



Veilig Wonen
- Voorkom schade door brand, lekkage en inbraak
- Al vanaf € 4,95 per maand
Welke woondienst kiest u?
Veilig Wonen is een handig abonnement waarbij u zelf de woondiensten kiest die u thuis nodig heeft. Van alarm tot cv-onderhoud en van schoorsteenvegen tot een schone dakgoot. Zo bent u verzekerd van professionele service voor een laag bedrag per maand.

Cv-onderhoud
Elke 2 jaar onderhoud aan uw cv-ketel en altijd hulp bij storingen. Zo blijft het lekker warm in huis en voorkomt u gevaarlijke situaties.
- Vanaf € 7,15 per maand

Schoorsteenvegen
Bij veel woningbranden is vuil in de schoorsteen de oorzaak. Onze schoorsteenveger controleert en veegt uw schoorsteen elk jaar.
- Vanaf € 5,50 per maand

Dakgoot schoonmaken
Het is belangrijk om de dakgoot regelmatig schoon te maken. Nu hoeft u nooit meer zelf de ladder op. Er komt elk jaar een specialist bij u langs.
- Vanaf € 4,95 per maand

Alarm in huis
U bent 24 uur per dag aangesloten op de virtuele alarmcentrale. Bij een alarm krijgen u en uw contactpersonen direct bericht.
- Vanaf € 14,95 per maand
Vakmensen aan huis
Voorkom schade en storingen
Al vanaf € 4,95 per maand
Waarom Veilig Wonen van Univé?
U kent Univé van onze verzekeringen. Dus waarom een abonnement als Veilig Wonen? Dat is eigenlijk heel logisch. Samen met onze leden willen we risico’s voorkomen, gevolgen beperken en pas als dat echt nodig is: verzekeren. Met Veilig Wonen voorkomen en beperken we samen allerlei risico's in en rond uw huis:
- Lekkage
- Waterschade
- Cv-storingen
- Brand
- Inbraak
- Koolmonoxidevergiftiging
U kunt Veilig Wonen ook afsluiten als u geen verzekeringen bij Univé heeft.
Zo werkt Veilig Wonen
1. Stel uw abonnement samen
Elk huis is anders. Daarom kiest u bij Veilig Wonen zelf welke diensten u nodig heeft. Stel online uw abonnement samen en u ziet direct wat u maandelijks betaalt. Snel en simpel, zonder onverwachte kosten.
2. Maak een afspraak
Kiest u voor onderhoudsdiensten? Dan neemt de specialist contact met u op voor een afspraak. Heeft u een Alarm in huis gekozen? Dan ontvangt u binnen twee weken het alarmsysteem in huis.
3. Zet de koffie klaar
Op de afgesproken momenten komt de specialist bij u langs voor het geplande onderhoud. Is er tussentijds een cv-storing? Dit kunt u direct telefonisch melden via 0592-348911 of via de Univé App.
Veelgestelde vragen over Veilig Wonen
Precies weten wat de verschillende diensten en het abonnement inhouden? Het antwoord op uw vraag vindt u bij de veelgestelde vragen hieronder.
Veilig Wonen met Univé heeft een looptijd van een jaar en is daarna maandelijks opzegbaar. Gaat u binnen die termijn verhuizen? Dan kan de nieuwe bewoner uw abonnement overnemen. Natuurlijk kunt u voor uw nieuwe huis weer een nieuw Veilig Wonen-abonnement afsluiten. Ook daarvoor kunt u mailen naar veiligwonen@unive.nl.
Meer lezen over uw veiligheid in huis

16 maart 2023
Oververzekerd: de 5 meest voorkomende dubbele dekkingen
We hebben het er dagelijks over; het leven wordt duurder en we letten allemaal op de kleintjes. Toch geven we nog geregeld te veel geld uit aan verzekeringen. “Dubbele dekkingen, die zijn helemaal niet nodig en echt zonde van het geld.”

12 maart 2023
Energie voor een vast én scherp tarief
Kies nu voor Energie van de boer en je hebt tot september een vast energiecontract mét tarieven onder het prijsplafond!

9 maart 2023
Frisse lucht in huis
Sinds corona zijn we ons allemaal nog bewuster geworden van het belang van de boel lekker doorluchten. Een briesje door je huis is niet alleen fijn tegen virusdeeltjes maar ook om alles lekker op te frissen. Heb je thuis vaak last van hoofdpijn, droge ogen of een duf gevoel? Dat kan wijzen op slechte ventilatie.
Documenten en voorwaarden bij Veilig Wonen
Wilt u precies weten wat u kunt verwachten van de woondiensten bij Veilig Wonen? Lees dan de voorwaarden van het abonnement.