Ga naar inhoud

Kan ik mijn aansprakelijkheidsschade online melden?

Bij Univé is het mogelijk om jouw aansprakelijkheidsschade online te melden. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld via je account op Mijn Univé of via de Univé App. Je kunt jouw schade ook op andere manieren melden, bijvoorbeeld telefonisch. Bekijk alle mogelijkheden op deze pagina.

Hoe meld ik mijn aansprakelijkheidsschade online?

Je kunt je aansprakelijkheidsschade online melden via Mijn Univé of de Univé App. Hoe dit precies werkt, zie je hieronder.

  • Mijn Univé

Schade melden kun je 24 uur per dag doen via je Mijn Univé-account. Heb je nog geen account? Maak hier jouw account aan. In je Mijn Univé-account kun je je schade indienen bij je aansprakelijkheidsverzekering. Daarbij beantwoord je een aantal vragen en vul je jouw gegevens in.

  • Univé App

Als je de Univé App hebt, kun je ook hier 24 uur per dag jouw schade melden. Heb je de app nog niet? Deze kun je hier downloaden. In de Univé App kun je jouw schade melden bij je aansprakelijkheidsverzekering.

Hoe kan ik mijn aansprakelijkheidsschade anders melden?

Het is ook mogelijk om je aansprakelijkheidsschade op andere manieren te melden. Welke?

  • Spoednummer (alleen voor noodgevallen)

Heb je enorme schade veroorzaakt bij een ander of is er sprake van een noodsituatie? Dit kun je niet online melden. Bel dan ons spoednummer: 0592 348 112. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

  • Telefonisch of via e-mail

Je kunt je aansprakelijkheidsschade ook telefonisch of via e-mail bij ons melden. Bekijk hier al onze contactgegevens.

  • Bij een Univé-winkel

Liever persoonlijk contact? Kom dan eens langs bij een Univé-winkel bij jou in de buurt.

Ik heb mijn schade gemeld, wat nu?

Als je je schade hebt gemeld, krijg je hier binnen een paar minuten een e-mailbevestiging van. Deze bevestiging kun je ook terugvinden in Mijn Univé onder 'Mijn schade en claim'. Daarna kijken wij of je aansprakelijk bent en of er dekking is voor de schade die je hebt veroorzaakt.

Ben je aansprakelijk voor de schade en is er dekking voor? In veel gevallen handelen wij dan de schade af met de tegenpartij. Als het gaat om schade aan spullen, betalen wij maximaal de dagwaarde. Dat is de nieuwwaarde van de spullen min een bedrag voor veroudering en slijtage.

In sommige situaties hebben we nog extra informatie nodig van de tegenpartij. In dat geval nemen wij binnen 5 werkdagen contact op met de tegenpartij. De meeste aansprakelijkheidsschades hebben wij binnen 3 weken afgehandeld.

Heeft u antwoord op uw vraag gekregen?