Veelgestelde vragen over privacy
Ja, dat is mogelijk. Op unive.nl/klantenservice/klachtindienen leest u meer over onze klachtenprocedure.
De toegang tot jouw persoonlijke informatie is beschermd door je gebruikersnaam en wachtwoord. Hiermee heb je als enige toegang tot jouw persoonlijke gegevens. Daarnaast zijn diverse technische maatregelen getroffen die de kans op ongeautoriseerde toegang tot jouw gegevens tot een minimum beperken.
Om de privacy van je gegevens te garanderen heeft Univé een privacybeleid opgesteld. Meer informatie hierover kunt u vinden in de rubriek Privacy Reglement. Univé houdt zich aan de gedragscode van het Verbond van Verzekeraars.
Klik hier en bekijk de rubriek Privacy Reglement.
Om een verzoek tot inzage of tot verwijdering te doen kun je gebruik maken van het webformulier 'Jouw privacyrechten'. Ook kun je jouw verzoek indienen in één van onze Univé-winkels.
Klik hier en ga naar het webformulier Jouw privacyrechten.
Zodra je telefonisch contact met ons zoekt wordt het gesprek automatisch opgenomen. Wanneer je aan het begin van het gesprek aangeeft dat je niet wilt dat het gesprek wordt opgenomen, dan kunnen wij als oplossing voorstellen het gesprek te beëindigen om je vervolgens direct terug te bellen. Onze uitgaande telefoongesprekken worden niet opgenomen.
Jazeker. Univé gebruikt Zivver om informatie veilig te versturen. Zo garanderen wij dat vertrouwelijk informatie, zoals persoonsgegevens, veilig en versleuteld bij je aankomt. En dat niemand anders dan de inhoud van de e-mail kan lezen.
Heb je van ons een e-mail ontvangen via Zivver? Dan open je dit bericht door op de blauwe knop met de tekst ‘Klik voor bericht’ te klikken. Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van Zivver. Hier kun je een beveiligingscode opvragen via sms of e-mail, waarmee je de e-mail kunt openen. Heb je al een vaste beveiligingscode ontvangen van een medewerker van Univé, dan kun je die gebruiken. Je antwoord in de beveiligde omgeving van Zivver wordt inclusief eventuele bijlagen ook veilig en versleuteld naar Univé verzonden. Zo beschermen we jouw privacy.
In de wet staat dat persoonsgegevens niet langer mogen worden bewaard dan nodig. Hoe lang dit is, verschilt per type gegevens. Zo moet op grond van de belastingwetgeving voor veel gegevens een minimum bewaartermijn van 7 jaar worden aangehouden. Voor veel gegevens wordt de bewaartermijn echter niet door de wet bepaald, maar door de organisatie zelf, waarbij steeds moet worden afgewogen hoe lang bepaalde gegevens echt nodig zijn. Welke termijnen Univé hanteert, vind je terug in onze privacyverklaring.
Klik hier en bekijk de privacyverklaring.
Elke nieuwsbrief of andere commerciële e-mail die je van Univé ontvangt biedt in het bericht de mogelijkheid om je hiervoor af te melden. Een andere mogelijkheid om je af te melden is via Mijn Univé.
Klik hier en ga direct naar MijnUnivé.
Wij delen je gegevens alleen met anderen als dit nodig is voor onze dienstverlening of als we hiertoe wettelijk verplicht zijn. Wij houden ons dan aan de regels die gelden voor het delen van persoonsgegevens. In geval van fraude of misbruik van Univé-diensten doen we actief aangifte bij de politie en justitie en geven we persoonsgegevens door die te maken hebben met de fraude.
Univé hanteert een streng informatie-beveiligingsbeleid om ervoor te zorgen dat jouw gegevens bij ons veilig zijn. Onze toegangssystemen, computernetwerken en gebouwen worden daardoor goed beveiligd. Een speciaal team medewerkers ziet erop toe dat het (informatie)beveiligingsbeleid wordt nageleefd. Al onze medewerkers hebben een geheimhoudingsverklaring getekend. Ook hebben ze een eed of belofte afgelegd waarin ze beloven geheim te zullen houden wat aan hen is toevertrouwd. Medewerkers kunnen alleen die gegevens (in)zien die zij nodig hebben voor hun werk.