Ga naar inhoud

28 maart 2018

Univé: Een nieuwe tijd vraagt om een nieuwe look

Na ruim 25 jaar vernieuwt Univé haar huisstijl. De samenleving verandert en Univé verandert mee. Niet alleen verzekeren, maar met elkaar risico’s voorkomen, gevolgen beperken en alleen verzekeren wat echt nodig is. We willen relevanter worden voor onze leden. En deze nieuwe koers, vraagt ook om een nieuwe look: frisser, meer energie en helemaal van deze tijd.  

Na ruim 25 jaar vernieuwt Univé haar huisstijl. De samenleving verandert en Univé verandert mee. Niet alleen verzekeren, maar met elkaar risico’s voorkomen, gevolgen beperken en alleen verzekeren wat echt nodig is. We willen relevanter worden voor onze leden. En deze nieuwe koers, vraagt ook om een nieuwe look: frisser, meer energie en helemaal van deze tijd.  

De appel en peer verdwijnen. Daarvoor in de plaats hebben we de “é” van Univé. De é is het nieuwe beeldmerk met als je goed kijkt een blaadje als accent aigu. Het blaadje is een knipoog naar onze slogan “Daar plukt u de vruchten van”. Want die blijft. Daarnaast houden we onze kleur groen, alleen dan net even wat frisser. Want we vernieuwen vanuit onze kracht, herkomst en toekomst als coöperatie. 

Gefaseerde aanpak

Bij het veranderen van onze huisstijl komt heel wat kijken. Zeker voor een organisatie als de onze met enkele kantoorpanden, ruim 120 winkels in het land en uiteraard alle digitale middelen en uitingen (website, social media kanalen en de Univé App). En dan al dat papierwerk (hoewel dat natuurlijk steeds minder wordt in het huidige digitale tijdperk), de vele groot- en kleinschalige sponsoractiviteiten en niet te vergeten de tientallen rondrijdende auto’s. Vandaar dat we er voor hebben gekozen om niet in een keer alles om te zetten, maar dat in fases te doen. Dit is niet alleen veel beter te organiseren, maar ook financieel veel voordeliger.

Oud en nieuw naast elkaar

Dat betekent dat sinds vandaag een groot gedeelte van onze website is overgegaan naar de nieuwe huisstijl. De komende weken zullen op detailniveau nog zaken worden aangepast. De komende maanden zijn de oude en nieuwe huisstijl gedeeltelijk naast elkaar te zien op unive.nl. Hetzelfde geldt voor de winkels, kantoren, auto’s, brieven, brochures, sponsoruitingen, en andere communicatiemiddelen. Het kan dus zijn dat de Univé winkel in uw woonplaats pas in het najaar omgaat, terwijl een willekeurige andere winkel dat al voor de zomer doet.

Deel dit bericht