor dit geldt.
Of je je annuleringsverzekering kunt gebruiken als je je reis moet uitstellen, hangt af van de reden hiervoor. Ben je bijvoorbeeld ernstig ziek of is er een familielid overleden en vergoedt de reisorganisatie niet alle kosten van het uitstellen of omboeken van je reis? Dan kun je je annuleringsverzekering gebruiken. Alle redenen vind je in de voorwaarden.
Klik hier en bekijk de voorwaarden van de annuleringsverzekering.
Er zijn verschillende geldende annuleringsredenen. In onze voorwaarden lees je meer over de aanvullende eisen per reden. Staat jouw reden van annulering er niet bij, dan is dit niet verzekerd.
Klik hier en bekijk de voorwaarden van de annuleringsverzekering.
Ja, je kunt je annuleringsverzekering nog veranderen nadat je deze hebt afgesloten. Je kunt dit zelf online regelen via Mij Univé.
Klik hier en ga naar Mijn Univé.
Veelgestelde vragen over soorten annuleringsverzekeringen
Met de annuleringsverzekering van Univé kan je in veel situaties een vergoeding krijgen wanneer je jouw reis moet annuleren. Bijvoorbeeld omdat een familielid ziek geworden is, omdat je vliegtuig niet kan opstijgen of om een van de andere annuleringsredenen die in onze polisvoorwaarden voorkomt.
Klik hier voor meer informatie over onze annuleringsverzekering.
Ook voor reizen boven de € 4.500 per persoon kun je een annuleringsverzekering afsluiten. Dit doe je door je doorlopende annuleringsverzekering aan te vullen met een kortlopende annuleringsverzekering.
Klik hier voor meer informatie over onze annuleringsverzekering.
Dat hangt af van het type annuleringsverzekering dat je hebt. Met een doorlopende annuleringsverzekering zijn al je reizen het hele jaar door verzekerd. En een kortlopende annuleringsverzekering geldt voor 1 reis.
Klik hier voor meer informatie over onze doorlopende annuleringsverzekering.
Meer informatie over onze kortlopende annuleringsverzekering? Klik dan hier voor meer informatie over onze kortlopende annuleringsverzekering.
Veelgestelde vragen over dekkingen en vergoedingen
Moet je je reis tussentijds afbreken? Dan krijg je een vergoeding voor de gemiste reisdagen als je een geldige reden voor annulering hebt. Per gemiste dag krijg je een vergoeding van de totale reissom gedeeld door het aantal dagen dat je van plan was om op reis te gaan.
Klik hier voor meer informatie over geldige redenen voor annulering.
Veelgestelde vragen over kosten en premie
Veelgestelde vragen over meeverzekeren en reisgezelschap
Veelgestelde vragen over annuleren en afbreken van de reis
Bel altijd eerst met de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112 (24/7 bereikbaar). Eenmaal thuis kun je je schade declareren via Mijn Univé. Bewaar ook de annuleringsnota's goed.
Klik hier voor het telefoonnummer van de Univé Alarmcentrale: +31 592 348 112.
Klik hier om naar jouw Univé-account te gaan in Mijn Univé.
Dit hangt af van je verzekering. Heb je alleen een doorlopende of kortlopende annuleringsverzekering, dan krijg je een vergoeding voor de reisdagen die je mist. Heb je een doorlopende annuleringsverzekering met uitgebreide dekking? Dan krijg je de volledig verzekerde reissom terug, tot het maximumbedrag op je polis. Het eventuele eigen risico betaal je zelf.
Voor een korting op de premie kunt u kiezen voor eigen risico. Dit is als volgt:- Bij een verzekerd bedrag van € 1.500 is het eigen risico van € 150.
- Bij een verzekerd bedrag van € 3.000 is het eigen risico van € 300.
- Bij een verzekerd bedrag van € 4.500 is het eigen risico € 450.
Veelgestelde vragen over schade
Je hoeft geen schadeformulier in te vullen. Online kun je je schade melden bij ons. Bewaar alle informatie omtrent je schade, zoals de boekings- of annuleringsnota, wel goed. Voor de schadeafhandeling kan de behandelaar hierover namelijk contact opnemen.
Klik hier om schade te melden.
Veelgestelde vragen over uitsluitingen en voorwaarden
Een annuleringsverzekering is tot één maand voor de vertrekdatum van je reis af te sluiten. De annuleringsverzekering geldt als je deze afsluit voor het boeken van de reis. Is de reis al geboekt? Sluit dan binnen zeven dagen na het boeken een annuleringsverzekering af.
Klik hier voor meer informatie over tot wanneer je annuleringsverzekering kunt afsluiten.