Ga naar inhoud

Veelgestelde vragen over de doorlopende annuleringsverzekering

Met een annuleringsverzekering verzeker je de kosten van het niet doorgaan van je reis, of het eerder afbreken van je reis.  

Je mag je partner en kinderen meeverzekeren als deze op hetzelfde adres wonen. Deze personen die op de polis staan moeten een woonadres hebben in Nederland. 

Een annuleringsverzekering is tot één maand voor de vertrekdatum van je reis af te sluiten. De annuleringsverzekering geldt als je deze afsluit voor het boeken van de reis. Is de reis al geboekt? Sluit dan binnen zeven dagen na het boeken een annuleringsverzekering af.

Klik hier voor meer informatie over tot wanneer je annuleringsverzekering kunt afsluiten.

Veelgestelde vragen over schade en vergoeding

Dit hangt af van je verzekering. Heb je alleen een doorlopende of kortlopende annuleringsverzekering, dan krijg je een vergoeding voor de reisdagen die je mist. Heb je een doorlopende annuleringsverzekering met uitgebreide dekking? Dan krijg je de volledig verzekerde reissom terug, tot het maximumbedrag op je polis. Het eventuele eigen risico betaal je zelf.

Voor een korting op de premie kunt u kiezen voor eigen risico. Dit is als volgt:

  • Bij een verzekerd bedrag van € 1.500 is het eigen risico van € 150.
  • Bij een verzekerd bedrag van € 3.000 is het eigen risico van € 300.
  • Bij een verzekerd bedrag van € 4.500 is het eigen risico € 450. 

Als je je reis vooraf annuleert vanwege een reden die onder de annuleringsverzekering valt, krijg je de kosten vergoed.

Moet je je reis tussentijds afbreken? Dan krijg je een vergoeding voor de gemiste reisdagen als je een geldige reden voor annulering hebt. Per gemiste dag krijg je een vergoeding van de totale reissom gedeeld door het aantal dagen dat je van plan was om op reis te gaan. 

Klik hier voor meer informatie over geldige redenen voor annulering.

Je hoeft geen schadeformulier in te vullen. Online kun je je schade melden bij ons. Bewaar alle informatie omtrent je schade, zoals de boekings- of annuleringsnota, wel goed. Voor de schadeafhandeling kan de behandelaar hierover namelijk contact opnemen.

Klik hier om schade te melden.

Als je een schademelding hebt ingediend, krijg je binnen tien dagen een reactie. Deze reactie kan zijn: we vergoeden de schade, we vergoeden de schade niet, we willen de schademelding verder bespreken of we vragen om aanvullende informatie.

Heb je schade gemeld en hebben wij bevestigd dat we de schade vergoeden? De vergoeding staat dan binnen vijf werkdagen op je rekening.