Veelgestelde vragen over de doorlopende annuleringsverzekering
Een annuleringsverzekering is tot één maand voor de vertrekdatum van je reis af te sluiten. De annuleringsverzekering geldt als je deze afsluit voor het boeken van de reis. Is de reis al geboekt? Sluit dan binnen zeven dagen na het boeken een annuleringsverzekering af.
Klik hier voor meer informatie over tot wanneer je annuleringsverzekering kunt afsluiten.
Veelgestelde vragen over schade en vergoeding
Dit hangt af van je verzekering. Heb je alleen een doorlopende of kortlopende annuleringsverzekering, dan krijg je een vergoeding voor de reisdagen die je mist. Heb je een doorlopende annuleringsverzekering met uitgebreide dekking? Dan krijg je de volledig verzekerde reissom terug, tot het maximumbedrag op je polis. Het eventuele eigen risico betaal je zelf.
Voor een korting op de premie kunt u kiezen voor eigen risico. Dit is als volgt:- Bij een verzekerd bedrag van € 1.500 is het eigen risico van € 150.
- Bij een verzekerd bedrag van € 3.000 is het eigen risico van € 300.
- Bij een verzekerd bedrag van € 4.500 is het eigen risico € 450.
Moet je je reis tussentijds afbreken? Dan krijg je een vergoeding voor de gemiste reisdagen als je een geldige reden voor annulering hebt. Per gemiste dag krijg je een vergoeding van de totale reissom gedeeld door het aantal dagen dat je van plan was om op reis te gaan.
Klik hier voor meer informatie over geldige redenen voor annulering.
Je hoeft geen schadeformulier in te vullen. Online kun je je schade melden bij ons. Bewaar alle informatie omtrent je schade, zoals de boekings- of annuleringsnota, wel goed. Voor de schadeafhandeling kan de behandelaar hierover namelijk contact opnemen.
Klik hier om schade te melden.