19 augustus 2025Ledenorganisatie
Univé Hoorn vertelt

Bij Univé-winkels kunnen klanten altijd binnenlopen. Bijvoorbeeld om een wijziging door te geven, om verzekeringsadvies te vragen of gewoon voor de lekkere koffie. Aan het Breed in Hoorn zit zo’n Univé-winkel. Daniëlle Goosens is hier de winkelcoördinator en vertelt over de winkel, over wat Hoorn zo gezellig maakt en over de meest gestelde vragen.
Daniëlle werkt sinds 2022 in de winkel in Hoorn. “Hiervoor werkte ik in de Univé-winkels van Den Helder en Wieringerwerf”, vertelt ze. “In Hoorn is het drukker en er is meer diversiteit. Dat waardeer ik heel erg. Sinds deze zomer staat er een knalgroen buurtbankje voor onze deur, met een zonnebranddispenser. Ik geniet ervan als mensen daar komen zitten om gezellig te kletsen of even uit te rusten.”
Vaste gezichten
Er werken zes vaste gezichten in de winkel in Hoorn. “Alle zes zijn we al lange tijd verbonden aan Univé”, vertelt Daniëlle. “Ik werk er inmiddels veertien jaar, drie van mijn collega’s hier zelfs langer. We hebben met elkaar dus een berg ervaring en we vullen elkaar goed aan. Jan is heel goed met de app en andere technische snufjes, Kitty is het creatieve brein, Roger heeft veertig jaar ervaring en is enorm gastvrij, Saskia weet alles over de risico’s die zzp’ers lopen en Bianca is ontzettend goed in agendabeheer en zorgt ervoor dat iedere klant een uitnodiging krijgt voor een onderhoudsgesprek.”
Een luisterend oor
“We willen dicht bij onze klanten staan en geven graag persoonlijk advies”, gaat Daniëlle verder. “Het is voor ons heel belangrijk dat onze klanten weten dat ze altijd bij ons binnen kunnen lopen. Een tijdje geleden kwam een vrouw behoorlijk aangedaan de winkel binnen en riep ‘mijn fiets is gestolen’. Ze was verderop in de straat bij de kapper geweest en was enorm geschrokken toen ze ontdekte dat haar fiets weg was. Op zo’n moment doen we natuurlijk meer dan alleen de verzekeringen. We zijn een luisterend oor, helpen met vervangend vervoer en daarna zorgen we dat de diefstal goed wordt afgehandeld.”
Face to face gesprek
Bij dit soort schrikmomenten, maar ook bij verdrietige momenten, is Daniëlle blij dat ze er kan zijn voor Univé-klanten. “Bij het overlijden van een partner bijvoorbeeld, dan is er tijd voor een gesprek, een kopje koffie en ook de tissues staan klaar. Onlangs vertelde een man dat zijn vrouw naar een verpleeghuis moest en dat hij hun huis had verkocht om alleen een appartement te betrekken. Er vloeien flink wat tranen tijdens zo’n gesprek, zoiets is hartstikke ingrijpend. Wij luisteren eerst, daarna maken we alles administratief in orde. Gelukkig komen er ook klanten met blij nieuws. Jonge stellen die samen hun eerste huis hebben gekocht bijvoorbeeld. Ook zij vinden het fijn om een face to face gesprek te voeren, zodat ze vragen kunnen stellen waar wij uitgebreid antwoord op kunnen geven.”
Geen winstoogmerk
Als coöperatie heeft Univé het beste voor met haar klanten. “We willen dat mensen zich bewust zijn van hun risico’s en zich voor het juiste verzekeren”, vertelt Daniëlle. “Er is bij Univé geen winstoogmerk. Als we wel winst maken, dan krijgen klanten met een woonverzekering een deel van hun premie weer terug op hun rekening. Daarnaast dragen we met ons Ledenfonds bij aan maatschappelijke initiatieven die gericht zijn op de verbetering van veiligheid, leefbaarheid, sociale cohesie, zelfredzaamheid en gezondheid. We kijken naar elkaar om.”
Maak een afspraak
Tekstschrijver: Sandra Konijn
Deel dit bericht